Kajetan Kajetanowicz rozpoczyna walkę o obronę tytułu
Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran – Mistrzowie Europy rozpoczynają walkę o obronę tytułu od debiutu w Rajdzie Wysp Kanaryjskich (10-12 marca).
Trudno o bardziej spektakularne i emocjonujące otwarcie sezonu Rajdowych Mistrzostw Europy niż rywalizacja na malowniczych i wymagających drogach Gran Canarii z udziałem aktualnych mistrzów z LOTOS Rally Team. Dla Kajetana Kajetanowicza i Jarosława Barana zaplanowany na 10-12 marca Rajd Wysp Kanaryjskich będzie pierwszym krokiem na trudnej drodze do obrony wywalczonego w ubiegłym roku tytułu Rajdowych Mistrzów Europy. W swoim debiucie w hiszpańskiej rundzie FIA ERC Kajetanowicz postara się wycisnąć jak najwięcej z swojej rajdowej broni, czyli Forda Fiesty R5 Evo, jadąc na oponach Pirelli.
Organizowany od 1977 roku rajd już pięć lat później znalazł się w kalendarzu czempionatu Starego Kontynentu. Na 39 rozegranych dotychczas edycji imprezy, aż 22 odbyło się w randze rundy Mistrzostw Europy, a zwycięstwo w Rajdzie Wysp Kanaryjskich mają na swoim koncie m.in. Mistrzowie Świata - Carlos Sainz i Didier Auriol. Znakiem rozpoznawczym tego rajdu są żywiołowo reagujący, spontaniczni hiszpańscy kibice, którzy co roku licznie gromadzą się wzdłuż odcinków specjalnych. W tym roku czeka ich wyjątkowo ekscytująca rywalizacja, bowiem chęć udziału w inauguracyjnej rundzie FIA ERC 2016 zgłosiło aż 55 załóg z 14 krajów. 17 z nich pojedzie najmocniejszymi i najszybszymi samochodami klasy R5 - to rekord w historii dotychczasowych rund europejskiego czempionatu.- Obrona tytułu Rajdowych Mistrzów Europy to fascynujące wyzwanie, któremu można podołać tylko zespołowo - przy wsparciu Grupy LOTOS, Cube.ITG oraz Driving Experience. To niesamowite, że zmierzymy się z tym zadaniem w niezmienionym składzie razem z naszymi wieloletnimi partnerami, a to obok wywalczonych wspólnie tytułów spektakularny dowód pięknej i udanej współpracy. Już na samym początku tegorocznej przygody w FIA ERC czeka nas debiut na drogach, na których zbliżenie się do granicy przyczepności wymaga zuchwałości, precyzji i dużej pokory jednocześnie. Od naszego poprzedniego startu w asfaltowej rundzie Mistrzostw Europy minęło już prawie 200 dni, więc możecie sobie wyobrazić jak wielki jest mój głód jazdy i jak bardzo ekipa LOTOS Rally Team spragniona jest rywalizacji z najlepszymi zespołami Europy. A na Wyspach Kanaryjskich na pewno będzie się z kim ścigać. 17 załóg w topowych samochodach R5 - najwięcej w całej historii Mistrzostw Europy sprawia, że moje tętno już jest wysokie - powiedział "Kajto".
Rajd Wysp Kanaryjskich w liczbach
- 40. edycja tej imprezy odbędzie się w 2016 r.
- 1 z 10 rund tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Europy
- 1. start Kajetana Kajetanowicza w tym rajdzie
- 12 odcinków specjalnych o łącznej długości 213 km - na tym dystansie rozegra się walka o zwycięstwo w tegorocznej edycji Rajdu Wysp Kanaryjskich
- 24,73 km mierzy najdłuższy oes rajdu, czyli próba Moya, zaplanowana na piątek, 11. marca
- 1. - numer startowy otrzymała załoga LOTOS Rally Team
- 4028 km w linii prostej dzieli Warszawę od bazy rajdu w Las Palmas
- 5 razy z rzędu Rajd Wysp Kanaryjskich wygrywał rekordzista tej imprezy - Carlos Sainz - dwukrotny Rajdowy Mistrz Świata
- W 1982 r. Rajd Wysp Kanaryjskich po raz pierwszy znalazł się w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Europy
- 1858 m npm. - na tej wysokości znajduje się najwyższy punkt trasy, co oznacza, że załogi rywalizujące w Rajdzie Wysp Kanaryjskich będą się wspinać wyżej niż uczestnicy tegorocznego Rajdu Monte Carlo
- Na liście zwycięzców tej imprezy widnieją nazwiska 2 mistrzów świata (Sainz, Auriol) oraz 4 mistrzów Europy (Kopecky, Liatti, Hanninen, Tabaton)
- 22 razy ta impreza stanowiła rundę Rajdowych Mistrzostw Europy, a 3 razy ścigali się w niej zawodnicy walczący w Intercontinental Rally Challenge
- 195 dni dzieli Rajd Wysp Kanaryjskich od poprzedniego startu LOTOS Rally Team w asfaltowej rundzie FIA ERC
- 1152 m wynosi różnica wysokości, jaką pokonają załogi na trasie próby Ingenio
- 55. załóg z 14 krajów zgłosiło się do 1. rundy FIA ERC 2016. Aż 17 z nich pojedzie najszybszymi w stawce samochodami klasy R5. To rekord w historii Rajdowych Mistrzostw Europy