Wątek dotyczący artykułu

Gaz w silniku Artioma Łaguty. Przepisy tego nie zabraniają. Inżynier z F1 może pracować spokojnie

Artiom Łaguta zdradził nam, że Przemysław Madaj, inżynier z F1, robi dla niego nie tylko nowe sprzęgło, ale i silnik na gaz. Konkretnie chodzi o to, że sprężyny zaworowe ma zastąpić amortyzator wypełniony gazem. Regulamin tego nie zabrania.

przeczytaj cały artykuł


bobi40

czy pan "redaktor" nie powinien skonsultować się z kimkolwiek kto ma pojęcie na temat silników zanim użyje terminu"sinik na gaz"?to jest masakra jakaś.poza tym ,to nie są miernoto amortyzatory tylko siłowniki!!!!!!!!!

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (2|1)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
krynston

Powiedziałbym nawet, że serwomotory. Chyba, że domknięcie zaworu ma być realizowane sprężyną ale to wtedy rozwiązanie mijające się z celem.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
karol3414

Mają zastąpić zwykłe sprężyny zaworowe, które mają za zadanie utrzymywać zawory zamknięte do czasu aż wałek rozrządu je otworzy i zamknięcie zaworu gdy rozrząd "puści". Pneumatyczne działać będą tak samo i nie wymaga się do tego zewnętrznego źródła zasilania.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
markzozoz

o ile sie nie myle to silownik jest zasilany albo olejem albo powietrzem tak zwany element wykonowczy, a zawór sprężynowy działa pasywnie i nie wymaga zasilania a odpowiedniego ustawienia np poprzez sile reakcji sprezyny, albo poprzez cisnienie gazu cos ala "amortyzator". Ale prosto jest kogos nazwac miernota tylko ze nazywasz tak kogos lepszego od siebie ;/

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
-Stan-

Szanowny Kolego, mi się wydaje, że amortyzator nie działa na zmianie ciśnienia oleju lub powietrza/gazu/, a przepływie między komorami siłownika, amortyzatora. Ciśnienie można regulować średnicą "przelotu" między komorami urządzenia.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|2)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Komentarz usunięty
karol3414

Amortyzator nie działa na coś, jego zadaniem jest pochłonięcie energii z ruchu i zamiana jej w ciepło. Jest to coś jakby odwrotny siłownik, siłownik zasilany jest medium, którego ciśnienie poprzez tłoczysko zamieniane jest w ruch. Amortyzator (sprężyna) robi odwrotnie zamienia ruch tłoczyska w inną energię, np. w ciepło, poprzez przeciskanie płynu lub gazu z komory do komory przez otwory. Ilość, wielkość i rozmieszczenie tych otworów będą decydować o charakterystyce takiego amortyzatora.
Czy takie urządzenie się sprawdzi to nie wiem, gazy i płyny również podlegają działaniu temperatury, podobnie jak stal z której robione są sprężyny, więc również ich charakterystyka będzie się zmieniać w funkcji temperatury ale może będą mniej wrażliwe na przegrzanie niż stalowe.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (2|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz lub

Komentarze dodawać mogą tylko użytkownicy zalogowani. Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się. Zajmie to pół minuty.


Dowiedz się jak umieszczać linki do tagów, pogrubiać tekst, itp.