Force India brakuje środków na nowe części. Zespół czeka na inwestora

Materiały prasowe / Force India / Na zdjęciu: Esteban Ocon za kierownicą samochodu Force India
Materiały prasowe / Force India / Na zdjęciu: Esteban Ocon za kierownicą samochodu Force India

Sytuacja Force India jest fatalna. Przed przerwą wakacyjną zespół trafił pod zarząd komisaryczny, a jego przyszłość zależy od znalezienia nowego inwestora. Jeśli takowy się znajdzie, to Hindusi jeszcze w tym roku mogą znacząco podkręcić tempo.

W tym artykule dowiesz się o:

Przez ostatnie dwa sezony Force India dwukrotnie zajmowała czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej konstruktorów, ale w tym roku wyniki Hindusów są znacznie gorsze. Wpływ na to ma kiepska sytuacja finansowa zespołu, który od Grand Prix Węgier znajduje się pod zarządem komisarycznym.

- Kończenie wyścigów na 13-14 miejscu nie jest fajne. Nie tracimy dużo do konkurencji. To jest może 0,2-0,3 s względem rywali ze środka stawki. Nie mamy tempa, ale zaplanowaliśmy parę poprawek do naszego samochodu. Dzięki nim możemy być szybsi. Odpowiednie projekty są gotowe. To kwestia tego, by zapłacić za wyprodukowanie tych części i wdrożenie ich do konstrukcji - powiedział Otmar Szafnauer, dyrektor operacyjny Force India.

Szafnauer chciałby, aby jego ekipa jak najszybciej uporała się z problemami. - To nie wydarzy się w jedną noc. Wierzymy jednak, że uda się wdrożyć ten plan w życie. Poprawki mogą uczynić nasz samochód szybszym, ale ciężko ocenić kiedy do tego dojdzie - dodał.

Obecnie Force India plasuje się na szóstej pozycji w klasyfikacji konstruktorów. Do czwartego Renault traci 23 punkty. - Ciągle liczymy się w grze o czwarte miejsce. Jeśli wprowadzasz jakieś nowe części, to pojazd jest szybszy, możesz naciskać i twoja sytuacja się poprawia. Jeśli nie masz żadnych nowości, to tak naprawdę się cofasz, bo inni idą do przodu - stwierdził Andrew Green, dyrektor techniczny zespołu z Silverstone.

ZOBACZ WIDEO Polacy pomogli uratować alpinistę na Broad Peak. Zdradzili kulisy całej akcji

Komentarze (3)
avatar
waldzior
5.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Zrobić w bolidzie miejsce dla córki szejka to i hajs się znajdzie 
piotr_sl
4.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
A Lotos? Czemu nie oni ? Skoro wspierają i wierzą w Kubicę a sporty motorowe to ich DNA to niech działają! To jest ogromna szansa dla reklamy koncernu jak i dla samego Kubicy by jeździł w F1. W Czytaj całość
avatar
Lewa Renka Kupicy
4.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Czyli Stroll senior przejmuje FI, Williams traci Strolla jr i rozwojowego Kubicę. Kubica zostaje na poprzednim stanowisku... Jeśli Roberto chce odcinać kupony za gruby hajs, niech tam idzie, al Czytaj całość