GP Meksyku: triumf Maxa Verstappena, mistrzostwo dla Lewisa Hamiltona
Pomimo dalszej lokaty w Grand Prix Meksyku, Lewis Hamilton mógł na dwa wyścigi przed końcem sezonu świętować czwarty tytuł mistrzowski! Zawody padły z kolei łupem Maxa Verstappena, a podium uzupełnili Valtteri Bottas i Kimi Raikkonen.
Sytuacja przed startem GP Meksyku była jasna. Lewis Hamilton, aby zdobyć mistrzostwo świata, musiał dojechać przynajmniej na piątej pozycji. Sebastianowi Vettelowi z kolei do kontynuowania walki nie wystarczyła nawet trzecia pozycja. Musiał być minimum drugi, a Brytyjczyk nie mógł być ósmy.
"Ale Meksyk" - tak można opisać start wyścigu o GP Meksyku. Już w pierwszych zakrętach doszło do kontaktów w czołówce. Najpierw Max Verstappen wyprzedził Vettela, a Niemiec, starając się odrobić pozycję, dotknął bolid Red Bull Racing tak, iż poleciało kilka części. Tę okazję starał się wykorzystać Hamilton, który zaatakował kierowcę Ferrari. Ponownie doszło do kontaktu, ale Niemca z Brytyjczykiem, i tym razem straty były już duże. - Czy on to zrobił celowo? - pytał Hamilton przez radio swoich inżynierów.Kierowca Ferrari musiał zjechać na zmianę przedniego skrzydła, a Brytyjczyk miał przebitą oponę i wolnym tempem dojechał na zmianę. Obaj zawodnicy wyjechali z alei serwisowej na ostatnich pozycjach. Sędziowie jeszcze analizowali tą sytuację na starcie, ale nie wyciągnięto konsekwencji.
ZOBACZ WIDEO: Mateusz Kusznierewicz: Pioruny waliły jeden po drugim dookoła. To były chwile grozyZ przodu natomiast królował Verstappen, który od razu odjechał reszcie stawki. W czołówce mieliśmy kilka niespodzianek - na kolejnych lokatach znaleźli się Valtteri Bottas, Esteban Ocon, Nico Hulkenberg, Sergio Perez oraz Felipe Massa. Na szóstym okrążeniu wycofał się z kolei Daniel Ricciardo. Zawiodła turbina oraz system ERS. Kolejnym kierowcą, który musiał zrezygnować z jazdy był Hulkenberg. Niemiec na 26. "kółku" został poproszony przez zespół o natychmiastowe zatrzymanie i opuszczenie bolidu. - Sytuacja jest poważna, opuść bolid z jego przedniej strony - poinstruował inżynier Renault.
Trochę zamieszania na 32. okrążeniu sprawił Brendon Hartley. Doszło do małego pożaru w bolidzie Toro Rosso i ogłoszono na torze "Wirtualny Samochód Bezpieczeństwa". Kierowcy korzystając z okazji zjechali na zmianę opon, w tym Vettel, który w międzyczasie nadrobił sporo pozycji i wskoczył do pierwszej "10". Niemiec oraz Ferrari zaryzykowali zakładając ultramiękką mieszankę.
Ostatnia faza wyścigu nie była już emocjonująca. Pewne było, że nic nie odbierze czwartego tytułu Hamiltonowi. Spokojne zwycięstwo dowiózł Verstappen, który z dużą przewagą nad Bottasem dojechał do mety. Na najniższym stopniu podium stanął Kimi Raikkonen. Na czwartej pozycji znalazł się Vettel, a Hamilton był ósmy. Wysoko był także Ocon, który wyrównał swój życiowy wynik - piąta lokata.
Wyniki wyścigu o Grand Prix Meksyku:P. | Kierowca | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:36:26.552 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | +19.678 |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | +54.007 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | +70.078 |
5 | Esteban Ocon | Force India | +1 okr. |
6 | Lance Stroll | Williams | +1 okr. |
7 | Sergio Perez | Force India | +1 okr. |
8 | Kevin Magnussen | Haas | +1 okr. |
9 | Lewis Hamilton | Mercedes | +1 okr. |
10 | Fernando Alonso | McLaren | +1 okr. |
11 | Felipe Massa | Williams | +1 okr. |
112 | Stoffel Vandoorne | McLaren | +1 okr. |
13 | Pierre Gasly | Toro Rosso | +1 okr. |
14 | Pascal Wehrlein | Sauber | +2 okr. |
15 | Romain Grosjean | Haas | +2 okr. |
NIESKLASYFIKOWANI | |||
- | Carlos Sainz jr. | Renault | |
- | Marcus Ericsson | Sauber | |
- | Brendon Hartley | Toro Rosso | |
- | Nico Hulkenberg | Renault | |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing |