TVP ujawniła ceny za reklamy na Euro 2020. Kwoty zwalają z nóg

Getty Images / Julian Finney / Na zdjęciu: Dawid Kownacki w walce z Santiago Ariasem
Getty Images / Julian Finney / Na zdjęciu: Dawid Kownacki w walce z Santiago Ariasem

Euro 2020 to czas żniw dla telewizji, która będzie transmitować mecze. TVP najwięcej zarobi na spotkaniu z Hiszpanią, ale także pozostałe spotkania przyniosą duże wpływy.

W tym artykule dowiesz się o:

Na ten moment czekają wszyscy fani piłki nożnej. W czerwcu startuje Euro 2020, które rok temu zostało odwołane z powodu pandemii koronawirusa. Reprezentacja Polski będzie rywalizować w grupie E, a naszymi rywalami będą Słowacy, Hiszpanie oraz Szwedzi.

Prawa do transmisji wszystkich spotkań ma Telewizja Polska. Publiczny nadawca już pracuje w pocie czoła, aby kibicom zagwarantować najwyższą jakość. Zaczęło się także poszukiwanie reklamodawców, którzy muszą przygotować się na ogromne wydatki.

Portal wirtualnemedia.pl ujawnia ceny reklam na Euro 2020. Kwoty zwalają z nóg, a najwięcej będzie kosztować 30-sekundowy spot w trakcie meczu Hiszpania - Polska. Cena netto bez VAT i rabatów to 400,9 tys. zł.

Trochę taniej będzie przy okazji pozostałych meczów fazy grupowej z udziałem Biało-Czerwonych. Reklama w trakcie meczu ze Słowacją to maksymalny koszt na poziomie 355,3 tys. zł, a w przypadku starcia ze Szwecją to 347 tys. zł.

TVP z pewnością mocno liczy na to, że drużyna Paulo Sousy wyjdzie z grupy. 1/8 finału z udziałem reprezentacji Polski to 434,4 tys. zł za sport. Ćwierćfinał to 422,5 tys. zł, półfinał 525,6 tys. zł, a finał 557,1 tys. zł.

Mecze fazy pucharowej bez Polaków to już znacznie niższe stawki. Reklama w 1/8 finału wówczas wynosi 123,5 tys. zł, w ćwierćfinale 136,1 tys. zł, w półfinale 172,2 tys. zł, a w finale 260 tys. zł.

Także za mecze towarzyskie przed Euro 2020 trzeba słono zapłacić. 30-sekundowy spot przy meczu z Rosją to koszt na poziomie 187 tys. zł, a w przypadku Islandii jest to 123,2 tys. zł.

Telewizja Polska będzie zarabiać nie tylko przy meczach. Na przykład za lokowanie produktu w trakcie całego turnieju kosztuje aż 1,224 mln zł. Sponsoring programów dot. turnieju to nawet ponad 800 tys. zł.

Widać zatem, że wielkie turnieje to jeszcze większy biznes dla telewizji. W czerwcu i lipcu do TVP popłyną grube miliony, a im dłużej Polacy będą walczyć o mistrzostwo Europy, tym zyski będą rosły.

ZOBACZ WIDEO: Wielka feta nad Wisłą! Legia Warszawa świętowała zdobycie mistrzostwa

TVP buduje drużynę ekspertów na Euro 2020. Dołączył do niej wybitny reprezentant Polski >>

TVP podjęła decyzję. Mateusz Borek skomentuje bardzo ważny mecz >>

Źródło artykułu: