Paddy Lowe: Halo wytrzyma ciężar autobusu, lecz Massie by nie pomógł

Dyrektor techniczny Williamsa, Paddy Lowe, chwali wprowadzenie do Formuły 1 nowego systemu bezpieczeństwa dla kierowców w postaci Halo. Brytyjczyk zaznacza jednak, że nie oznacza on kompletnej ochrony w kokpicie.

Rafał Lichowicz
Rafał Lichowicz
George Russell testuje system Halo Materiały prasowe / Mercedes AMG F1 / Steve Etherington / Na zdjęciu: George Russell testuje system Halo
Podczas oficjalnej prezentacji tegorocznego samochodu Williamsa, szef techniczny stajni z Grove, Paddy Lowe opowiadał na temat nowego systemu osłaniającego kokpit bolidu Formuły 1.

Brytyjski inżynier wyjaśniał, że Halo ma chronić zawodników przed wielkimi elementami lub innymi bolidami podczas większych kolizji i system nie znalazłby swojego zastosowania chociażby podczas wypadku Felipe Massy w 2009 roku, gdy Brazylijczyk omal nie stracił życia po uderzeniu sprężyną w głowę.

- Pamiętajmy, że to urządzenie nie jest przeznaczone dla małych elementów, które znajdą się na torze, takich jak sprężyna, która trafiła kilka lat temu Felipe - powiedział Lowe. - Halo zostało wprowadzone w celu ochrony głowy kierowcy przed innymi samochodami lub kołami. Osłona musi więc znieść ogromny ciężar. Mówi się w teorii, że ma wytrzymać wagę londyńskiego autobusu.

Lowe przyznał, że zespoły Formuły 1 stanęły przed ogromnym wyzwaniem jakim było wkomponowanie Halo w projekt nowego samochodu, tak aby system jak najlepiej spełniał swoje obowiązki.

- Montaż Halo w samochodzie był nie lada problemem. Musi on przecież wytrzymać niewiarygodne obciążenia - tłumaczył Lowe. - Wiele osób mówiło o efekcie aerodynamicznym związanym z Halo, lecz w rzeczywistości musieliśmy robić wszystko, aby złagodzić straty aerodynamiczne związane z instalacją tego urządzenia.

Decyzja FIA o wprowadzeniu Halo do Formuły 1 choć niezwykle kontrowersyjna, to według Lowe'a zostanie szybko zaakcentowana przez kibiców. - W drugim wyścigu już nikt tego nie zauważy - podsumował dyrektor Williamsa.

ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica trzecim kierowcą Williamsa. "Pukał do drzwi F1, teraz do nich wali"
Czy system Halo powinien był trafić do Formuły 1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×