Niespotykane przesłanie właściciela Polonii Warszawa. "Dlaczego zdecydowałem się na szaloną podróż?"

Zdjęcie okładkowe artykułu: Facebook / PoloniaWarszawa / Na zdjęciu: Gregoire Nitot
Facebook / PoloniaWarszawa / Na zdjęciu: Gregoire Nitot
zdjęcie autora artykułu

Gregoire Nitot sięga swoimi marzeniami nawet finału Ligi Mistrzów. Na początek przedstawił misję, cele i wartości stawiane przed Polonią Warszawa.

W tym artykule dowiesz się o:

Gregoire Nitot w marcu został przedstawiony najpierw jako główny inwestor Polonii Warszawa, a następnie jako prezes klubu. Początek jego pracy w stołecznym trzecioligowcu jest utrudniony z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa i zawieszenia rozgrywek, ale biznesmen absolutnie nie traci zapału. Francuz przedstawił misję, sześć celów, a także 10 wartości, którymi ma kierować się zarządzana przez niego Polonia.

"W ciągu najbliższych kilku lat wydam miliony złotych, licząc na uratowanie tego legendarnego klubu. Chcę się podzielić tym, dlaczego zdecydowałem się na tę szaloną podróż? - rozpoczyna Nitot.

Główny udziałowiec klubu wspomina ponad stuletnią historię Polonii. Ponadto opowiada o swoim dziecięcym marzeniu, jakim było prowadzenie klubu, a także o związku z Polską i jej stolicą.

ZOBACZ WIDEO: Powrót PKO Ekstraklasy namiastką normalności. "Piłka nożna ma duży oddźwięk w społeczeństwie"

"Najbardziej lubię w życiu realizować szalone projekty, pracować z pasjonatami, budować świetne zespoły, uczyć się nowych rzeczy i dawać radość ludziom. Uwielbiam rywalizację. Dużo tego doświadczam w biznesie" - argumentuje swoje zaangażowanie w klub Nitot.

Polonia zarządzana przez Francuza ma za zadanie awansować do PKO Ekstraklasy przed czerwcem 2029 roku. Mniej realne marzenia, o których wspomina, to zdobycie mistrzostwa Polski oraz reprezentowanie naszego kraju w finale Ligi Mistrzów w latach 30. tego wieku.

Zanim zostanie zrealizowany minimum jeden ambitny cel, właściciel Polonii Warszawa przedstawił misję klubu: "dać radość i emocje naszym fanom, którzy podzielają nasze wartości. Budować pozytywną markę Polonii Warszawa nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie".

Sześć wymienionych przez Nitota celów strategicznych to: "stabilność finansowa, odnoszenie zwycięstw, powiększanie społeczności kibiców, promowanie naszych wartości, rozwijanie wśród młodych ludzi pasji do sportu, a także budowanie dumy narodowej w sporcie".

Najbardziej szczegółowo zostały przedstawione podstawowe wartości:

1. Entuzjazm i pozytywna energia 2. Uczciwość 3. Duch walki i ambicja 4. Skromność i pokora 5. Duma 6. Solidarność 7. Duch zespołu 8. Tolerancja, równość i szacunek 9. Przejrzystość i odwaga 10. Zaufanie i wolność

Prezes aktualnie przedostatniego trzecioligowca w grupie 1. dodaje, że na trybunach podczas meczów Polonii będą akceptowani "wszyscy ludzie bez względu na rasę, pochodzenie, wiek, orientację seksualną, religię, status materialny lub klub, którzy wspierają. Jesteśmy obcy nienawiści i agresji".

Czytaj także: Zbigniew Boniek zaapelował do piłkarzy: Pokażcie, że jesteście gotowi na poświęcenia Czytaj także: Nenad Bjelica o zwolnieniu z Lecha Poznań. "To nie była decyzja Piotra Rutkowskiego"

Źródło artykułu: