Renault obawia się nieczystych zagrań ze strony Ferrari i Mercedesa. "Mamy problem"

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / Renault / Carlos Sainz za kierownicą Renault
Materiały prasowe / Renault / Carlos Sainz za kierownicą Renault
zdjęcie autora artykułu

Od przyszłego roku zespoły Formuły 1 będą musiały stopniowo ciąć wydatki. Renault obawia się jednak, że Ferrari czy Mercedes będą grać nieczysto i przerzucą część środków na ekipy partnerskie. - Mamy problem - zauważa Cyril Abiteboul, szef Renault.

W tym artykule dowiesz się o:

Od dawna szefowie mniejszych ekip naciskali na Liberty Media, aby w Formule 1 wprowadzono limit wydatków. Pierwotny plan zakładał, by od roku 2021 zespoły mogły wydawać maksymalnie 150 mln dolarów na sezon. Szybko jednak zrozumiano, że tego celu nie można osiągnąć w tak krótkim terminie. Dlatego też zaciskanie pasa odbywać się będzie etapami, a finalny pułap limitu osiągnięty zostanie w roku 2023.

W padoku nie brakuje jednak głosów, że Ferrari i Mercedes wykorzystają swoje satelickie zespoły, aby przerzucić do nich część funduszy i w ten sposób uporać się z cięciami finansowymi. Włosi blisko współpracują z Haasem i Sauberem, zaś Niemcy mają do dyspozycji Racing Point Force India.

- Jeśli Force India stanie się satelicką ekipą Mercedesa i tym samym pozwoli Niemcom na transfer środków i poprawę swojej sytuacji w kontekście limitów budżetowych, to mamy problem. My jako Renault nie możemy stworzyć takiej konfiguracji - przyznał Cyril Abiteboul, szef Renault.

Francuz uważa, że tego typu praktyki zepchnęłyby jego ekipę na koniec stawki. - Trzeba to usankcjonować, bo Mercedes za chwilę może mieć taki sojusz, a Ferrari i Red Bull już mają. Trzy największe ekipy będą w takiej sytuacji, a my nie. To poważne zagrożenie - dodał szef Renault.

Mimo tego, Abiteboul jest spokojny o przyszłość i wierzy w zapewnienia Liberty Media. - Najwyraźniej oni myślą podobnie jak my. Myślę, że możemy ufać takim ludziom jak Chase Carey czy Ross Brawn, skoro coś powiedzieli nam na ten temat. Mamy podobną wizję tego, jak to powinno wyglądać. Zobaczymy co się wydarzy. Nie ma między nami jakiejś tajnej umowy. Jest tylko życzliwa dyskusja - podsumował.

Wyścigi Formuły 1 można obejrzeć na żywo również w Internecie i na urządzeniach mobilnych. Cały sezon na kanałach Eleven Sports na platformie WP Pilot

ZOBACZ WIDEO MŚ 2018. Skromny bohater Kochanowski. "Wszyscy tłuczemy z zagrywki"

Źródło artykułu:
Czy obawy Renault są uzasadnione?
Tak
Nie
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (2)
5teel
20.09.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ogólnie ciecie kosztów w F1 to jest bardzo zły pomysł to jest w końcu F1 czyli "poligon doswiadczalny" dla nowych technologi które w końcu kiedys mają szanse zaistnieć w Autach drogowych a to w Czytaj całość
dree
20.09.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Płacz dziecka. Od 2021 roku bolidy będą zdecydowanie prostsze konstrukcyjnie niż obecne. Przez co wydatki na opracowanie konstrukcji znacząco się zmniejszą, a i bolidy poszczególnych ekip będą Czytaj całość