Druga połowa sezonu 2015 w Formule 1 rozpoczyna się na jednym z najbardziej spektakularnych torów w kalendarzu. Circuit de Spa-Francorchamps słynie z siedmiokilometrowego okrążenia, wysokich prędkości, zmian poziomów, szybkich łuków i zmiennej pogody. Aby sprostać szerokiemu wachlarzowi wymagań, na ten weekend nominowano najbardziej uniwersalne opony w gamie Pirelli: pośrednie P Zero "białe" oraz miękkie P Zero "żółte". Jak dotąd jest to najpopularniejsza kombinacja w tym sezonie. Przejściowe ogumienie Cinturato "zielone" i deszczowe Cinturato "niebieskie" także może wejść do akcji w którymś momencie weekendu na Spa, bo ten region słynie ze specyficznej pogody.
[ad=rectangle]
- Na Spa nominowaliśmy takie same mieszanki jak na Hungaroring, gdzie byliśmy świadkami jednego z najbardziej emocjonujących wyścigów w sezonie, ale te dwa tory znacznie różnią się od siebie. Węgry są ciasne i kręte, a Spa to otwarty, szybki tor - jeden z ulubionych wśród kierowców. Ogumienie musi wytrzymywać działanie pokaźnych sił, które działają w wielu kierunkach, ale temperatura powietrza jest raczej dość niska, więc miękkie i pośrednie opony to najlepszy kompromis pomiędzy osiągami i wytrzymałością. Spa to wyścig, w którym wszystko może się zdarzyć - powiedział Paul Hembery.
- Ryzyko neutralizacji oraz zmienna pogoda sprawiają, że strategia jest bardzo ważna - podobnie jak umiejętność szybkiego "czytania" wyścigu i szybkiego reagowania na pojawiające się szanse. W niedawno rozegranym wyścigu 24h Spa naszej największej tegorocznej imprezie prowadzenie zmieniało się niezliczoną ilość razy, a w pierwszej połowie wyścigu nie brakowało incydentów i neutralizacji. To pokazuje, jak widowiskowe i nieprzewidywalne mogą być wyścigi na tym niesamowitym torze - zakończył dyrektor Pirelli Motorsport.
Największe wyzwania przed oponami:
[list]
[/list]
Zeszłoroczna strategia i droga do zwycięstwa:
Daniel Ricciardo z Red Bulla odniósł drugie zwycięstwo z rzędu i trzecie w karierze, jadąc na dwa pit stopy w liczącym 44 okrążenia wyścigu, po starcie z piątego pola. Wykonał dwa przejazdy na miękkich oponach i ostatni na pośrednich, zjeżdżając na 11. i 26. okrążeniu. Na ostatnim kółku uzyskał najlepszy czas okrążenia w wyścigu, podkreślając stałe osiągi pośredniej mieszanki nawet na długim dystansie.
Przewidywana różnica w osiągach pomiędzy obiema mieszankami:
1,8-2,0 sekundy na okrążeniu.