Frekwencja w Orlen Lidze: Najliczniej w Dąbrowie Górniczej i Legionowie

Kibice z Dąbrowy Górniczej i Legionowa stanowili w miniony weekend najliczniejszą grupę na trybunach, podczas meczów 14. kolejki Orlen Ligi. Najmniej fanów, po raz kolejny, pojawiło się w Bydgoszczy.

Jacek Pawłowski
Jacek Pawłowski

Siatkarskie derby regionu pomiędzy Tauronem Banimex Dąbrowa Górnicza i Aluprofem Bielsko-Biała nie wywołały zbyt wielkiego zainteresowania. Na trybunach zasiadło bowiem 1900 widzów. To zdecydowanie poniżej średniej. Być może po części, wpływ na taką sytuację miał protest sympatyków ekipy z Zagłębia Dąbrowskiego, którzy nie zgadzają się na zastąpienie członu "MKS" nazwą sponsora. Najzagorzalsi fani, którzy mimo wszystko zdecydowali się pojawić na spotkaniu, na początku drugiej partii wywiesili jednak transparent "MKS dla nas to nie tylko 3 litery, dla nas to całe życie
", w trakcie drugiego seta, skandując "Był, będzie, jest - dąbrowski MKS" opuścili trybuny.

Powody do zadowolenia po ostatniej kolejce, choć tylko z powodu frekwencji na trybunach, mieli działacze Siódemki SK bank Legionowo. Mimo niezbyt korzystnej pory rozgrywania meczu i transmisji telewizyjnej, w Arenie Legionowo pojawiło się 1500 osób. To również nieco mniej niż wynosiła dotychczasowa średnia, jednak wobec wspomnianych okoliczności można śmiało stwierdzić, że zainteresowanie siatkówką w podwarszawskiej miejscowości, mimo nie najlepszych wyników uzyskiwanych przez zespół, nie maleje.

Maleje natomiast zainteresowanie meczami Atomu Trefla Sopot rozgrywanymi poza Ergo Areną. Hit kolejki, starcie z Impelem Wrocław, w hali 100-lecia w Sopocie obejrzało tym razem 1150 widzów. To niewiele, zważywszy na fakt, że obiekt może pomieścić nieco ponad 1900 osób.

W pozostałych meczach liczba osób na trybunach nie przekroczyła 1 tys. W Policach przyjazd Polskiego Cukru Muszynianki Fakro Muszyna przyciągnął 950 widzów. W Bydgoszczy z kolei, seria porażek w wykonaniu zespołu Pałacu i obecność telewizji sprawiły, że liczba sprzedanych wejściówek zatrzymała się na siedmiuset.
Kibice Siódemki Legionowo po raz kolejny nie zawiedli swoich siatkarek Kibice Siódemki Legionowo po raz kolejny nie zawiedli swoich siatkarek

Frekwencja na meczach 14. kolejki Orlen Ligi:

Chemik Police - Polski Cukier Muszynianka Fakro Bank BPS  950 widzów

Tauron Banimex Dąbrowa Górnicza - BKS Aluprof Bielsko-Biała 1900 widzów

Atom Trefl Sopot - Impel Wrocław 1150 widzów (Hala 100-lecia w Sopocie)

Pałac Bydgoszcz - Beef Master Budowlani Łódź 700 widzów

Siódemka SK bank Legionovia - PGNiG Nafta Piła 1500 widzów

Łącznie na trybunach w 14. kolejce Orlen Ligi: 6200 widzów

Średnio na jednym meczu 14. kolejki Orlen Ligi obejrzało: 1240 widzów

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas! Na Twitterze też nas znajdziesz!

Łącznie na trybunach Orlen Ligi w sezonie 2013/14 (z uwzględnieniem 3 meczów z 12. kolejki):
109 932 widzów

Średnia na mecz w sezonie 2013/14 (z uwzględnieniem 3 meczów z 12. kolejki): 1617 widzów
Systematyczny spadek frekwencji to dowód na to, że kibice mistrzyń Polski wolą oglądać swój zespół w Ergo Arenie Systematyczny spadek frekwencji to dowód na to, że kibice mistrzyń Polski wolą oglądać swój zespół w Ergo Arenie
Zestawienie frekwencji w sezonie 2013/14 z podziałem na miasta (wg średniej widzów na mecz):

Miasto Łącznie w sezonie średnia na mecz
Łódź 18450 2636
Dąbrowa Górnicza 16250 2321
Wrocław 14608 2087
Sopot 11700 1950
Legionowo 11650 1664
Piła 8550 1221
Police 6574 1096
Bielsko-Biała 7000 1000
Bydgoszcz 5650 807
Muszyna 5500 786

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×