W Grand Prix jedzie się nie tylko o medale. W cyklu są pieniądze, ale mogłyby być większe
W sobotę w słoweńskim Krsko rozpocznie się nowy sezon Grand Prix. W cyklu stawką jest tytuł, ale również pieniądze. W poprzednim roku najwięcej zarobił Jason Doyle.
Australijczyk na turniejach Grand Prix wzbogacił się o prawie 80 tysięcy dolarów. Drugi na liście płac za poprzedni sezon był Greg Hancock. Amerykanin wywalczył na torze niecałe 3 tysiące dolarów mniej od Jasona Doyle'a. Trzecim zawodnikiem pod względem zarobków okazał się Tai Woffinden.
Z Polaków najwyżej uplasował się Bartosz Zmarzlik, który zajął 5. miejsce. Niższa lokata, jeśli chodzi o zarobione pieniądze względem klasyfikacji generalnej wynika z faktu, iż wychowanek Stali Gorzów w ubiegłym roku nie wygrał ani jednego turnieju. Ze stałych uczestników cyklu najmniej zarobił Andreas Jonsson.
Zawodnik | Łączne zarobki |
---|---|
Jason Doyle | $78250 |
Greg Hancock | $75650 |
Tai Woffinden | $74350 |
Chris Holder | $73300 |
Bartosz Zmarzlik | $64300 |
Niels Kristian Iversen | $55900 |
Antonio Lindbaeck | $54200 |
Maciej Janowski | $50900 |
Matej Zagar | $50700 |
Piotr Pawlicki | $50300 |
Peter Kildemand | $48900 |
Fredrik Lindgren | $48150 |
Chris Harris | $41850 |
Nicki Pedersen | $35600 |
Andreas Jonsson | $32200 |
W 2017 roku stawki za zajęte miejsca w poszczególnych rundach Grand Prix będą identyczne. Za wygraną w każdym turnieju będzie można zarobić 12 tysięcy dolarów, czyli około 46 tysięcy złotych. Pula nagród za jedną rundę cyklu to 84,5 tysiąca dolarów, czyli mniej więcej 325 tysięcy złotych. Łatwo policzyć, że na cały cykl zostanie przeznaczony ponad milion dolarów. ZOBACZ WIDEO W Łodzi można było jechać do końca? Zawodnik Orła uważa, że należało trochę poczekać
Zawodnicy mówią, że koszty sprzętu i opłacenia teamu są coraz większe. Nie należy się jednak spodziewać, że w kwestii stawek w Grand Prix coś zmieni się na lepsze. Firma BSI, która posiada prawo do organizacji turniejów nie daje żadnych sygnałów, że zamierza się tym zająć. Jeśli chodzi o pieniądze, zapowiada się więc na kolejne lata stagnacji. Nie widać również szczególnych działań po stronie zawodników, co nie może jednak dziwić. Nikt o zdrowych zmysłach nie pójdzie na konflikt z podmiotem, który zajmuje się cyklem. To byłby strzał w stopę. Nadal to przecież nadal doskonały produkt marketingowy i okno wystawowe dla sponsorów. To również ma znaczenie.
Miejsce | Stawka |
---|---|
1 | $12000 |
2 | $8800 |
3 | $7200 |
4 | $6200 |
5 | $5200 |
6 | $5200 |
7 | $4600 |
8 | $4600 |
9 | $3850 |
10 | $3700 |
11 | $3650 |
12 | $3600 |
13 | $3550 |
14 | $3500 |
15 | $3450 |
16 | $3400 |
17 | $1000 |
18 | $1000 |
Razem | $84500 |
KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>