Pirelli przetestuje 18-calowe opony
Większa średnica obręczy otwiera nowe możliwości przed Formułą 1. Na to muszą się jednak zdecydować wszystkie strony królowej sportów motorowych.
Podczas środowych testów po torze Silverstone Grand Prix będzie jeździł Lotus F1 Team, z tegorocznym modelem E22 wyposażonym w jednorazowo przygotowane 18-calowe, koncepcyjne opony Pirelli P-Zero.
Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!
- Oznacza to, że w przyszłości jest w Formule 1 miejsce nawet dla większych średnic. Chcemy podkreślić rolę F1 jako poligonu testowego dla przyszłościowych rozwiązań motoryzacyjnych i naszym zdaniem bliższe więzi pomiędzy ogumieniem wyczynowym i drogowym są korzystne dla wszystkich. Jesteśmy takiego zdania od lat 70., kiedy przenieśliśmy niskoprofilowe opony ze sportu na zwykłe drogi. Chcemy jednak wyraźnie zaznaczyć, że nie naciskamy aktywnie w tym kierunku, bo naszą rolą w Formule 1 nie jest wymuszanie zmian. Jesteśmy tu po to, żeby pomagać zespołom i kierowcom w jak najlepszym wykorzystaniu sprzętu, przepisów i dostępnych środków - niezależnie od tego, jakie decyzje oni podejmują - powiedział Paul Hembery.