Wróciła dyskusja na temat Halo. Damon Hill punktuje wady systemu ochronnego

Wypadek Nico Hulkenberga w Abu Zabi pokazał, że z powodu systemu Halo kierowcy mogą mieć trudności z opuszczeniem samochodu. Mimo zapewnień ze strony FIA, pewne obawy ma Damon Hill.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Nico Hulkenberg Materiały prasowe / Renault / Na zdjęciu: Nico Hulkenberg
Po wypadku Nico Hulkenberga wróciła dyskusja na temat systemu Halo w Formule 1. Niemiec zderzył się z Romainem Grosjeanem w Grand Prix Abu Zabi, po czym dachował i trafił w bandy ochronne. Z tego powodu nie mógł opuścić wraku, choć silnik w jego samochodzie zajął się ogniem.

Charlie Whiting zabrał już głos w tej sprawie. Dyrektor wyścigowy F1 stwierdził, że procedura w tego typu sytuacjach polega na tym, że najpierw samochód przywracany jest na koła, a dopiero później służby ratownicze pomagają kierowcy opuścić kokpit.

Tłumaczenia Whitinga nie przekonały jednak Damona Hilla. - Kiedy Nico wisiał do góry nogami w samochodzie, nie był w stanie z niego wyjść. Sam dachowałem w trakcie swojej kariery w F1 i jeśli tylko była odpowiednia szczelina, to byłem w stanie opuścić wrak. Z systemem Halo to jest wręcz niemożliwe, a na pewno trudniejsze. Takie jest moje zdanie - ocenił były mistrz świata.

Brytyjczyk podkreślił, że pałąk ochronny ma pewne plusy, co nie znaczy, że nie należy dyskutować na jego temat. - Na pewno kierowca jest dzięki niemu chroniony, ale ma problemy z wydostaniem się. To rodzi kilka pytań w tej sprawie - dodał.

ZOBACZ WIDEO: Gąsiorowski ostrzega: Myślenie, że Kubica wsiądzie do bolidu i wskoczy na podium to błąd


Hill przeżył dachowanie w F1 w roku 1994 na torze Portugalii w barwach Williamsa. Brytyjczyk nie ukrywa, że nie chciałby nigdy więcej doświadczyć takiej sytuacji.

- Funkcyjni musieli obrócić samochód i uważać na naładowaną baterię w jego samochodzie. Mógł się wydostać z kokpitu dopiero, gdy pojazd trafił na koła. Wokół były służby ratownicze i dobrze. Byli wyposażeni w gaśnice, itd. Mam nadzieję, że w takich sytuacjach zawsze wszyscy będą działać na tyle sprawni, że nic się nie stanie. Nie chciałbym, aby ktoś znów był wystawiony na taką próbę - podsumował.

Czy popierasz obecność systemu Halo w F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×