Williams podpisał ważny kontrakt. Firma chce dzielić się doświadczeniem

Williams, jako zespół Formuły 1 notowany na giełdzie, musi patrzeć na finanse. Inwestorów ucieszy z pewnością informacja o nowym kontrakcie Brytyjczyków. Współpracę z firmą z Grove nawiązał gigant lotniczy - Airbus.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
bolid Williamsa w garażu Materiały prasowe / Williams Martini Racing / Na zdjęciu: bolid Williamsa w garażu
Władze Airbusa postanowiły podpisać kontrakt z Williamsem, bo chcą wykorzystać doświadczenie brytyjskich inżynierów związane z Formułą 1. - Współpraca skupi się na tym jak wykorzystać ultralekkie materiały i technologie związane z akumulatorami w programie Zephyr HAPS firmy Airbus - czytamy w komunikacie obu przedsiębiorstw.

Airbus Zephyr to seria bardzo lekkich, bezzałogowych dronów, które są napędzane za pomocą energii słonecznej. Prace nad programem zaczęły się w 2005 roku i jest on stopniowo rozwijany przez francuską markę, która nabyła do niego prawa w 2013 roku. To właśnie do Zephyra należy rekord w postaci najdłuższego bezzałogowego lotu, który trwał 336 godzin.

Pracownicy firmy z Grove są przekonani, że podczas prac nad Zephyrem przyda się ich wiedza i doświadczenie zdobyte w Formule 1. - Dzięki 40-letniej obecności w wyścigach, gdzie materiały i konstrukcje o niskiej wadze mają kluczowe znaczenie dla szybkości i bezpieczeństwa, Williams często znajduje innowacyjne rozwiązania, dzięki swojemu know-how. Nowe koncepcje stosowania włókna węglowego, pochodzącego z recyklingu, sprawiły, że niektóre materiały mogą być nawet o 40 proc. lżejsze od dotychczas stosowanych - chwali się Williams.

Brytyjczycy chcą wykorzystać nie tylko doświadczenia z Formuły 1, ale też z Formuły E. W ostatnich latach Williams opracował i rozwijał technologię akumulatorów, stosowaną w tej serii wyścigowej.

Zephyrem zainteresowało się już brytyjskie wojsko. Pierwsze egzemplarze dronów dla armii są już produkowane w fabryce w Farnborough. - Nasi inżynierowie są podekscytowani na myśl o możliwości uczenia się od osób związanych ze światem F1. Entuzjastycznie podchodzą do tego tematu, do możliwości dzielenia się swoją wiedzą, którą nabyli podczas konstruowania samolotów zasilanych energią słoneczną - stwierdziła Jana Rosenmann, odpowiedzialna za projekt bezzałogowych samolotów w Airbusie.

ZOBACZ WIDEO Jakub Przygoński: Robert Lewandowski dałby radę na Dakarze. Chętnie zdradzę mu wszystkie rajdowe tajemnice
Czy w przyszłym sezonie Williams poprawi swoje wyniki w F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×