Ważny dzień dla Wisły Kraków - Biała Gwiazda znalazła następcę "Tele-Foniki"

Wisła Kraków systematycznie wychodzi na prostą. Grono firm wspierających Białą Gwiazdę finansowo stale się powiększa, a w piątek krakowski klub ogłosi długo wyczekiwaną wieść: pozyskanie sponsora, którego logo zajmie centralne miejsce na koszulkach.

Maciej Kmita
Maciej Kmita
Materiały prasowe / Damian Dukat/Wisła Kraków

Odkąd pod koniec lipca Bogusław Cupiał pozbył się stu procent akcji klubu, ze strojów Białej Gwiazdy zniknęło logo należącej do niego "Tele-Foniki". Widniało ono na nich z krótkimi przerwami od sezonu 1997/1998. Centralne miejsce na koszulkach Wisły 13-krotnych mistrzów Polski pozostaje puste już od rozegranego 14 sierpnia meczu 5. kolejki Lotto Ekstraklasy, choć w dwóch grudniowych meczach krakowianie reklamowali akcję charytatywną "Szlachetna Paczka".

W "erze Cupiała" oprócz "Tele-Foniki" piłkarze Wisły reklamowali na froncie koszulek też sieć telefonii komórkowej "Era", piwo "Tyskie" oraz firmę bukmacherską "bet-at-home.com", a nieprzerwanie od 2010 pierś krakowian zdobił znak "Tele-Foniki".

W schyłkowym okresie panowania Cupiała reklamowanie "Tele-Foniki" na strojach piłkarzy nie było ambicją właściciela klubu, ale kolejni prezesi Białej Gwiazdy nie potrafili sfinalizować rozmów kontraktowych, choć znalezienie głównego sponsora na koszulki należało do najważniejszych zadań Jacka Bednarza, Roberta Gaszyńskiego i Piotra Dunina-Suligostowskiego.

Tymczasem nowym właścicielom klubu i nowemu zarządowi pod kierunkiem Marzeny Sarapaty pozyskanie sponsora na koszulki zajęło pół roku. Początkowo miała nim zostać firma "Lyoness", ale w ostatniej chwili zmieniono warunki umowy między stronami i logo tej firmy znalazło się na rękawach koszulek 13-krotnych mistrzów Polski.

- Wisła Kraków prowadzi bardzo zaawansowane rozmowy ze sponsorem na front koszulki. Tego sponsora interesuje tylko to miejsce na koszulce. W związku z tym zwróciliśmy się do firmy Lyoness z pytaniem o to, czy możemy im zaproponować inne miejsce na trykocie. Spotkaliśmy się ze zrozumieniem, za co dziękuję - mówiła w październiku prezes Wisły.

Na mocy trzyletniej umowy z "Lyoness" według nieoficjalnych informacji Wisła ma otrzymać co najmniej 4,2 mln zł, a to oznacza, że sponsor, którego w piątek logo pojawi się na koszulkach krakowskiego zespołu, zasili klubową kasę jeszcze większą sumą.

Prezentacja nowego głównego sponsora Wisły odbędzie się w piątek o godz. 14. To kolejny ważny marketingowo ruch krakowskiego klubu w ostatnim czasie. Przypomnijmy, że od 22 lutego zespół Białej Gwiazdy ma do swojej wyłącznej dyspozycji ekskluzywny autokar Irizar I8 - takim samym modelem podróżuje na co dzień Real Madryt. Jego wartość w przeliczeniu na złotówki przekracza 1,5 mln.

ZOBACZ WIDEO Bajeczna Barcelona rozbiła Celtę Vigo - zobacz skrót meczu [ZDJĘCIA ELEVEN]

Wisła Kraków odzyska blask z lat 1998-2011?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×