Oświadczenie zarządu Górnik Zabrze SSA odnośnie artykułu portalu SportoweFakty.pl

Zamieszanie wokół stadionowych problemów Górnika nadal trwa. Przed kilkoma dniami w reakcji na felieton zamieszczony na naszej stronie sprostowanie do naszej redakcji nadesłał zabrzański MOSiR. Po publikacji tego oficjalne oświadczenie wydał Zarząd Górnik Zabrze SSA, którego treść publikujemy poniżej.

Marcin Ziach
Marcin Ziach

W nawiązaniu do artykułu "Poligon przy Roosevelta: Zarząd MOSiR Zabrze odpiera zarzuty" opublikowanego w portalu SportoweFakty w dniu 28 lipca 2010 roku zarząd "Górnik Zabrze" S.S.A. pragnie zdementować nieprawdziwe informacje wypowiedziane przez Czesława Żelichowskiego, dyrektora d/s strategii i rozwoju sportu w MOSiR w Zabrzu Sp. z.o.o.

Po artykule opublikowanych przez pana Marcina Ziach pragniemy odnieść się do dwóch naszym zdaniem mijających się z rzeczywistością stwierdzeń pana Żelichowskiego:

1. "[...] - Odnośnie możliwości dostępu na stadion osób niepełnosprawnych - problem ten leży w rękach organizatora spotkania, a tym jest Górnik Zabrze - argumentuje wiceprezes MOSiR Zabrze, Czesław Żelichowski"

W w/w fragmencie wiceprezes Żelichowski mija się z prawdą bowiem w projekcie instalacji nowego systemu wejść nie przewidziano bramofurtów dla osób niepełnosprawnych w związku z czym zgodnie z prawem klub nie może wpuścić na mecz osób, które przez furtobramy nie przejdą. Pan Żelichowski w swojej wypowiedzi sugeruje więc by zarząd "Górnik Zabrze" S.S.A. działał niezgodnie z prawem wpuszczając osoby niepełnosprawne poza furtobramami, bo takich, dostosowanych do potrzeb niepełnosprawnych kibiców po prostu nie zamontowano.

2. "- Kompletny system dostępu i kontroli i identyfikacji kibica został zgodnie z umową przekazany protokolarnie spółce MOSiR Zabrze 19 lipca o godz. 11.00. Z kolei MOSiR Zabrze protokolarnie przekazał system zarządowi spółki Górnik Zabrze SSA dnia 22 lipca br., to jest bezzwłocznie po podpisaniu niezbędnych dokumentów. Sprawa zamówienia i dystrybucji karty kibica nie leży zatem po stronie zarządcy obiektu, a zarządu klubu - zakończył Żelichowski."

System dostępu i kontroli kibica został przez MOSiR przekazany w dniu 22 lipca 2010 roku, wcześniej zarząd "Górnik Zabrze" S.S.A. nie miał wglądu w projekt i zasady działania systemu. Dodatkowo MOSiR przekazał do użytku klubu cztery stanowiska kasowe, a nie jak wcześniej było ustalone - osiem. Pragniemy także zauważyć, że wyposażenia kas nie były kompletne i "Górnik Zabrze" S.S.A. z własnych funduszy musiał zakupić brakujące urządzenia. Montaż stanowisk kasowych przez firmę WASKO zakończyło się dopiero w dniu sprzedaży karnetów czyli 28 lipca o godzinie 5:00 nad ranem. Nikt nie pomyślał także o przeszkoleniu pracowników Górnika Zabrze z zakresu obsługi systemu sprzedaży biletów.

Naszym celem nie jest przerzucanie się odpowiedzialnością z MOSiR w Zabrzu Sp. z.o.o. Pragniemy jedynie sprostować nieścisłości w publicznych wypowiedziach pana Czesława Żelichowskiego.

Ze sportowym pozdrowieniem,
Zarząd "Górnik Zabrze" S.S.A.

Przeczytaj tekst, którego skutkiem jest powyższe oświadczenie

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×