Klub to nie jest zwykłe przedsiębiorstwo. W sporcie brakuje długoletniego planowania

Tadeusz Zdunek odpowiada za prowadzenie żużlowej drużyny ligowej Wybrzeża Gdańsk od początku sezonu w 2015 roku. Przez dwa i pół roku doskonale przekonał się, że funkcjonowanie w sporcie i biznesie, to dwie odmienne kwestie.

Michał Gałęzewski
Michał Gałęzewski
Renat Gafurow i Oskar Fajfer WP SportoweFakty / Grzegorz Jarosz / Renat Gafurow i Oskar Fajfer

Tadeusz Zdunek od wielu lat jest znany w środowisku dealerów samochodowych. Obecnie Grupa Zdunek zajmuje się sprzedażą nowych aut marki BMW, Renault, Mini, Dacia i Nissan. Przez lata był sponsorem, a teraz prezesem Renault Zdunek Wybrzeża Gdańsk.

To dla niego nowe doświadczenie. Wcześniej to do niego chodzono z prośbą o sponsoring, a teraz to on musi pukać do drzwi innych przedsiębiorców. - To prawda. Sytuacja się odwróciła, ale nie jest też tak, że działania marketingowe mojej firmy skupiają się tylko na żużlu. W dalszym ciągu sponsorujemy surfera Piotra Myszkę, czy boksera Krzysztofa Głowackiego. Działamy na różnych polach - mówi Tadeusz Zdunek.

Prezes Wybrzeża wymienił podstawowe różnice w prowadzeniu klubu i przedsiębiorstwa. - W naszym przypadku powolutku wiele różnic się zaciera. Chcemy z Wybrzeża zrobić sprawnie działające przedsiębiorstwo. Jeśli mam być szczery, na początku to wszystko wyglądało jak chałtura. Każdy ciągnął linę w swoją stronę, nie było jakiegokolwiek długofalowego planowania. Wszystko było załatwiane na bieżąco. Wyglądało to jak chciejstwo, a nie realne możliwości. Teraz planujemy budżet, pod który kontraktujemy zawodników, dbamy o sponsorów, by byli zadowoleni. Teoretycznie brzmi to jak standard, jednak wcześniej zdecydowanie tak to nie wyglądało - wyjaśnia.

Zdaniem Zdunka niewiele standardów ze świata sportu można byłoby przenieść do biznesu. - W polskim sporcie tylko mówi się o profesjonalizmie. Widziałem sytuacje, w których ludzie dają własne pieniądze, by móc wejść w jakiś układ. Brakuje tutaj merytorycznych rzeczy. W klubach nie myśli się o tym jak działać, by sponsorzy mieli realne wpływy wspierając daną dyscyplinę, a my staramy się to zmienić. Może w piłce nożnej jest kilka klubów, które działają prawidłowo, chociaż kłótnie między właścicielami Legii Warszawa na łamach mediów, powodują, że zastanawiam się, czy nawet tam nie brakuje profesjonalizmu - przyznaje prezes Renault Zdunek Wybrzeża.

ZOBACZ WIDEO Pierwsze treningi i sparingi pokażą czy tor będzie ich atutem


KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>
Czy Tadeusz Zdunek dobrze prowadzi gdański klub?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×