RSMP: Citroen C3 R5 po raz pierwszy w mistrzostwach Polski. Łukasz Kotarba przed ogromną szansą

Przed nami Rajd Nadwiślański, druga runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Wydarzeniem tej imprezy będzie start Citroena C3 R5. Do tej pory tej rajdówki nie oglądaliśmy w tej części Europy. Za jej kierownicą usiądzie Łukasz Kotarba.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Citroen C3 R5 Materiały prasowe / Na zdjęciu: Citroen C3 R5
Zbliżająca się rywalizacja w Rajdzie Nadwiślańskim zapowiada się niezwykle ciekawie, po tym jak w Rajdzie Świdnickim-Krause pasjonującą walkę o zwycięstwo stoczyli Mikołaj Marczyk oraz Marcin Słobodzian. W imprezie rozgrywanej na terenie Puław mogą jednak mieć czarnego konia.

Wraz z Rajdem Nadwiślańskim w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski pojawi się Citroen C3 R5. Konstrukcja bardzo dobrze znana z tras WRC do tej pory była nieobecna w tym rejonie Europy. W RSMP wśród "er piątek" dominowały Fordy Fiesta oraz Hyundaie i20.

Czytaj także: Williams myśli nad poprawkami w samochodzie 

Na samochód francuskiej produkcji postawił Łukasz Kotarba, wicemistrz Polski klasy Open N z minionego sezonu. - Oczekiwania są wysokie. Chcemy walczyć o podium. Zobaczymy na Rajdzie Nadwiślańskim czy uda nam się złapać tempo, czy dotychczasowe testy wystarczą, aby zdobyć pełną prędkość i zyskać zaufanie do samochodu. Niestety, nie mamy gotowych ustawień, więc będziemy musieli nad nimi pracować sami - powiedział nam Kotarba.

Citroen C3 R5 został przygotowany do rajdów przez Francuzów. Posiada on turbodoładowany silnik o pojemności 1.6 litra i moc 282 KM oraz stały napęd na cztery koła. Rajdówka wyposażona jest też w dwie różne geometrie przedniego zawieszenia, w zależności od tego czy używana jest na asfalcie czy żwirze. Prace nad tym modelem trwały niemal dwa lata.

- Nie mieliśmy miejsca na błędy. Pierwsze prace nad projektem zaczęliśmy w roku 2016. Nie mieliśmy żadnych większych problemów z kluczowymi elementami. Testy wytrzymałościowe silniki też przeszły bez incydentów. Sprawdziliśmy C3 R5 na różnych nawierzchniach - zdradził Francois Wales, dyrektor ds. rozwoju w Citroenie.

- To najwyższa liga. Najlepszy samochód, jakim kiedykolwiek mógłbym się ścigać. Chyba, że kiedyś zdobyłbym licencję FIA na WRC, ale na razie takich marzeń nie mam - dodał Kotarba.

Do tej pory Kotarba w RSMP startował Mitsubishi Lancerem w klasie Open N. - Czym różni się konstrukcja R5? To jest samochód w pełni przygotowany przez profesjonalistów. Wszystko jest motorsportowe. Bardzo ciężko w nim znaleźć jakąkolwiek część seryjną, która pochodziłaby z drogowego C3. To wszystko jest bardzo drogie - opisał swoją nową maszynę Kotarba.

Czytaj także: Zespoły F1 sprzeciwiają się rewolucji 

Kotarba jest kolejnym kierowcą, który w RSMP będzie startować "er piątką". To dowód na to, że z rajdami w Polsce jest coraz lepiej, a poziom mistrzostw wzrasta. - Ludzie chcą oglądać klasę R5. Samochody są głośne, wyglądają bardzo drapieżnie, więc przyciągają wzrok fanów, mediów i firm. To jest podstawa, jeśli chodzi o dobry PR, wygląd i dźwięk silnika - stwierdził Kotarba.

Citroën C3 R5 - specyfikacja:

SILNIK: turbodoładowany o pojemności 1.6-litra ze zwężką 32 mm
Maksymalna moc: 282 KM przy 5,000 obr/min.

NAPĘD: stały, na cztery koła
SKRZYNIA BIEGÓW: sekwencyjna 5-biegowa marki Sadev
DYFERENCJAŁY: przednie i tylne, mechaniczne

HAMULCE:
Przednie: wentylowane tarcze, 355mm (asfalt) i 300mm (szuter), zaciski hamulcowe Alcon
Tylne: wentylowane tarcze, 355mm (asfalt) i 300mm (szuter), zaciski hamulcowe Alcon
Hamulce ręczny: hydrauliczny

ZAWIESZENIE:
Typu: McPherson, amortyzatory: marki REIGER 3-way

UKŁAD KIEROWNICZY: hydrauliczny

KOŁA:
Asfaltowe: 8x18" – Opony: Michelin
Szutrowe: 7x15" – Opony: Michelin

WYMIARY:
Długość / Szerokość 3,996mm / 1,820mm
Pojemność baku paliwa: 81 litrów
Waga: 1,230kg bez kierowcy

Czy Łukasz Kotarba ukończy Rajd Nadwiślański na podium?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×