Patryk Szczerbiński testował bolid Formuły BMW

Aktualny mistrz Formuły Autosport Young Guns, 17-letni Patryk Szczerbiński przetestował w zeszłym tygodniu bolid Formuły BMW.

Łukasz Czechowski
Łukasz Czechowski

Patryk odbył testy na angielskich torach w Thruxton i Silverstone ze swoim zwycięskim zespołem Falcon Motorsport. Przez dwa dni jazd cały czas panowała zmienna pogoda, raz padało, a raz było sucho. Pozwoliło to Polakowi na zapoznanie się z zupełnie nowym dla siebie pojazdem zarówno na oponach typu slick, jak i deszczowych. W bolidzie Mygale FB2, wykorzystywanym dotąd w europejskiej Formule BMW towarzyszącej zawodom Formuły 1, Patryk zaliczył prawie 900 kilometrów. Testy były kolejnym etapem przygotowań utalentowanego koszalinianina do nadchodzącego sezonu.

Formuła BMW Europe została zlikwidowana po roku 2010 i bolidy Mygale trafiły m.in. do brytyjskiej federacji MSA (Motor Sports Association). W sezonie 2011 planowane jest powołanie regionalnych mistrzostw z wykorzystaniem dawnych pojazdów Formuły BMW i jedna taka seria ma właśnie powstać w Wielkiej Brytanii. Aktualnie Patryk Szczerbiński rozważa swoje opcje na sezon 2011: Formuła BMW czy Formuła Renault 2.0. Auto tej drugiej serii wyścigowej przetestował w grudniu 2010 na hiszpańskim torze w Walencji.

Przypomnijmy, że pochodzący z Koszalina Patryk Szczerbiński wystartował w roku ubiegłym w nowo utworzonej Formule Autosport Young Guns. Polak wygrał 3 wyścigi, 5 razy zdobył pole position, 11-krotnie stanął na podium i 6 razy wykręcił najlepszy czas okrążenia w wyścigu (tzw. fastest lap). Ostatecznie z dorobkiem 342 punktów został mistrzem Formuły Autosport Young Guns 2010 i trzecim w historii Polakiem, któremu udało się zwyciężyć w klasyfikacji generalnej międzynarodowych wyścigów bolidów. Pierwszym był Damian Sawicki w 2002 roku (Formuła Lista Junior), a potem Robert Kubica w 2005 (Formuła Renault 3.5).

Patryk Szczerbiński: - Test na torze Silverstone był dla mnie wyjątkowy, gdyż po raz pierwszy miałem okazję jeździć po tym słynnym obiekcie. Jeżeli chodzi o bolid Mygale, to nie miałem żadnego problemu z przystosowaniem się do niego. Różnica polegała tylko na przestawieniu się w sposobie zmiany biegów, ponieważ w Formule BMW nie ma łopatek przy kierownicy. W porównaniu do Autosport Young Guns i Formuły Renault 2.0, którą testowałem w grudniu w Walencji, uważam, że bolid BMW jest po środku pod względem prowadzenia, szybkości i przeciążeń.

Craig Dolby (konsultant i trener Falcon Motorsport, wicemistrz Superleague Formula): - To niesamowite jak Patryk potrafi szybko się przystosować i z jaką łatwością ścigać się różnymi bolidami. Rozmawiałem z Forteckiem, który był pod wrażeniem jego testów Formuły Renault w Walencji. Jeżeli w tym roku wystąpi w Formule BMW, postaramy się znowu o zwycięstwo.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×