- Strategia podczas kwalifikacji została ukształtowana przez dwa czynniki: dużą różnicę w czasach okrążeń pomiędzy obiema mieszankami oraz szybka ewolucja warunków na torze, przez którą najlepsze wyniki uzyskiwano w końcówce sesji, kiedy nawierzchnia była bardziej nagumowana. Ponadto temperatura toru cały czas spadała, bo w trakcie kwalifikacji zachodziło słońce. Było to kolejnym wyzwaniem z perspektywy zarządzania ogumieniem. Spodziewamy się, że jutro większość kierowców pojedzie na jeden pit stop, ale niektórzy mogą spróbować innej taktyki. Przy dotychczasowym poziomie zużycia i degradacji możliwe są różne opcje. Miękka mieszanka ma przewagę osiągów i jest w stanie zapewniać równe osiągi na długim przejeździe. Kombinacja ogumienia jest taka sama jak w Indiach, ale tym razem sytuacja taktyczna nie jest tak oczywista i odpowiednia strategia może jutro mieć decydujące znaczenie - powiedział Paul Hembery.
STRATEGICZNE PODPOWIEDZI PIRELLI:
- Jeden postój to teoretycznie najszybsza taktyka na liczącą 56 okrążeń Grand Prix Abu Zabi, bez względu na rodzaj mieszanki założonej na start. Przy starcie na miękkiej mieszance spodziewamy się zjazdu na 12. okrążeniu po pośrednie ogumienie i jazdy na nich do mety. Przy starcie na pośredniej zmiana na miękką może nastąpić na 43. okrążeniu.
- Alternatywną strategią są dwa pit stopy: start na miękkiej, zmiana na pośrednią na 9. okrążeniu i kolejna zmiana na pośrednią na 32. okrążeniu.