Hans Nielsen ma pomysł na poprawę bezpieczeństwa na żużlowych torach

Zdjęcie okładkowe artykułu: Hans Nielsen
Hans Nielsen
zdjęcie autora artykułu

Po ubiegłorocznych kontuzjach u żużlowców nie milkną głosy dotyczące poprawy bezpieczeństwa na torach. Swój pomysł przedstawił Hans Nielsen, który proponuje zmiany w regulaminie.

W tym artykule dowiesz się o:

W ostatnich latach nie brakuje w żużlu groźnych kontuzji, które na długo wykluczają zawodników z jazdy lub nawet kończą ich kariery. W związku z tym prowadzone są dyskusje mające na celu poprawić bezpieczeństwo. Pomysłów jest wiele: począwszy od poprawy infrastruktury, a skończywszy na obostrzeniach w regulaminie dotyczących samych zawodników.

- Trudno powiedzieć dlaczego w ostatnim sezonie zdarzyło się tak wiele niebezpiecznych wypadków. Prawda jest taka, że zawodnicy jeżdżą bardzo odważnie, może dlatego, że dmuchane bandy dają im fałszywe poczucie bezpieczeństwa i czują, że mogą wyjść z upadku bez szwanku - przyznał multimedalista mistrzostw świata, Hans Nielsen.

Duńczyk zwraca uwagę, że sporo zagrożenia sprawiają akcje na prostych pod bandą. - Jest to bardzo niebezpieczne, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że mogą uderzyć w płot. Nie każdy kontakt z bandą kończy się upadkiem, ale powinniśmy pamiętać, że to wciąż niesie ze sobą wysokie ryzyko upadku. Może nadszedł czas by FIM zmienił nieco reguły? Należy określić jak blisko zawodnicy mogą jeździć ze sobą i czy nie powinno im się zostawiać więcej miejsca pod bandą? - stwierdził Nielsen.

Były żużlowiec proponuje zmiany w regulaminie, które jasno określałyby na co zawodnicy mogą sobie pozwolić na torze. - Przez wiele lat zawodnik, który był na prowadzeniu mógł dowolnie zmienić swoją linię jazdy. Jeśli ktoś próbuje wyprzedzić pod bandą, to po prostu chce wstrzelić się w lukę i podczas wyprzedzania może zostać zablokowany i uderzyć w bandę. Potrzebujemy jasnych zasad, aby wiedzieć, co można zrobić na torze, a czego nie. Byłoby wtedy łatwiej dla sędziów, a także zawodników, gdyż doskonale wiedzieliby w jakich sytuacjach mogą zostać wykluczeni - przyznał Nielsen.

Jeden z najlepszych żużlowców w historii speedwaya uważa, że w zwiększeniu bezpieczeństwa pomóc może również nieznaczne wydłużenie dmuchanych band, które obecnie montowane są tylko na łukach. - Możemy zwiększyć bezpieczeństwo na torze także dzięki przedłużeniu dmuchanych band o 5-10 metrów. Pamiętam, że kiedy "dmuchawce" były na całej prostej, to gdy się dotknęło bandy, natychmiast lądowało się pod nią lub odbijało się od niej i inny zawodnik mógł wjechać w leżącego kolegę. To było naprawdę niebezpieczne. Na prostych nie ma nic więcej do zrobienia - zakończył Duńczyk.

Andrzej Rusko: Celem play-off. Szczyty w kolejnych latach

Źródło artykułu:
Komentarze (10)
avatar
RECON_1
5.02.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Hans sam grzecznym nie byl a teraz wspomina zawodnikom ze warto bymieli minimalnie określone odleglosci miedzy sobą...na torze nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i glownie to powinno byc zabezpi Czytaj całość
avatar
A.Blacki
3.02.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Nikt chłopakom nie rozkazuje bod karą śmierci zostać żużlowcem. Znają ryzyko i wiedzą czym to śmierdzi. Za to jaka możliwość zarobków i to bez wymaganego wykształcenia i minimalnego tzw. 2 letn Czytaj całość
avatar
sympatyk żu-żla
3.02.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Wypowiedź Hansa na temat regulaminu i jazdy zawodników jest słuszna ,Wykluczyć regulaminem bandycką jazdę, Sędzia mając regulamin czytelny w ręku wiedział by co zrobić aby kolejnym razem przypr Czytaj całość
avatar
barabasz
3.02.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Propozycji bardzo dużo konkretów żadnych!! Była mowa że dmuchane bandy mają mieć dół zamocowany na stałe aby nie wciągały zawodników bandy miały być elastyczne a nie z desek itd i jaki mamy efe Czytaj całość
--.night.--
3.02.2016
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Hans ja mam lepsza propozycje. Zrobmy 4 tory jazdy. Kazdy jedzie tylko swoim. Kto 1 ten lepszy. Nie bedzie zadnego wtedy kontaktu i zagrozenia upadkiem. Kazdy jedzie w zawodach raz z kazdego to Czytaj całość