Wątek dotyczący artykułu

Tunerzy problemem wielu zawodników. Dominacja Jana Anderssona

Na początku sezonu 2016 w lidze polskiej zdecydowanie najlepiej jadą silniki od Jana Anderssona. Żużlowcy, którzy korzystają z usług innych tunerów, w zdecydowanej większości zmagają się z różnymi problemami.

przeczytaj cały artykuł


JabolJajo

Niestety- tunerzy zarabiają krocie, a sami mogą tak naprawdę wpływać poniekąd na wyniki drużyn czy indywidualne zawodników. Fabryczne silniki GM'a, całkowity zakaz tuningu i wprowadzenie konkurencyjnej Javy kluczem do podniesienia tego sportu z kolan. Sprzętu Crumpa to już dawno nie widziałem nigdzie, żeby ktoś testował (przeszukiwałem YT oraz szukałem przez Google jakiś nowych testów). Koszty idą w górę, a pieniędzy coraz mniej i niedługo to rypnie całkiem. Prędkość, prędkość i prędkość. Zawody mogą być bardziej widowiskowe na mniejszych prędkościach, ale sprzęt 4 zawodników w biegu musi być bardziej wyrównany.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (7|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
JabolJajo

Ale jakby nie patrzeć było by bardziej wyrównanie pod tym względem- wiadomo, nie na 100%, ale teraz różnica między silnikami jakiegoś no-name tunera, czy własnoręcznie tuningowane przez średniego, krajowego zawodnika z PLŻ odstają od Kowalskiego, Graversena czy Anderssona i innych. Różnica między czymś takim jest ogromna.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Alibaba

To może pamiętając co w niedzielę mówił Zagar, należałoby też "dociążyć" motocykle? Bo tak patrząc na wagę Zmarzlika, Drabika i im podobnych, to w sumie zawodnicy postury Zagara nie powinni mieć z nimi startu.
W sumie to chyba działa już w F1, gdzie waga bolidu wraz z zawodnikiem nie może być mniejsza niż ...(?) kg.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (4|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
JabolJajo

Nie zmieni to wiele. Przy obecnej mocy silników wyścigi rozgrywane są w większości na starcie. Słabsze (czyli wyrównane) silniki dadzą więcej możliwości niż teraz na trasie, a wyrównają start. Powinien być zakaz tuningu i plombowanie silników obowiązkowe, żeby nie było możliwości oszukiwania.
Dociążanie ok, ale tylko w przypadku wyrównania mocy silników- jednakowa waga dla każdego duetu zawodnik + motocykl. Obecnie odchudzają się zawodnicy i odchudza się sprzęt. Przykładem np złamanie ramy i pół motocykla na trybunach w Toruniu- 2015 i odchudzana rama Taia Woffindena.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (4|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
JabolJajo

No może nie do końca Crumpa, ale Crump był jednym z głównych partnerów Petera Seatona i zbudował sobie sam, swoją własną jednostkę F2.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz lub

Komentarze dodawać mogą tylko użytkownicy zalogowani. Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się. Zajmie to pół minuty.


Dowiedz się jak umieszczać linki do tagów, pogrubiać tekst, itp.