MLB: Suzuki w blasku chwały

Ichiro Suzuki od samego początku swojej kariery w Major League Baseball stał ponad wieloma innymi znakomitościami ligi. Jego kolejny wyczyn to dwa tysiące odbić w drugim najkrótszym czasie w historii. Zajęło mu to dokładnie 1402 mecze w ciągu niecałych dziewięciu sezonów.

W tym artykule dowiesz się o:

Prawy polowy Seattle Mariners, Ichiro Suzuki definiuje perfekcję. W swoim debiutanckim sezonie w Major League Baseball został MVP American League oraz dzierży rekord w ilości odbić w jednym sezonie (262 w sezonie 2004). Ostatnio takie wyniki były osiągane kiedy baseball znajdował się w zupełnie innej erze, jeszcze przed II wojną światową. Od tego czasu kiedy statystyki pałkarzy idą w dół, a miotaczy odwrotnie, nikt nie był w stanie nawet zbliżyć się do Japończyka. Double w pierwszym podejściu w meczu z Oakland Athletics było jego odbiciem numer dwa tysiące w swoim dziewiątym sezonie w lidze. Po tym zagraniu otrzymał oczywiście owację na stojąco, mimo że znajdował się na stadionie rywali. Suzuki osiągnął ten próg w swoim 1402. meczu. Szybciej od niego zrobił to tylko Al Simmons grający jednakże w latach trzydziestych i zajęło mu to zaledwie dwanaście spotkań mniej. Suzuki jest także już tylko pięć odbić od kolejnego rekordu. Ma na to jeszcze ponad dwadzieścia spotkań i nieuniknione jest, że będzie to jego dziewiąty z rzędu sezon, w którym będzie miał co najmniej dwieście odbić. Osiem takich sezonów miał Willie Keeler, grający ponad sto lat temu. Jednak biorąc pod uwagę nowoczesną erę baseballu, Ichiro Suzuki jest jej absolutnym królem.

Z każdym dniem większego znaczenia nabierają starcia zespołów ubiegających się o playoffs. Milwaukee Brewers, którzy prawdopodobnie nie powtórzą sukcesu sprzed roku, popsuli plany San Francisco Giants, którzy liczyli na wyjazdowy sweep i utrzymanie się tuż za Colorado Rockies. Jednak jeden punkt zdobyty przez Pablo Sandovala w pierwszej zmianie tego meczu to było zbyt mało. Mimo kolejnego świetnego występu, Jonathan Sanchez mógł zapomnieć o zwycięstwie po tym jak do remisu doprowadził w szóstym inningu rookie Casey McGehee. Największą szansę, "Gigantów" zanim wynik został wyrównany, zaprzepaścił Aaron Rowand, a raczej niesamowitym zagraniem popisali się defensorzy Brewers. Otóż przy biegaczach na pierwszej i drugiej bazie i żadnym oucie zanotowali najbardziej elegancką i najtrudniejszą do rozegrania triple play. McGeehe złapał piłkę tuż przy trzeciej bazie, nadepnął na nią, szybko oddał piłkę do drugiej, skąd do pierwszej w ostatniej chwili rzucił ją Felipe Lopez. To pierwsza triple play zanotowana przez Brewers od dziesięciu lat. Na kolejne świetne zagranie kibice na Miller Park musieli poczekać do dwunastej zmiany, kiedy jego królewska mość Prince Fielder zdobył walk-off solo home runa, dającego gospodarzom zwycięstwo 2:1 i małe pocieszenie w niespodziewanie nieudanym sezonie.

Liderzy wszystkich dywizji w National League przegrali w niedzielę swoje mecze, ale największe straty ponieśli Philadelphia Phillies, którzy po raz trzeci z rzędu nie dali rady Houston Astros i są o krok od wyjazdowego sweepa, a przecież są najlepszym w lidze zespołem grającym na cudzych stadionach. Wraz z załamaniem formy dwóch najlepszych miotaczy, przyszły dwie porażki, co nie jest żadnym zdziwieniem. Cole Hamels, po tym jak w swoim ostatnim występie pozwolił Giants tylko na jedno odbicie w całym meczu, tym razem opuścił boisko już po sześciu inningach, mając na koncie cztery oddane punkty w ośmiu odbiciach. Astros na pierwsze prowadzenie, którego nie oddali już do końca, wyszli w piątym inningu, kiedy 2-RBI single zanotował Carlos Lee. Phillies wszystkie swoje trzy punkty zdobyli z kolei po solo home runach. W ósmym inningu zaliczył takowego Jayson Werth, zmniejszając straty swojego zespołu do jednego meczu. Na więcej aktualni mistrzowie się już jednak nie zebrali, a w ostatnim inningu ich nadzieje rozmył Jose Valverde notując pewny save, swój dwudziesty pierwszy w tym sezonie.

Chyba już na dobre drzwi Tampa Bay Rays zamknęli Detroit Tigers, którzy wygrali wszystkie trzy mecze na Tropicana Field i umocnili się na prowadzeniu w dywizji centralnej American League z siedmioma meczami przewagi nad Minnesota Twins i potrzebują już tylko dwadzieścia zwycięstw aby zapewnić sobie playoffs. Innymi słowy wystarczy, że do końca sezonu Twins przegrają dziesięć razy, a Tigers tyle samo wygrają, o co nie powinno być trudno. Z kolei Rays w połączeniu ze zwycięstwem Red Sox tracą już do nich siedem spotkań oraz czternaście i pół do prowadzących na wschodzie Yankees. Ze zwycięstwa w ostatnim meczu serii okradł ich Brandon Inge, który przy stanie 3:1 dla gospodarzy zdobył Grand Slama w dziewiątym inningu, dając "Tygrysom" za jednym zamachem prowadzenie 5:3. Swoje dwunaste w tym sezonie zwycięstwo oraz drugie z rzędu odniósł Edwin Jackson, który przez osiem inningów pozwolił gospodarzom na zdobycie trzech punktów. Dwa z nich oddał wskutek tzw. dzikiej piłki narzuconej w trzecim inningu. Wcześniej jedyny RBI "Promieni" zaliczył Evan Longoria, który swoim solo homerem dobił do setnego punktu zdobytego w tym sezonie.

Pozostałe wyniki:

Cleveland Indians - Minnesota Twins 3:1

Toronto Blue Jays - New York Yankees 14:8

New York Mets - Chicago Cubs 4:2

Atlanta Braves - Cincinnati Reds 2:4

Washington Nationals - Florida Marlins 5:4

Pittsburgh Pirates - St. Louis Cardinals 6:5

Baltimore Orioles - Texas Rangers 7:0

Tampa Bay Rays - Detroit Tigers 3:5

Chicago White Sox - Boston Red Sox 1:6

Houston Astros - Philadelphia Phillies 4:3

Milwaukee Brewers - San Francisco Giants 2:1

Kansas City Royals - Los Angeles Angels 2:7

Colorado Rockies - Arizona Diamondbacks 13:5

Oakland Athletics - Seattle Mariners 5:2

Los Angeles Dodgers - San Diego Padres 3:4

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.