Mirosław Dudek: Zmiana tłumików nic nie wnosi

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

New Speedway Foundation zapowiada kolejne prezentacje i testy silników Jawy, które są pozytywnie oceniane przez byłych żużlowców i mogą być alternatywą dla obecnie używanego sprzętu.

W tym artykule dowiesz się o:

Problemy sprzętowe żużlowcom przytrafiają się każdego roku. Mała liczba sprawdzonych i uznanych tunerów powoduje, że często przy tego typu okazjach pojawiają się oskarżenia, że dany tuner przygotowuje lepsze silniki bardziej zaprzyjaźnionym zawodnikom. Jednak część z nich winę zgania na nowe tłumiki, które nie zostały jeszcze przez zawodników odpowiednio przetestowane. Z tą teorią nie zgadza się autoryzowany dealer Jawy na Polskę. - Już w listopadzie mówiłem o tym, że zmiana tłumików niczego nie zmieni i nie wniesie żadnej poprawy. Nadal podtrzymuję swoje zdanie. To nie tłumiki powodują, że zawodnicy mają mniejszą kontrolę nad swoim sprzętem. Winny jest w ogóle sposób przygotowywania silników - uważa Mirosław Dudek. [ad=rectangle] Problemów z właściwą kontrolą nad sprzętem nie mają natomiast zawodnicy, którzy testowali sprzęt New Speedway Foundation. - Odczuwam dużą frajdę jeżdżąc na silniku dwuzaworowym. Mam na tym sprzęcie pełną kontrolę nad motocyklem i dobrą zabawę, a to przy moim wieku i przebytych kontuzjach jest bardzo ważne. Nie ciągnie mnie natomiast do sprzętu, na których zawodnicy jeżdżą w lidze czy Grand Prix - powiedział Adam Skórnicki.

New Speedway Foundation zapowiada, że już wkrótce przeprowadzone zostaną kolejne testy sprzętu Jawy. - Mamy obecnie cztery silniki przygotowane przez teamy Adama Skórnickiego i Rafała Dobruckiego. Nie jest wykluczone, że obaj zawodnicy wystąpią podczas Polish Speedway Battle w Pile. Rozmawialiśmy już z organizatorami i nie jest wykluczone, że w czasie turnieju rozegrany zostanie bieg o puchar prezydenta Piły właśnie na naszym sprzęcie. Mieliśmy mieć spotkanie w Krsko z udziałem zawodników z Austrii i Słowenii. Niestety pogoda pokrzyżowała jednak plany. Nie znamy kolejnego terminu. W planach mamy wyjazd do Landshut i Anglii do Sama Ermolenki. W październiku będzie turniej w Lublinie i tam również się pojawimy. Idziemy z tym w świat, bo opinie zawodników są bardzo przychylne, a to jest dla nas najważniejsze. Jestem pod ogromnym wrażeniem tego, jak na sprzęcie Jawy spisuje się Paweł Hlib. Aż żal, że ten zawodnik dalej nie startuje, bo jego jazda była bardzo widowiskowa - dodał Dudek.

Treningowy bieg Adama Skórnickiego i wychowanka Fogo Unii - Marcina Nowaka:

Trening w Lesznie , Sqóra na 2 zaworowej Jawie NSF kontra Marcin Nowak na GMie po tuningu :)

Posted by New Speedway Foundation on 26 maja 2015
Źródło artykułu:
Komentarze (19)
avatar
kaz
30.05.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Wie ktoś coś więcej o tym silniku, foty, dane tech. etc. Pzdr.  
avatar
ADASOS
30.05.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Jako pierwsi powinni używac je Czesi w swojej lidze- wolno im no i Polacy w PLŻ i PLŻ2. Czytaj całość
avatar
RECON_1
30.05.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Przydalyby sie jakies pokazowe zawody na roznych torach zeby moc wpelni to ocenic.  
avatar
HERMAN
30.05.2015
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Dudek, ty bierz się za trenowanie Falubazu, a nie jawą dilujesz.  
avatar
Wandal
30.05.2015
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Nie jestem zwolennikiem tych silników, najpierw chciałbym zobaczyć na żywo jak to wygląda bo może się okazać że ktoś próbuje nam wcisnąć kolejny bubel. Cięcie kosztów, tańszy sprzęt fajna spra Czytaj całość