Tak telewizja zarabia na Super Bowl. Kosmiczne ceny za krótką reklamę

5 milionów dolarów kosztuje krótki spot reklamowy w trakcie Super Bowl. Firmy bez problemu płacą fortunę, aby na chwilę zaistnieć w świadomości kibiców.

Robert Czykiel
Robert Czykiel
Futbol amerykański AFP / Streeter Lecka / Futbol amerykański
4 lutego cały świat znowu będzie obserwował wielkie sportowe wydarzenie, jakim jest finał rozgrywek NFL. Super Bowl LII w tym roku odbędzie się na Bank Stadium w Minneapolis. Ten jeden mecz zawsze przyciąga ogromną widownię i to pomimo faktu, że futbol amerykański w wielu zakątkach świata nie cieszy się dużą popularnością. Wszyscy jednak chcą zobaczyć wielkie show.

Hymn Stanów Zjednoczonych wykona Pink, a w przerwie meczu zaśpiewa Justin Timberlake. Kibice czekają nie tylko na artystów i emocje sportowe, ale także na... reklamy. Największe koncerny prześcigają się w pomysłach, aby jak najlepiej wykorzystać swój czas antenowy w trakcie Super Bowl.

To jednak ma swoją cenę. W ubiegłym roku cena 30-sekundowego spotu reklamowego kosztowała 5 mln dolarów. Teraz kwota ma nieznacznie przekroczyć tę barierę.

Inne wydarzenia sportowe nie mogą się równać z finałem ligi NFL. Amerykanie nawet porównują do cen obowiązujących podczas rozdania Oscarów, gdzie za pół minuty reklamy trzeba zapłacić 2 mln dolarów.

ZOBACZ WIDEO: Snowboardzista z Polski spędził w śpiączce 9 dni. "To bardzo duże zagrożenie"
Czy będziesz oglądał Super Bowl?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×