Kierowcy F1 podzieleni w sprawie ochrony kokpitu

Jolyon Palmer przyznał, że w środowisku Formuły 1 nie ma wspólnego stanowiska odnośnie wyboru projektu ochrony kokpitu. Nie brakuje również zawodników, którzy niczego by nie zmieniali.

Andrzej Prochota
Andrzej Prochota
osłona kokpitu, którą proponował Red Bull Racing AFP / Na zdjęciu: osłona kokpitu, którą proponował Red Bull Racing

System Halo, który był głośno komentowany na początku swojego istnienia, nie pojawi się jednak w Formule 1. FIA przedstawiła bowiem własną koncepcję, nazwaną "tarczą". Jednak i ona nie spotkała z pozytywnym przyjęciem, bowiem nie uchroni ona kierowcy np. przed uderzeniem koła.

Uważa się, że wszyscy zawodnicy są za wprowadzeniem zmian. W tej kwestii wypowiedział się Jolyon Palmer. - Nie ma wspólnego stanowiska kierowców. Jedni wolą Halo, a drudzy "tarczę". Jeszcze inni nie chcieliby żadnej ochrony - powiedział kierowca Renault.

Brytyjski kierowca uważa, że F1 nie potrzebuje żadnej ochrony kokpitu. - Formuła 1 jest wystarczająco bezpieczna. Kierowcy nie ścigaliby się, gdyby obawiali się o swoje zdrowie. Fernando Alonso weźmie udział w wyścigu Indy 500, który jest bardziej niebezpieczny. To pokazuje jego nastawienie. Moim zdaniem, osłona nie jest potrzebna - przyznał.

Felipe Massa i Marcus Ericsson to kierowcy, którzy pozytywnie wypowiedzieli się o zmianach, które mają wejść w życie od sezonu 2018. - Dla mnie Halo jest najlepszym rozwiązaniem. Podczas testów nie odczułem wad posiadania go przed sobą w kokpicie. Wiem, że w F1 są różne opinie, ale to rozwiązanie uchroniłoby nas przed oderwanymi kołami. Nie jest to najładniejsza rzecz, ale może powinniśmy dać Halo trochę więcej czasu? - powiedział Szwed.

Natomiast Brazylijczyk uważa, że F1 nie powinna kierować wizualnym efektem ochrony kokpitu. - "Tarcza" wygląda ładniej, ale to Halo zapewni więcej bezpieczeństwa. Dla mnie to jest kluczowy punkt, a nie ładny wygląd na bolidzie - przyznał kierowca Williamsa.

Z kolei obaj kierowcy Mercedesa uważają, że "tarcza" jest najlepszą opcją, jaka pojawiła się do tej pory. Zastrzegają jednak, iż wymaga ciągle dalszego rozwoju i ciężko jest ją ocenić, bez testów na torze.

Kevin Magnussen zwrócił uwagę na wykorzystanie tarczy w deszczowych warunkach, co spowoduje, iż jazda będzie niemożliwa. - Nie potrzebujemy czegoś takiego. Jazda w deszczu z taką osłoną stanie się bardzo niebezpieczna - oznajmił duński kierowca.

ZOBACZ WIDEO Deklasacja! Siedem goli FC Barcelona! Zobacz skrót meczu z Osasuną [ZDJĘCIA ELEVEN]

Jakie rozwiązanie byłoby najlepsze?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×