Ponad dekada współpracy, pięć kolekcji specjalnych, przeszło 100 dni startów, ponad 30 zdobytych medali, 5 imprez na 4 kontynentach i tylko jeden cel – jak najlepszy występ Polaków w Igrzyskach Olimpijskich. To dotychczasowy bilans trwającej od 2008 roku współpracy pomiędzy Polskim Komitetem Olimpijskim oraz marką 4F, która obok Igrzysk Olimpijskich obejmuje także Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie,
Olimpijskie Festiwale Młodzieży Europy oraz Igrzyska Europejskie.
"Polscy olimpijczycy regularnie dają nam powody do dumy i zawsze godnie reprezentują nasz kraj na arenie międzynarodowej. Jesteśmy dumni, że jako 4F możemy być częścią olimpijskiej rodziny i wspierać naszych sportowców w walce o medale. 4F to marka pochodząca z Polski i wspieranie naszych reprezentantów jest dla nas szczególnie istotne" – mówi Igor Klaja, prezes OTCF S.A., właściciela marki 4F.
Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Vancouver 2010 były pierwszymi, na których polscy sportowcy wystąpili w specjalnie na tę okazję zaprojektowanych strojach od 4F. Od tego czasu największa polska marka odzieży sportowej nieprzerwanie przygotowuje dla naszych olimpijczyków dedykowane kolekcje, których zadaniem jest zapewnienie najwyższego poziomu wsparcia i komfortu podczas walki o medale. Każda kolekcja to wyjątkowy projekt, który wymaga wielomiesięcznej pracy najlepszych specjalistów.
Igrzyska Olimpijskie to najważniejsza impreza sportowa świata, na której szansę startu otrzymują tylko wybrani sportowcy. Nie ulega więc wątpliwości, że udział w nich wymaga stosowania innowacyjnych rozwiązań technologicznych. W elementach kolekcji Tokio wykorzystano m.in. lekkie oraz szybkoschnące materiały, kompresyjną dzianinę techniczną wyprodukowaną z przędzy z odpadów postkonsumenckich, ultralekkie tkaniny z wykończeniem hydrofobowym cechujące się wysoką oddychalnością. W kolekcji został użyty także materiał funkcjonalny wyprodukowany z odpadów postkonsumenkich (fusy kawy) posiadający właściwości ochrony przed szkodliwym promieniowaniem UV.
Ze względu na dużą wilgotność powietrza oraz wysokie temperatury w Tokio, rywalizacja będzie wyzwaniem nie tylko dla sportowców, ale także dla projektantów, aby zaproponować odpowiednią kolekcję zapewniająca komfort i funkcjonalność na najwyższym poziomie.
"Mamy świadomość, że na poziomie olimpijskim sportowców nawet najmniejsze szczegóły mają znaczenie, dlatego postawiliśmy na lekkie materiały o wysokiej oddychalności zapewniające wysoki komfort nawet podczas użytkowania. Przy projektowaniu oraz procesach związanych z produkcją kolekcji nie zapomnieliśmy o zrównoważonym rozwoju, stąd wysoki procent materiałów pochodzących z recyklingu oraz w dużej mierze produkcja lokalna w Europie" – mówi Wojciech Harus, główny projektant kolekcji olimpijskich 4F.
Całość kolekcji cechuje mix & match, czy łatwość w łączeniu kolorów ułatwiająca tworzenia dowolnych stylizacji w obrębie kolekcji. W całej linii znajdziemy nawiązania do kultury Japonii m.in. w powtarzającym się motywie koła kojarzącego się ze wschodzącym słońcem, kimonie czy wachlarzu. Gama kolorystyczna została oparta o klasyczne barwy polskiej flagi, w tym zastosowano trzy odcienie czerwieni o różnej intensywności, aby podkreślić przestrzenność i warstwowość kolekcji. Obok klasycznego zestawu bieli i czerwieni znajdziemy zieleń, która oznacza nowoczesne podejście do dotychczasowego spojrzenia na styl olimpijski, nawiązuje do bogactwa przyrody w Polsce i ekologii. Większość Kolekcji Olimpijskiej dla PKOl została wyprodukowana w Europie. Set męski składa się z 47, a damski z 51 elementów.
Światowy poziom prezentowany przez 4F został doceniony także przez zagraniczne komitety olimpijskie. Liczba ubieranych przez markę reprezentacji od lat rośnie – na IO w Tokio 2020 w strojach od 4F wystąpi aż 8 komitetów. Poza Polakami będą to sportowcy z Litwy, Grecji, Chorwacji, Macedonii Północnej, Łotwy, Grecji czy Serbii oraz polscy i łotewscy paraolimpijczycy. Wszystkich łączy jedno – w Tokio na Igrzyskach Olimpijskich i Igrzyskach Paraolimpijskich, wspierani przez 4F i fanów z całego świata, będą walczyć o rekordy i medale dla swoich państw.
"Jakość, technologie i estetyka na najwyższym poziomie, a do tego doświadczenie, sprawność działania i indywidualne podejście – wszystkie te elementy składają się na to, że współpraca z marką 4F trwa już ponad dekadę, a każda przygotowana przez markę kolekcja olimpijska umacnia nas w przekonaniu, że rozpoczynając współpracę podjęliśmy najlepszą z możliwych decyzji" – zapewnia Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.