Wątek dotyczący artykułu

F1: dobra wiadomość dla Williamsa. FIA nadal zamierza obniżać koszty

Podczas Światowej Rady Sportów Motorowych FIA zatwierdziła pomysł dalszej standaryzacji części w Formule 1. Ma to sprzyjać zmniejszaniu wydatków. Ucieszy to mniejsze zespoły, takie jak Williams.

przeczytaj cały artykuł


dree

To ja się tak głupio zapytam, co w takim razie zespoły będą miały robić z pieniędzmi? Otrzymanie prawie 200mln euro to dla Ferrari czy Mercedesa będzie niemal cały budżet na sezon, to co z pieniędzmi od sponsorów? Zespoły będą miały sprzedawać miejsce reklamowe za bezcen, bo i tak nadwyżki nie będą mogły wykorzystać? Czy może to FIA, pomimo zwiększających się zysków, będzie wypłacać mniejsze nagrody, a pieniądze wydawać na premie dla prezesów? Większe budżety teamów, to większa załoga, większa załoga to więcej pracy dla ludzi i analogicznie w drugą stronę

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
DesmondMiles

Przecież FIA nie zabrania im zarabiać, tylko reguluje ile z tego będą mogli wydać na rozwój, a reszta kasy do skarbonki albo inwestowana będzie po za F1.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|1)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
dree

To właśnie jest głupotą żeby określać firmom na co mają wydawać zarobione pieniądze. Skoro taki Mercedes, Ferrari czy Red Bull mogą przeznaczyć miliony na zespoły F1, to znaczy, że te pieniądze nie są im potrzebne na inne inwestycje. Już lepszą drogą byłaby duża standaryzacja elementów i uproszczenie aerodynamiki, tak żeby biedniejsi nie odstawali od najbogatszych i żeby zespoły same decydowały ile i na co chcą wydawać. F1 to zawsze byli najlepsi kierowcy, ale i najlepsza myśl technologiczna. Ograniczając wydatki automatycznie ogranicza się pomysły

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Michal Furmaniak

Oczywiście masz rację. Nasuwa mi się tylko jedno pytanie. Jeśli wszystkie zespoły byłyby równe... Co by było... Zależałoby oczywiscie dużo od kierowcy, od jego umiejętności a przede wszystkim od szczęścia. Moim zdaniem byłoby nudno bo dzisiaj wygrałby Hamilton a za tydzień np.Strol. Uważam, że tak jak jest teraz jest ok. Oczywiście wprowadziłbym jakieś poprawki ale nie tak drastyczne jak Ty kolego uważasz. Ja lubię jak każdy zespół pracuje na swoje. Znieniłbym tylko to, żeby każdy zespół miał tylko siebie na głowie... czyli nie tak, że Red Bull ma Torro Rosso itd. Każdy team jest sam i tyle.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|1)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
dree

Ja nie mówię o pełnej standaryzacji, ale żeby tez nie było jak do tej pory, że kto ma więcej pieniędzy robi konstrukcje tak skomplikowane aerodynamicznie, że biedniejsza konkurencja nie ma szans się nawet zbliżyć. Niech różnica między biednymi zespołami, a tymi najbogatszymi wynosi 0,5 sekundy, a nie sekundę czy nawet 2. Niech będzie szansa, że biedny zespół wpadnie na jakiś genialny pomysł, dzięki któremu będzie wygrywać wyścigi. Do tej pory było to niemożliwe, o aerodynamika stałą na tak wysokim poziomie, że jeden genialny pomysł nie wystarczył

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz lub

Komentarze dodawać mogą tylko użytkownicy zalogowani. Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się. Zajmie to pół minuty.


Dowiedz się jak umieszczać linki do tagów, pogrubiać tekst, itp.