Williams podpisał ważny kontrakt. Firma chce dzielić się doświadczeniem
Williams, jako zespół Formuły 1 notowany na giełdzie, musi patrzeć na finanse. Inwestorów ucieszy z pewnością informacja o nowym kontrakcie Brytyjczyków. Współpracę z firmą z Grove nawiązał gigant lotniczy - Airbus.
Airbus Zephyr to seria bardzo lekkich, bezzałogowych dronów, które są napędzane za pomocą energii słonecznej. Prace nad programem zaczęły się w 2005 roku i jest on stopniowo rozwijany przez francuską markę, która nabyła do niego prawa w 2013 roku. To właśnie do Zephyra należy rekord w postaci najdłuższego bezzałogowego lotu, który trwał 336 godzin.
Pracownicy firmy z Grove są przekonani, że podczas prac nad Zephyrem przyda się ich wiedza i doświadczenie zdobyte w Formule 1. - Dzięki 40-letniej obecności w wyścigach, gdzie materiały i konstrukcje o niskiej wadze mają kluczowe znaczenie dla szybkości i bezpieczeństwa, Williams często znajduje innowacyjne rozwiązania, dzięki swojemu know-how. Nowe koncepcje stosowania włókna węglowego, pochodzącego z recyklingu, sprawiły, że niektóre materiały mogą być nawet o 40 proc. lżejsze od dotychczas stosowanych - chwali się Williams.
Brytyjczycy chcą wykorzystać nie tylko doświadczenia z Formuły 1, ale też z Formuły E. W ostatnich latach Williams opracował i rozwijał technologię akumulatorów, stosowaną w tej serii wyścigowej.
Zephyrem zainteresowało się już brytyjskie wojsko. Pierwsze egzemplarze dronów dla armii są już produkowane w fabryce w Farnborough. - Nasi inżynierowie są podekscytowani na myśl o możliwości uczenia się od osób związanych ze światem F1. Entuzjastycznie podchodzą do tego tematu, do możliwości dzielenia się swoją wiedzą, którą nabyli podczas konstruowania samolotów zasilanych energią słoneczną - stwierdziła Jana Rosenmann, odpowiedzialna za projekt bezzałogowych samolotów w Airbusie.
ZOBACZ WIDEO Jakub Przygoński: Robert Lewandowski dałby radę na Dakarze. Chętnie zdradzę mu wszystkie rajdowe tajemnice