Klasyka Fightklubu: Floyd Mayweather Jr. vs Juan Manuel Marquez (2009 rok)

Getty Images / Na zdjęciu: Floyd Mayweather w walce z Mannym Pacquiao
Getty Images / Na zdjęciu: Floyd Mayweather w walce z Mannym Pacquiao

Walka z września 2009 roku w MGM Grand w Las Vegas, wprawdzie nie o pas, ale którą w usłudze PPV wykupiło ponad milion Amerykanów. Wielkie starcie Floyd Mayweather Jr. vs Juan Manuel Marquez w czwartek 20 lipca o godz. 22.00 w Fightklubie.

W tym artykule dowiesz się o:

Mayweather przed pojedynkiem z Meksykaninem legitymował się imponującym bilansem 39-0-0 i w starciu z „Dynamitem” miał jedno zadanie – wyśrubować statystyki o kolejną efektowną wiktorię. Z kolei Marquez do walki z „Pretty Boyem” przystępował po dwóch kolejnych zwycięstwach, z Juanem Diazem i Joelem Casamayorem, wygrane te poprzedziła jednak porażka z Mannym Pacquiao. Meksykanin przed pojedynkiem w Las Vegas posiadał pasy WBO World, WBA Super World i IBO World w wadze lekkiej, Amerykanin był czempionem WBC World w wadze półśredniej, żaden z tych tytułów nie był jednak stawką walki w MGM Grand.

Pierwotnie pojedynek zaplanowano na 18 lipca, jego termin musiał jednak zostać przesunięty o miesiąc z powodu kontuzji żebra, której nabawił się Mayweather. Amerykanin miał zresztą przed tą walką jeszcze inne problemy, sześć tygodni przed galą aresztowany został jego wujek i trener, Roger, który rzekomo miał pobić jedną ze swoich byłych podopiecznych. Ostatecznie sprawa rozeszła po kościach, senior Mayweather zapłacił grzywnę i musiał odpracować 50 godzin w celach społecznych, zamieszanie spowodowane aresztowaniem z pewnością jednak nie pomogło przygotowaniom Floyda.

Zdaniem wielu ekspertów kontuzja i perturbacje w życiu osobistym Mayweathera mogły wpłynąć na wynik walki, „Money” od początku pojedynku udowodnił jednak, że jest niekwestionowanym mistrzem w limicie do 146 funtów. Od pierwszych sekund konfrontacji był szybszy, bił mocniej i celniej. W sumie 290 z 493 jego uderzeń (59%) dotarło do celu. Na tym tle wyniki Meksykanina prezentowały się fatalnie – zaledwie 12% z wyprowadzonych przez niego 583 ciosów dotarło do „Pretty Boya”. Nie dziwi więc, że sędziowie jednoznacznie wskazali Amerykanina jako zwycięzcę pojedynku. Burt Clements (120:107) każdą rundę typował dla Mayweathera, Dave Moretti (119:108) uznał, że Marquez był lepszy w jednej rundzie, ósmej. Najbardziej pobłażliwy dla Meksykanina był William Lerch, który wskazał go jako triumfatora dwóch rund, w całej walce w jego oczach zdecydowanie wygrał jednak Mayweather (118:109).

Amerykanin za samo wyjście do ringu miał zagwarantowane 10 milionów dolarów, Marquez musiał zadowolić się 1/3 tej kwoty, kontrakt gwarantował mu bowiem dochód w wysokości 3,2 miliona. Dodatkowo obaj zarobili procentowy udział z wpływów ze sprzedaży walki w usłudze pay-per-view. A na to, choć nie był to pojedynek o żaden z pasów, zdecydowało się 1,08 miliona abonentów. Sam dochód z tego tytuły wyniósł 55,6 miliona dolarów.

Walka z września 2009 roku Floyd Mayweather Jr. vs Juan Manuel Marquez, czyli powrót „Pretty Boya” na zawodowy ring po blisko dwuletniej przerwie, w czwartek 20 lipca o godz. 22.00 w Fightklubie.

ZOBACZ WIDEO: Tyron Zeuge wciąż niepokonany! Niemiec broni pasa WBA World!

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.