F1: Gdzie jeszcze wolne miejsce?

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / Pirelli /
Materiały prasowe / Pirelli /
zdjęcie autora artykułu

Nico Hulkenberg był w ostatnich dniach często wymiany w mediach z powodu swojego przejścia do Renault. Jednak jego odejście stworzy pewnie kolejne plotki na temat transferów innych kierowców. Zobacz, gdzie są jeszcze wolne fotele w bolidach.

Sahara Force India F1 Team - jedno wolne miejsce

Pomimo wielu plotek, Sergio Perez nie odszedł z Silverstone. Zarówno kierowca oraz Sahara Force India F1 Team potwierdzili już, że Meksykanin zostaje na sezon 2017. Jednak z zespołu odszedł Nico Hulkenberg, który trafił do Renault. Force India musi zatem szukać partnera zespołowego dla Pereza, a media prześcigają się z nazwiskami. Faworytem do objęcia posady jest Pascal Wehrlein, który związany jest z Mercedesem, a niemiecki producent dostarcza swoje silniki do Force India.

Williams Martini Racing - dwa wolne miejsca

Ekipa z Grove oficjalnie nie ma potwierdzonego żadnego kierowcy na sezon 2017. Jednak tak może być jedynie w praktyce, bo w teorii wszystko wydaje się być jasne. Lance Stroll zastąpi Felipe Massę, który odchodzi na sportową emeryturę. 17-latek nie może zostać ogłoszony kierowcą Williamsa, bowiem nie jest pełnoletni, a zespół sponsorowany jest przez koncern alkoholowy - Martini. W drugim bolidzie powinien zasiąść Valtteri Bottas, pomimo ostatnich plotek o negocjacjach z Renault.

Scuderia Toro Rosso - jedno wolne miejsce

W juniorskim zespole Red Bulla na pewno zostanie Carlos Sainz jr., który jednak ma aspiracje do jazdy lepszym. Na razie wydaje się, że nie ma szans, żeby w najbliższym czasie przejść do Red Bull Racing, ale może być łączony z innymi ekipami. Hiszpan musi jednak pokazać się z bardzo dobrej strony w bolidzie Toro Rosso w sezonie 2017. Jego partnerem może zostać Pierre Gasly, który jest najczęściej wymieniany jako następca Daniiła Kwiata.

Haas F1 Team - dwa wolne miejsca

Niemal na pewno w zespole pozostanie Romain Grosjean, z którego szefowie są zadowoleni. Jednak na razie nie został on oficjalnie potwierdzony. Dlatego w ostatnich dniach media łączą Francuza z powrotem do Renault. Grosjean powinien raczej pozostać w amerykańskiej ekipie, ale takie pewności nie ma Esteban Gutierrez, który nie odnosi takich wyników jak Francuz. Być może zastąpi go Charles Leclerc.

Renault - jedno wolne miejsce

Po potwierdzeniu Nico Hulkenberga, ekipa z Enstone ma jeszcze jedno wolne miejsce oraz kilku kandydatów, spośród których wybór na pewno nie będzie łatwy. Początkowo spekulowano, że stajnia będzie chciała obowiązkowo mieć francuskiego kierowcy, ale później zdementowano te doniesienia.

ZOBACZ WIDEO Rekordowy Robert Lewandowski

Największym faworytem na chwilę obecną jest Esteban Ocon, lecz jest on pod skrzydłami Mercedesa, więc może nie dojść do takiego transferu. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku Pascala Wehrleina. Wśród innych kandydatów wymienia się jeszcze Valtteriego Bottasa. Nie bez szans są także obecni kierowcy - Kevin Magnussen i Jolyon Palmer.

Manor Racing - dwa wolne miejsca

W poprzednich latach Manor zawsze jako ostatni podawał swój skład, aby ściągnąć do siebie kierowców z największym budżetem. Teraz może być podobnie. Zarówno Esteban Ocon jak i Pascal Wehrlein łączeni są z odejściem do lepszych zespołów.

Sauber F1 Team - dwa wolne miejsca

W trakcie sezonu 2016 w Hinwill pojawił się nowy inwestor, firma "Longbow Finance", która ma zapewnić stabilną sytuację finansową Saubera. Oznaczać to może wymianę kierowców, którzy nie mają ważnych kontraktów przyszły rok. Podobno Marcus Ericsson powiązany jest z nowym inwestorem i jego pozycja ma być bezpieczna. Natomiast Monisha Kaltenborn podkreśla, że zespół nie będzie kierował się budżetem zawodnika, lecz jego talentem.

Źródło artykułu:
Z powyższych zespołów najbardziej opłaca przejść się do?
Force India
Williams
Toro Rosso
Haas
Renault
Manor
Sauber
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (0)