Poprawiono system kar w Formule 1

FIA wprowadziła kilka zmian w regulaminie stosowania kar w Formule 1. Od sezonu 2014 kierowcy mogą spodziewać się punktów karnych, które mogą wykluczyć ich nawet z wyścigu

W tym artykule dowiesz się o:

Zgodnie z artykułem 4.2, jeżeli kierowca w ciągu trwania sezonu uzbiera 12 punktów karnych, to nie będzie mógł wystąpić w kolejnym wyścigu. Punkty te mają być dopisywane do superlicencji zawodnika, a po odbyciu kary zostaną wyzerowane.

Od sezonu 2014 za niebezpieczny wyjazd z alei serwisowej karany będzie kierowca, a nie zespół. Jeżeli taki incydent wydarzy się podczas treningu, to zawodnik może spodziewać się przesunięcia na starcie do wyścigu. Natomiast w przypadku niebezpiecznego wyjazdu z boksu w czasie niedzielnych zawodów, kierowca w kolejnym Grand Prix może być ukarany cofnięciem o 10 pól lub karą przejazdu przez aleję serwisowa lub karą "stop and go".

Jesteś kibicem sportów motorowych? Zapraszamy na nasz fan page na Facebooku!

Zmianie ulegnie również system przesuwania na polach startowych. Jeżeli kierowca zajmie odległą pozycję w kwalifikacjach, a następnie zostanie ukarany cofnięciem np. o 10 pól, to reszta pozycji startowych zostanie mu doliczona w kolejnym wyścigu.

Również za awarie silników będą inne kary. Od przyszłego roku jednostki napędowe zostaną podzielone na sześć modułów. Każdy z nich w trakcie sezonu może być wymieniony pięć razy. Szósta naprawa któregoś z modułu będzie oznaczała karę - 10 pozycji do tyłu na starcie. Każda kolejna z kolei wymiana to cofnięcie o 5 pól.

Skrzynie biegów w sezonie 2014 będą musiały wytrzymać sześć wyścigów z rzędu.

Źródło artykułu: