Polski hokej walczy o popularność

Polski Związek Hokeja na lodzie nawiązał współpracę z firmą Benhauer specjalizującą się w marketingu internetowym, której celem jest promocja hokeja na lodzie w Polsce. Większość działań będzie prowadzona w sieciach społecznościowych. Do współpracy zostaną zaproszone również polskie kluby hokejowe.

Michał Gałęzewski
Michał Gałęzewski

W Polsce mamy około 3000 osób regularnie uprawiających hokej na lodzie. Wśród nich jest także ponad 300 kobiet, które czynią spore postępy na arenie międzynarodowej. W tym roku reprezentacja Polski kobiet po raz pierwszy wystąpiła na mistrzostwach świata i w swoim debiucie od razu awansowała do wyższej grupy.

W krajach europejskich, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie hokej jest na szczycie popularności sportów. W Niemczech na mecze hokejowe regularnie przychodzi po kilkanaście tysięcy osób. W Polsce hokej jest popularny w kilkunastu ośrodkach miejskich, w szczególności na południu Polski, a na mecze średnio przychodzi po 1000 osób.

- Hokej na lodzie ma wszelkie przesłanki do tego, aby stać się dyscypliną masową. Do tego potrzeba jednak - oprócz emocjonujących widowisk sportowych - korzystania z nowych metod pozyskiwania kibiców. Trudno wyobrazić sobie aktualnie coś bardziej masowego niż Internet i tworzące się w nim społeczności – mówi Rafał Wysocki, Wiceprezes Zarządu Polskiego Związku Hokeja na Lodzie. - Mamy także nadzieję, że uda nam się wrócić do rozmów z Ministerstwem Sportu na temat tzw. Białych Orlików, czyli lodowisk przy Orlikach, które wykorzystywane byłyby do uczenia dzieci jazdy na łyżwach i gry w hokeja - dodał.

Kluczowymi działaniami prowadzonymi w tym momencie w zakresie promocji hokeja jest nawiązywanie współpracy z partnerami medialnymi w mediach tradycyjnych i elektronicznych oraz poszukiwanie sponsora ligi oraz reprezentacji. - Widzimy ogromną szansę, żeby podnieść rangę hokeja w Polsce. To bardzo widowiskowa dyscyplina o wysokiej kulturze, a przede wszystkim bardzo męski sport - mówi Grzegorz Błażewicz, właściciel firmy Benhauer i były prezes portalu Interia.pl. - Chcemy pomóc PZHL w profesjonalnej promocji hokeja i w nawiązywaniu relacji partnerskich z mediami w Polsce - dodał. Benhauer (www.benhauer.pl) poprowadzi działania marketingowe w Internecie dla PZHL nieodpłatnie.

W ramach współpracy ruszyła już pierwsza inicjatywa. Powstał dedykowany profil na Facebook zatytułowany Strefa Polskiego Hokeja, gdzie publikowane są informacje na temat dyscypliny, klubów i reprezentacji. Strona: http://www.facebook.co...egoHokeja.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×