Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Pirelli chce wprowadzić nową oponę w Formule 1

Włoski koncern oponiarski dostarczający ogumienie dla bolidów Formuły 1 planuje wprowadzenie na rynek nowego produktu, który uatrakcyjni rywalizację w sezonie 2018.
Rafał Lichowicz
Rafał Lichowicz
Pirelli - Formuła 1 Materiały prasowe / Pirelli / Pirelli - Formuła 1

Jak donosi serwis "Auto Motor und Sport", Pirelli nosi się z zamiarem wprowadzenia do Formuły 1 szóstej mieszanki opon typu slick. Włoski producent planuje krok w kierunku jeszcze miększego zestawu niż obecna ultra miękka opona oznaczona kolorem fioletowym.

Wprowadzenie nowej gumy ma być związane przede wszystkim z poprawą widowiska, po tym jak w obecnym sezonie Pirelli zauważyła zbyt konserwatywne podejście zespołów do korzystania z opon w trakcie wyścigu. Wprowadzenie nowej mieszanki ma pomóc zwiększyć liczbę pit stopów.

Ponadto włoski producent tłumaczy swoją decyzję faktem, że zwiększenie liczby wyścigów do 21 w kalendarzu mistrzostw świata, będzie również wymagać urozmaiconego doboru w kwestii opon. - Nowa opona, a przede wszystkim bardziej miękka jej odmiana jest konieczna - twierdzi anonimowy członek zespołu F1.

Zespoły miały wyrazić wstępną zgodę na dodanie nowego związku do obecnie istniejących mieszanek w trakcie ostatniego spotkania Grupy Strategicznej. Podczas dyskusji wrócił również temat przydziału opon na poszczególne GP. Obecnie kierowcy mogą wybierać 10 z 13 kompletów dostępnych na weekend. Zespoły chcą zaś mieć pełną dowolność w tej kwestii.

ZOBACZ WIDEO Nawałka szanuje decyzję Boruca i nie boi się o jego następców

Szef Pirelli, Mario Isola nie jest jednak przekonany do tak radykalnej zmiany przepisów. - Gdybyśmy przekazali wybór opon w ich ręce, to czołowe zespoły zabierały najtwardszą mieszankę tylko na Q3, gdzie i tak zakwalifikują się do kolejnego segmentu, a w samym wyścigu miałyby przewagę kompletu świeżych opon z najszybszej mieszanki - tłumaczy Isola.

Pirelli obawia się tak samo scenariusza, w którym najsłabsi będą stosować agresywną strategię podczas kwalifikacji, by znaleźć się wysoko na starcie, przez co będziemy mieli do czynienia ze sztucznym układem sił w stawce podczas sobotnich czasówek.

Zdaniem raportu "Auto Motor und Sport", nowa opona może być gotowa pod koniec tego roku i oddana do użytku zespołów podczas zimowych testów w 2018 roku.

Czy kierowcy powinni częściej zjeżdżać do pit stopów w trakcie wyścigów F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
Auto Motor und Sport

Komentarze (0):

    Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
    ×
    Sport na ×