Granice zostały przekroczone? Bardzo kontrowersyjna reklama FIFA 21

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / EA Sports / Na zdjęciu: screen z gry FIFA
Materiały prasowe / EA Sports / Na zdjęciu: screen z gry FIFA
zdjęcie autora artykułu

Reklama gry FIFA 21 w magazynie dla dzieci? To nie wzbudza żadnych kontrowersji. Gdy dodamy jednak, że w takiej prasie promowano mikropłatności, to sprawa wygląda już zupełnie inaczej.

O grze FIFA 21 zrobiło się bardzo głośno i z pewnością nie jest to rozgłos, jakiego twórcy tej produkcji by sobie życzyli. Media zaczęły rozpisywać się o strategii promocji, jaką przyjęło EA Sports.

Sprawa dotyczy reklamy w jednym z brytyjskich magazynów, którego grupą docelową są dzieci. Pojawił się w nim materiał promocyjny, który w wyraźny sposób namawia do kupowania wirtualnych punktów za prawdziwe pieniądze.

Oczywiście problemu nie byłoby wtedy, gdyby taka reklama została zamieszczona w jakiejś gazecie dla dorosłych. W tym przypadku można natomiast mówić o namawianiu dzieci do hazardu, co nie jest dozwolone.

Ten wątek został nagłośniony za pośrednictwem forum Reddit. Jego użytkownicy sygnalizują, że o problemie poinformują brytyjskie władze. Jeżeli one uznają, że doszło do naruszeń, można się spodziewać nałożenia na EA Sports jakiejś kary.

Przypomnijmy, że premiera FIFA 21 będzie mieć miejsce 6 października.

Czytaj także: > Arkadiusz Milik wciąż niepewny przyszłości. Pojawiła się przeszkodaWłoskie kluby wciąż nie mogą wpuszczać kibiców. Naukowcy odrzucili propozycję

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Nie naśladujcie ich! Jeden błąd i tragedia gotowa

Źródło artykułu:
zgłoś błądZgłoś błąd w treści
Komentarze (2)
avatar
MR. S
4.10.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Już dawno wszystkie gry poszły w stronę czystego zysku i biznesu. Płacisz za samą grę, później za dodatki, a jak chcesz coś znaczyć w grze przez internet to dodatkowo musisz wydawać niemałe pie Czytaj całość
avatar
yes
29.09.2020
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
a dzieci Lewandowskiego są w reklamach rodzinnych w/na SF...