Transfery należy przeprowadzać z głową - rozmowa z Wojciechem Jankowskim, hokeistą Nesty Toruń

Sezon 2012/13 będzie dla Wojciecha Jankowskiego drugim z rzędu spędzonym w Neście Toruń. Były hokeista Stoczniowca Gdańsk w rozmowie z portalem SportoweFakty.pl mówi o planach na nowe rozgrywki.

W tym artykule dowiesz się o:

Michał Kowalski: Cały czas trwa żmudny okres przygotowań do sezonu. Na jakim etapie jesteście?

Wojciech Jankowski: Zakończyliśmy okres treningów "na sucho". Muszę przyznać, że był on naprawdę bardzo ciężki. Dużo pracy poświęciliśmy na ćwiczenia ogólnorozwojowe. Spory nacisk kładliśmy również na wzmocnienie mięśni i siły. Dostaliśmy ponad dwa tygodnie wolnego, więc zadaniem każdego zawodnika jest to, by nie stracić tego, co udało się nam wypracować.

Czy oprócz zajęć z zespołem, przygotowywałeś się też indywidualnie?

- Ja osobiście przez cały czas urlopowy dużo biegałem, dodatkowo także uczęszczałem na siłownię. Myślę więc, iż okres treningowy nie pójdzie na pewno na marne w moim przypadku.

Podczas takich treningów "na sucho" marzycie chyba o tym, by wreszcie wyjść na lód…

- Tak, już nie możemy doczekać się wręcz treningów na lodzie. Zwłaszcza ostatnio, gdy były tak duże upały, najlepszym rozwiązaniem byłaby właśnie gra na tafli.

W waszej drużynie nie doszło do wielu ruchów transferowych. To chyba lepiej? Drugi rok w podobnym składzie pozwoli wam na lepsze zgranie między sobą.

- Uważam, że jest to dobra rzecz. Każdy z nas wie już na co kogo stać i możemy wzajemnie na siebie liczyć, a to naprawdę ważne. Prawdopodobnie ma dojść do zespołu dwóch solidnych obrońców i napastnik, więc myślę, że pozwoli nam to na podjęcie walki z wszystkimi ligowymi rywalami.

Gdy patrzycie jednak na inne zespoły, nie pojawiają się myśli typu - "A może też powinniśmy się wzmocnić…"?

- Teoretycznie, patrząc na inne ekipy, można tak pomyśleć. Ale najważniejsze, żeby transfery przeprowadzać z głową, a nie kupować 6-7 zawodników, na których w trakcie sezonu po prostu zabraknie pieniędzy w klubie, lub którzy okażą się graczami na niższym poziomie niż tego oczekiwano. Obcokrajowcy muszą być przynajmniej jeszcze raz lepsi od nas.

Prawdziwym "królem" okienka transferowego jest beniaminek z Katowic, który kupił kilku graczy z USA i Kanady. To chyba zaskoczenie, że akurat ten zespół tak się wzmacnia.

- Każda drużyna ma prawo się wzmacniać. Oczywiście, tylu zawodników zza oceanu - podkreślam, jeśli są rzeczywiście dobrymi hokeistami - będzie stanowiło o sile GKS-u. To wszystko wyjdzie w praniu. To jest drużyna, która dopiero awansowała do ekstraligi i musi mieć solidny trzon zespołu.

Co sądzisz o takiej polityce transferowej? Ci zawodnicy podnoszą poziom PLH?

- Najważniejsze, by byli to naprawdę dobrzy gracze, a nie kasa wyrzucona w błoto. Każdy tak jak powiedziałem ma prawo ściągać zagranicznych hokeistów, ale trzeba przy tym myśleć. Po co w drużynie 5-6 obcokrajowców, którzy nic nie wnoszą i są przeciętniakami? Przecież to od nich powinno wymagać się o wiele więcej. Oni mają stanowić o sile drużyny i niejednokrotnie przechylić szalę zwycięstwa na korzyść swojej ekipy.

Wielu ekspertów o tym właśnie mówi, że hurtowe kupowanie graczy zza oceanu to bezsens, bo często są gorsi od Polaków.

- Lepiej ściągnąć dwóch, trzech naprawdę dobrych hokeistów zagranicznych, niż sześciu, czy siedmiu przeciętniaków, którzy zabierają miejsce w składzie rodzimym zawodnikom. Takie jest moje zdanie na ten temat.

Na co według ciebie stać będzie Nestę w nowym sezonie?

- Na co nas będzie stać, to już czas pokaże. Niejeden raz już pokazaliśmy, że stojąc niby na straconej pozycji, potrafiliśmy wygrywać z lepszymi zespołami. Myślę, że ten sezon będzie o wiele lepszy od poprzedniego. Tego życzę zarówno sobie, jak i kibicom. Karnet na cały sezon opłaca się kupić, bo dobrze wychodzi cenowo. Zapraszamy więc kibiców na nasze mecze!

Coraz więcej klubów hokejowych ma kłopoty finansowe. W I lidze na przykład nikt nie dostał jeszcze oficjalnie licencji. Czy dałoby się coś zrobić, żeby chociaż zmniejszyć skalę tego problemu?

- Oczywiście, że dałoby się to zmniejszyć. Mam nadzieję, że nowy zarząd PZHL się tym zajmie. Najlepszym rozwiązaniem byłoby znalezienie sponsora tytularnego dla ligi. Taki darczyńca dałby załóżmy 10 milionów, dla każdego po jednym. Bardzo by to wszystkim pomogło. Można też porozumieć się z władzami poszczególnych miast, przecież teraz prawie wszędzie robione są duże inwestycje. Jaki więc to problem, żeby dana firma wspomogła sport? Dla większości z nich nie są to duże pieniądze. Takich przedsięwzięć jest często kilka w jednym mieście, także proszę spojrzeć jaka byłaby to pomoc dla klubów.

Komentarze (1)
avatar
wodzo
18.07.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Dobrze gada. Polać mu 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.