Po raz drugi z rzędu kwalifikacje odbywały się w zmiennych warunkach. Jednak w przeciwieństwie do Monako żaden kierowca nie był w stanie korzystać z gładkich opon, więc od początku do końca przez trzy segmenty kwalifikacji jeżdżono prawie wyłącznie na przejściowym ogumieniu Cinturato "zielonym". Niektórzy kierowcy podejmowali na samym początku Q1 próby przejechania okrążenia na supermiękkiej mieszance P Zero "czerwonej" - nominowanej na ten weekend razem z pośrednią P Zero "białą", ale okazało się, że warunki były zbyt mokre.
Ponieważ piątkowe treningi także odbywały się w mokrych warunkach, każdy kierowca otrzymał po dodatkowym zestawie przejściowych opon Cinturato "zielonych", które musiały jednak zostać zwrócone przed rozpoczęciem trzeciej sesji treningowej.
W kwalifikacjach Sebastian Vettel z Red Bulla uzyskał pole position na oponach przejściowych z czasem 1.25,425. W zmiennych warunkach Vettel regularnie uzyskiwał czołowe rezultaty, uzyskując także pierwszy wynik w Q1 i trzeci w Q2.
Ostatni trening, rozegrany w sobotę rano, został skrócony do 30 minut w następstwie przeciągających się napraw bariery, uszkodzonej w trakcie treningu jednej z serii towarzyszących. Także ten trening odbywał się na mokrej nawierzchni, a najlepszy wynik uzyskał Mark Webber z Red Bulla, na supermiękkiej mieszance P Zero "czerwonej".
Paul Hembery (dyrektor Pirelli Motorsport): Tak jak często miało to miejsce w Kanadzie, dzisiaj karty rozdawał deszcz. Za sprawą takich warunków często byliśmy tutaj świadkami pasjonującego i nieprzewidywalnego wyścigu. Kluczem do dobrego czasu okrążenia było wydobycie jak najlepszej prędkości z opon przejściowych. Ważne było też dobre wstrzelenie się z okrążeniem kwalifikacyjnym, a szczególnie dobrze wyszło to Valtteriemu Bottasowi i ekipie Williams. W niedzielę ma być sucho, więc ciekawie będzie sprawdzić skuteczność różnych taktyk. Większość kierowców ma do dyspozycji bardzo dużo świeżych opon - jak dotąd na torze przeważały mokre warunki. Do tego zespoły nie miały zbyt wiele czasu na jazdę na gładkim ogumieniu w ten weekend, więc brakuje im aktualnych danych. Jeśli będzie sucho, to kierowcy mogą wystartować na dowolnej mieszance, co otwiera przed ekipami kolejne możliwości taktyczne.
STRATEGICZNE PODPOWIEDZI PIRELLI:
Największy wpływ na taktykę w będzie miała pogoda i oczywiście neutralizacje. Jeśli będzie sucho, najszybszą strategią na dystansie 70 okrążeń będą dwa pit stopy. Degradacja i zużycie pozostają na niskim poziomie, mimo wymagającej natury toru – dzięki temu kierowcy będą mogli jechać na maksimum możliwości od startu do mety. Idealna strategia: start na supermiękkiej mieszance, zmiana na supermiękką na 20. okrążeniu i wreszcie zmiana na pośrednią na 40. okrążeniu.
Alternatywna strategia także obejmuje dwa pit stopy, ale teoretycznie nie jest tak szybka. Start na supermiękkiej, zmiana na pośrednią na 20. okrążeniu i kolejna zmiana na pośrednią na 45. okrążeniu.