Spore zmiany w Formule 1. Ferrari z nową nazwą, znika Force India

Szereg zmian czeka nas w Formule 1 w roku 2019. Ferrari zostało zgłoszone do nowego sezonu jako Scuderia Ferrari Mission Winnow. Z królowej motorsportu zniknie za to brand Force India, a pojawi się Racing Point.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Sebastian Vettel Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Sebastian Vettel
Nowe nazwy zespołów Formuły 1 to efekt zmian, do jakich dochodziło w ostatnich miesiącach. Latem nowym właścicielem Force India został Lawrence Stroll, a ponieważ regulamin F1 zabrania pozbycia się dotychczasowego brandu w trakcie trwania rywalizacji, ekipa dokończyła sezon jako Racing Point Force India.

Od kolejnego sezonu w jej nazwie nie znajdziemy już odwołań do Indii i poprzedniego właściciela Vijaya Mallyi. Hindus zainwestował w królową motorpsortu w roku 2007, przejmując ekipę Spykera i zmieniając jej brand.

Z kolei Ferrari przy okazji jesiennego wyścigu o Grand Prix Japonii zaprezentowało nowego sponsora tytularnego. Na samochodach i kombinezonach kierowców znalazł się napis "Mission Winnow". To nazwa kampanii, za którą stoi Philip Morris. Amerykański gigant w ten sposób chce promować technologię wolną od dymu tytoniowego. Dlatego też od roku 2019 zespół z Maranello będzie oficjalnie rywalizować jako Scuderia Ferrari Misson Winnow.

Po raz pierwszy sponsora tytularnego pozyskał też Haas. Amerykanie pod koniec sezonu dobili targu z firmą Rich Energy. Dlatego też brytyjski producent energetyków znalazł się w oficjalnej nazwie zespołu na rok 2019.

ZOBACZ WIDEO Hołowczyc o Orlenie wspierającym Kubicę: To dobrze wydane pieniądze. Znak na bolidzie to coś dużego
Czy tacy giganci jak Ferrari powinni umieszczać sponsora w nazwie zespołu?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×