Wątek dotyczący artykułu

Jak dbać o kibica i walczyć o frekwencję? Stal przykładem dla całej ligi

Stal Gorzów w tym roku ponownie przoduje pod względem frekwencji na meczach. Szef marketingu gorzowskiego klubu postanowił podzielić się tym, jak wiele pracy wymaga osiągnięcie takich wyników. Rzucone zostały także kamyki do ogródka innych zespołów.

przeczytaj cały artykuł


stalowy paprykarz

Panie Gumowski, z tą dbałością o komfort, ba choćby sprawność wejścia i wyjścia ze stadionu to Pan grubo przesadził. Na wejście czeka się w kolejce od 20 do 40 minut. Przynajmniej od strony parkingu P2. Tak trudno dostawić 2-3 kołowrotki? A przy wyjściu konieczność biegania naokoło parkingu między wyjeżdżającymi samochodami, bo nikt w klubie ciągle nie może wpaść na pomysł otwarcia pozamykanych bramek. Korki też można znacznie zmniejszyć, jeżeli policja zawsze kierowałaby ruchem pojazdów i pieszych na ulicach Kwiatowej, Śląskiej i Brackiej. Myślę, że w tak żużlowym mieście można ze stróżami prawa i porządku uzgodnić taki drobiazg. Może i 30 minutowe oczekiwanie na wyjazd z parkingu to niezbyt długo, ale jeżeli mam 120 km do domu (mieszkam pod Szczecinem) to niestety mimo S3 powrót z "domowego" meczu trwa na tyle długo, że dzieci na mecz nie zabiorę bo wracam między 23 a 24. Ani w Lesznie, ani w Toruniu, ani w Zielonej Górze, ani w Grudziądzu, ani we Wrocławiu (czy w tym roku w Poznaniu) takiej skali tego komunikacyjnego problemu nie ma. I to zarówno z wejściem na stadion, wyjściem i wyjazdem. Paradoksem jest fakt że w derbów w Zielonej Górze wróciłem prawie o tej samej porze, co z meczu z Lesznem w Gorzowie, mimo 100 km więcej do przejechania. Warto pomyśleć o tej sprawie.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Jarek Gorzów

Może dlatego, że falubazy mają stadion przy S3. A w GW trzeba przejechać przez uliczki zawarcia. Raczej stadionu nie przeniosą a ulic dla Ciebie nie poszerzą.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
stalowy paprykarz

Dlatego nic nie pisałem o poszerzeniu ulic, tylko o regulowaniu ruchu przez Policję. I chodzi w zasadzie o skrzyżowania i przejścia dla pieszych. Po niektórych meczach (np. z Falubazem) stróże prawa robią to i jest znacznie sprawniej i bezpieczniej, choć też trzeba trochę poczekać. Poza tym nie potrzeba poszerzania ulic, żeby skierować ruch samochodów np. Sielską i Spokojną do Mazowieckiej, z jednoczesnym skierowaniem ruchu pieszych tylko na Śląską i chwilową zmianą pierwszeństwa na skrzyżowaniach Mazowieckiej z Wawrzyniaka i Przemysłową. Ewentualnie na kawałeczku Mazowieckiej doprowadzić drogę do cywilizowanego stanu, ale to tylko kilkadziesiąt metrów. A otwarcie wszystkich bram i furtek przy wyjściu oraz montaż kilku dodatkowych kołowrotków na wejście poszerzania ulic także nie wymaga i leży w pełnej gestii klubu. Na W69 na derby corocznie wchodzę maksymalnie 10 minut, a nie 30-40. Chcieć to móc.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
memoo

Lokalizacja i frekwencja robią swoje. Na stadion można dojechać tylko z jednej strony i to wąskimi uliczkami tego nie zmienisz (trzeba most dobudować). Jeżeli np. na stadion wchodzi 2-3 tys. kibiców więcej niż na innym stadionie to automatycznie jest to kilkaset aut więcej. Też mnie to denerwuje, zwłaszcza że mecze często kończą się w niedziele wieczorem i rano trzeba do pracy, ale pole manewru w tej sytuacji małe dla klubu.
Bardziej winię tu miasto, które zamiast organizować jakiś logiczny parking na największe imprezy sportowe w regionie, jeszcze go zmniejszyło. Chodzi mi o parking przy Hali Targowej - 1/3 parkingu została ogrodzona na stragany i w niedziele jest zamknięta i stoi pusta (kibice za to szukają miejsca "po krzakach").
Główny sponsor klubu, właściciel galerii handlowej też zamyka kilkupoziomowy parking na mecze. Można by dopłacić 1 zł. do biletu i z tych parkingów dojechać komunikacją zamówioną przez klub. Przejście tych 1,5 km. bez komunikacji też nie zajmuje dłużej niż 20 min.
Coś faktycznie można by zadziałać, ale klub sam nic nie zrobi.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
stalowy paprykarz

Frekwencja na innych stadionach bywa podobna a czasami nawet wyższa, bo stadiony są ciut większe (np. derby w Zielonej).
Dlatego nie oczekuje poszerzenia ulic, tylko regulowania ruchu przez Policję, szczególnie na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych (a zazwyczaj policjanci tam są, ale stoją i ziewają), z wyjątkiem niektórych meczy (np. z Falubazem). Jak regulują to jest znacznie sprawniej i bezpieczniej, choć też trzeba trochę poczekać. Poza tym można skierować ruch samochodów np. Sielską i Spokojną do Mazowieckiej, z jednoczesnym skierowaniem ruchu pieszych tylko na Śląską i chwilową zmianą pierwszeństwa na skrzyżowaniach Mazowieckiej z Wawrzyniaka i Przemysłową. Ewentualnie na kawałeczku Mazowieckiej doprowadzić drogę do cywilizowanego stanu, ale to tylko kilkadziesiąt metrów. Będzie powoli, ale płynnie.
A otwarcie wszystkich bram i furtek przy wyjściu oraz montaż kilku dodatkowych kołowrotków na wejście leży w pełnej gestii klubu. Na W69 na derby corocznie wchodzę maksymalnie 10 minut, a nie 30-40. Chcieć to móc.
Sprawa parkingów, która poruszyłeś jest oczywistością i także jest w gestii klubu. Przynajmniej inicjatywa. Klub współpracuje z Nova Park i z miastem. Miasto (i chyba Nova Park też) współfinansuje klub. Tak ciężko się dogadać w sprawie parkingów? Chyba nie.
W Szczecinie na Wszystkich Świętych bez problemu miasto dogadało się z dwoma czy nawet z trzema centrami handlowymi i ich parkingi są otwarte mimo że centra są zamknięte. I wystarczy przejść na druga stronę ulicy (Mieszka I) i ludzie są na cmentarzu. Powtórzę, chcieć to móc.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz lub

Komentarze dodawać mogą tylko użytkownicy zalogowani. Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się. Zajmie to pół minuty.


Dowiedz się jak umieszczać linki do tagów, pogrubiać tekst, itp.