ADAC GT Master: Pierwsze podium pary Giermaziak-Kechele!

Po niedzielnym niepowodzeniu w pierwszym wyścigu, w poniedziałek polsko-niemiecki duet Kechele-Giermaziak zajął 3. miejsce w drugiej odsłonie ADAC GT Masters na niemieckim torze Oschersleben.

Łukasz Czechowski
Łukasz Czechowski

W poniedziałkowym wyścigu pierwszy za kierownicą usiadł Frank Kechele. Po starcie wszystko toczyło się zgodnie z planem - Frank spokojnie jako lider wjechał w pierwszy zakręt. Szybko jednak okazało się, że żółte Lamborghini nie spisuje się najlepiej, a Kechele zamiast uciekać rywalom, musiał skupić się na obronie pierwszego miejsca.

- Samochód był mocno podsterowny, przez co musiałem jechać nieco wolniej na zakrętach, niż zwykle. Hennerici na każdej prostej mocno zbliżał się do mnie. Starałem się później hamować, ale niewiele to pomogło - powiedział po wyścigu Kechele.

Po 17 minutach Kechele musiał uznać wyższość Corvette z nr 17 (Hennerici/Ludwig), co gorsze do Franka szybko zbliżali się kolejni kierowcy, jednak Niemiec skutecznie bronił się przed atakami Walter Lechnera. Niestety zmiana kierowców w ARGO Racing nie była perfekcyjna i załoga straciła 3. pozycję. Kuba Giermaziak jednak nie odpuszczał i mocno naciskał Christophera Nygaarda, co przyniosło efekt już na pierwszym okrążeniu po wyjeździe z boksu. Duńczyk obrócił się na drugim zakręcie, a Kuba awansował na 4. miejsce. Dwa okrążenia później błąd popełnił jadący na 3. pozycji Shane Williams, który stracił panowanie nad swoim R8 i obrócił się na wyjściu z ostatniego zakrętu, dzięki czemu Kuba awansował na 3. pozycję. Do końca wyścigu polskiego kierowcę cały czas wściekle gonił Nygaard. Giermaziak jednak kontrolował sytuacje pozwalając zbliżyć się Duńczykowi, ale nie dał się wyprzedzić dowożąc do mety miejsce na podium. Wyścig wygrała, podobnie jak w niedzielę, para Hennerici/Ludwig. Drugie miejsca zajęli Bergmeister/Schmickler, którzy także w pierwszym wyścigu stanęli na drugim stopniu podium.

- Mechanicy wykonali świetną robotę. Naprawiali nasz samochód do pierwszej w nocy, ale dzięki temu mogliśmy dzisiaj wystartować w pełni sprawnym samochodem - powiedział Giermaziak. - Byłem dzisiaj pod dużą presją, którą chyba przede wszystkim sam sobie narzuciłem, bo w zespole nikt nie miał pretensji o wczorajszy wypadek. Chciałem jednak udowodnić, że stać mnie na szybką i równą jazdę w wyścigu. Udało mi się to, z czego jestem bardzo zadowolony tym bardziej, że nasze Lambo nie prowadziło się najlepiej. Na około 5-6 okrążeń do końca ciśnienie w oponach mocno wzrosło i musiałem bardzo uważać na szybkich zakrętach. Jeszcze raz chciałbym podziękować mechanikom za szybkie odbudowanie auta - zakończył szczęśliwy Kuba.

- Wszystko dobrze się dla nas skończyło. Ten wynik jest dla nas nagrodą za pracę, jaką wykonaliśmy podczas całego weekendu. Teraz musimy trochę popracować nad naszym samochodem, żeby w Assen wszystko było perfekcyjne, ponieważ jeszcze nie wiemy, czy wystartujemy Lamborghini, czy Audi - podsumował Herbert Lambert, właściciel zespołu ARGO Racing.

Kolejna runda ADAC GT Masters już w drugi weekend maja w holenderskim Assen. Udział w tych zawodach to także spore wyzwanie logistyczne dla Kuby, gdyż w piątek, kiedy w Assen będą odbywały się treningi, nasz kierowca będzie pisał egzamin dojrzałości z geografii.

Sponsorem startów Kuby Giermaziaka w sezonie 2009 jest firma Netbox oferująca kompleksową obsługę poligraficzną.

Wyniki 2. wyścigu (39 okrążeń)

M Załoga Kraj Samochód Czas
1 Hennerici/Ludwig Niemcy/Niemcy Corvette Z06.R 1:01,13,485
2 Bergmeister/Schmickler Niemcy/Niemcy Porsche 997 +17,025
3 Kechele/Giermaziak Niemcy/Polska Lamborghini Gallardo +28,107
4 Lechner Jr/Nygaard Austria/Dania Ford GT +29,250
5 Moser/Ouzen Szwajcaria/Dania Audi R8 LMS +33,254
6 Campanico/Armindo Portugalia/Francja Audi R8 LMS +40,201
7 Sorlie/Leipert Norwegia/Niemcy Ascari KZ1R +1:08,267
8 Konstantinou/Häring Grecja/Niemcy Porsche 997 +1:08,569
9 Jäger/Kremer Niemcy/Niemcy Ferrari 430 +1:12,842
10 Hohenadel/Seiler Niemcy/Niemcy Corvette Z06.R +1:29,430
11 Melkus/Stuck Niemcy/Austria Porsche 997 +1 okr.
12 Gindorf/Kräling Niemcy/Niemcy Ford GT +1 okr.
13 Hauser/Gerling Szwajcaria/Szwajcaria Corvette Z06.R +2 okr.
14 Yamamoto/Mayer Japonia/Niemcy Audi R8 LMS +3 okr.
  Nie ukończyli:      
- Abt/Williams Niemcy/RPA Audi R8 LMS na 28 okr.
- Lauck/Raja Niemcy/Niemcy Lamborghini Gallardo na 26 okr.
- Knop/Matzke Niemcy/Czechy Ascari KZ1R na 17 okr.

Klasyfikacja kierowców po 2. wyścigu

M Kierowca Kraj Pkt.
1 Marc Hennerici Niemcy 20
- Luca Ludwig Niemcy 20
2 Tim Bergmeister Niemcy 16
- Frank Schmickler Niemcy 16
3 Henri Moser Szwajcaria 9
- Walter Lechner jr. Austria 9
- Michael Outzen Dania 9
- Christoffer Nygaard Dania 9
4 Christian Hohenadel Niemcy 6
- Nicolas Armindo Francja 6
- Kuba Giermaziak Polska 6
- Frank Kechele Niemcy 6
- Toni Seiler Szwajcaria 6
- Cesar Campanico Portugalia 6
5 Marcel Leipert Niemcy 2
- Christian Abt Niemcy 2
- Stian Sörlie Norwegia 2
- Shane Williams RPA 2
6 Thomas Jäger Niemcy 1
- Freddy Kremer Niemcy 1
- Dimitrios Konstantinou Grecja 1
- Jürgen Häring Niemcy 1

Klasyfikacja zespołów po 2. wyścigu

M Zespół Kraj Pkt.
1 Callaway Competition Niemcy 20
2 Mühlner Motorsport Belgia 16
3 Phoenix Racing Niemcy 10
- Fischer Racing Niemcy 10
4 Team Rosberg Niemcy 7
5 ARGO Racing Belgia 6
6 Abt Sportsline Niemcy 3
- G2-Racing Szwajcaria 3
7 rhino`s Leipert Motorsport Niemcy 2
8 Matech GT Racing Szwajcaria 1

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×