Mercedes musi rozwiązać problem przed GP Kanady

Valtteri Bottas po GP Monako zwrócił uwagę na fakt, że bolidy Mercedesa obchodziły się z hiper miękkimi oponami Pirelli gorzej niż rywale. Nowa mieszanka zostanie użyta również w za dwa tygodnie w Montrealu.

Rafał Lichowicz
Rafał Lichowicz
Valtteri Bottas na torze w Baku Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Valtteri Bottas na torze w Baku
Mercedes od początku weekendu w Monako miał problem z najszybszą oponą Pirelli. Zespół chciał za wszelką cenę rozpoczynać wyścig na oponach ultra miękkich i podjął próbę awansu do Q3 w kwalifikacjach z nieco twardszym ogumieniem. Po nieudanej próbie zawodnicy "Srebrnych strzał" natychmiast wrócili do znacznie szybszych opon hiper miękkich.

W wyścigu zgodnie z oczekiwaniami w czołówce najszybciej po nowe opony zjechały Mercedesy. Lewis Hamilton zrobił to już na 12. okrążeniu, a Valtteri Bottas pięć okrążeń później.

- To niezła opona jeśli chodzi o uzyskanie czasu w kwalifikacjach, ale w wyścigu jest bardzo trudno "utrzymać ją przy życiu" - stwierdził Bottas, który dojechał do mety jako piąty. - Musimy dokładnie przeanalizować dlaczego pracowaliśmy gorzej z tą oponą niż rywale, bo w Kanadzie znów będziemy zmuszeni kwalifikować się z Q2 do Q3 z hiper miękką mieszanką - dodał.

Fiński kierowca przyznał jednak uczciwie, że w dużej mierze to bolid Mercedesa był powodem porażki jego zespołu w Monte Carlo z Ferrari i Red Bullem, a nie zachowanie nowych opon.

- W niedziele ta mieszanka była naszą słabością. Nasze samochody pracowały zdecydowanie lepiej z oponą ultra i super miękką - powiedział były kierowca Williamsa. - W kwalifikacjach jednak nie walczyliśmy o pierwszy rząd nie z powodu opon, a po prostu dlatego, że brakowało nam tempa. Nie byliśmy najszybsi na tym torze - uzupełni.

ZOBACZ WIDEO Selekcjoner zaskoczył pierwszego dnia zgrupowania. Kołodziejczyk: Nawałka potrafi grać mediami
Czy Mercedes sięgnie po pierwszy rząd w GP Kanady?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×