F1: tak będzie wyglądał bolid przyszłości? Renault zaprezentowało R.S. 2027 (wideo)

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: tor w Chinach
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: tor w Chinach

Zespół Renault ujawnił swoją wizję samochodu Formuły w 2027 roku. Prototyp miałby zapewnić duże bezpieczeństwo kierowcy oraz zadbać o dodatkowe walory wizualne.

W tym artykule dowiesz się o:

Francuski producent zaprezentował swoją najnowszą koncepcję podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju. R.S. 2027 to samochód z zamkniętym kokpitem, ważący 600 kilogramów. Model generuje na hamowni moc 1340 koni mechanicznych. Jest to pierwszy w Formule 1 tak niebywały stosunek masy bolidu do jego mocy.

Prototyp jest napędzany na cztery koła. Pierwotna koncepcja głosi, że bolid posiadałby mały silnik spalinowy, jednak byłby on wsparty większymi akumulatorami, które są niemal pięciokrotnie mocniejsze, niż te obecnie stosowane w najszybszej serii wyścigowej świata.

Jeżeli chodzi o kwestie bezpieczeństwa, do którego Renault przywiązuję szczególną wagę, samochód oczywiście prócz zamkniętego kokpitu, posiadałby dodatkowy system ochronny uruchamiany w trakcie wypadku.

W celu zwiększenia estetyki model wyposażono w aktywne oświetlenie LED. Pojawiły się także ruchome elementy aerodynamiczne, takie jak choćby aktywne skrzydła. Firma zaproponowała także używanie przez kierowców przezroczystych kasków, co pozwoliłoby fanom obserwować swoich idoli w akcji.

Ponadto Renault uważa, że kibice powinni mieć większy dostęp do wewnętrznej struktury sportu, w tym głównie do telemetrii. Producent zaproponował również zmianę w formacie weekendu Grand Prix. Za 10 lat rundy miałyby być dłuższe i liczyć dystans 250 kilometrów. Dodatkową atrakcją miałby być jeden krótszy wyścig, zwany Finałowym Sprintem. Padła także propozycja rozgrywania w piątkowe wieczory Wyścigu Debiutantów, z udziałem młodych zawodników rezerwowych i testowych.

- Jedną z ról Renault Sport Racing jest przewidywanie przyszłości Formuły 1 tak, by przyciągnęła ona maksymalną liczbę fanów w środowisku zgodnym z celami Grupy Renault. Czekamy na rozmowy na temat naszej koncepcji, która podkreśla nasze pomysły i pragnienia zarówno ze społecznością wyścigową, jak i fanami - wyznał dyrektor zarządzający Renault, Cyril Abiteboul.

Komentarze (1)
avatar
Janusz Koper
19.04.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
To znaczy,że taki nie będzie...Już wiele było bolidów przyszłości. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.