Uzdrowic Ekstraligę żużlową

autor: Freudysta | 2016-08-10, 21:16 |

Oceń: Nie lubię Anuluj ()
|
Witam na moim blogu! Dziś postanowiłem zająć się tematyką jak uzdrowić naszą Ekstraligę żużlową. Jest to proces prostszy niż mogłoby się to wydawać.

Musimy trzymać się przede wszystkim 5 punktów:

1. ZAMKNIĘTA LIGA -  Żeby uzdrowić ekstraligę, należy ją bezwarunkowo zamknąć. Dlaczego? Dlatego żeby jeździli w niej najbogatsi, a także Ci których na to stać. Myślę że nikomu nie trzeba tłumaczyć jak bardzo duże problemy finansowe miała Bydgoszcz, Gdańsk, czy teraz Tarnów, a był to efekt właśnie tego, że tych drużyn nie stać było na ekstraligę. Każda z drużyn, musiałaby mieć budżet ponad 5 milonów złotych.

2. SYSTEM LIGI - To ile będzie liczyć drużyn Ekstralliga jest bez znaczenia, choć wariant 8-10 drużyn jest optymalny. Po rundzie zasadniczej w której byłby mecz i rewanż, przechodzimy do rundy play - off gdzie pierwsza drużyna jedzie z czwartą, a druga z trzecią. Jeździmy do dwóch zwycięstw. Przy wyniku 1-1 mecz decydujący odbywa się u drużyny która była na wyższym miejscu po rundzie zasadniczej. Takie same reguły odbywają się także w finale. Co do rundy zasadniczej likwidujemy bonusy. Wszystkie zawody zaczynają się biegiem juniorów. W lidze likwidujemy system kartek. Przepis o upadku na 1 łuku nadal obowiązuje, natomiast zaś start nie musi być równy i można się wstrzelać.

3. ZAGRANICZNE DRUŻYNY - W Ekstralidze żużlowej kluby zagraniczne mogą brać udział, jeśli spełniają warunek finansowy. Jeśli chodzi o wyścigi juniorskie, narodowość juniora musiałaby być taka, skąd dany klub pochodzi.

4. POGODA I TOR - W Ekstralidze żużlowej wszystkie mecze muszą odbyć się w pierwotnym terminie. Jeśli jest ryzyko deszczu, tor ma być przykryty plandeką, za który odpowiadałby dany klub, gdzie rozgrywają się zawody. Gospodarz ma prawo do przygotowania toru jaki chce. Przepis o komisarzu byłby natychmiast zniesiony.

5. ZAROBKI - W Ekstralidze żużlowej kluby mogą płacić ile chcą zawodnikom. W tym aspekcie panuje wolny rynek. Mistrz Ekstraligi otrzymuje 1 milion złotych, Wicemistrz 0,5 miliona złotych, trzecia drużyna 250 tysięcy złotych, zaś czwarta 100 tysięcy złotych.


Taki jest właśnie mój pomysł na naszą ekstraligę. Uważam że jest to pomysł innowacyjny, pragmatyczny a także sprawiediwy.  Czy kiedyś do niego dojdzie?
Czas pokaże.

Z Poważaniem

Nowik

Oceń: Nie lubię Anuluj ()
|

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz lub

Komentarze dodawać mogą tylko użytkownicy zalogowani. Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się. Zajmie to pół minuty.


Dowiedz się jak umieszczać linki do tagów, pogrubiać tekst, itp.

Ostatnie komentarze

Sortuj:
czerwiec74

Zobacz Toruń pozbył się Doyla i Łaguty musiał mieć Grega i Vacula Jaki to da wynik?


Jasiu tu nie tylko o wynik chodziło i przypomina że Mamy obecnie najdłużej jeżdżącego Polaka i obcokrajowca 9 sezon Holder Toruń się Go nie pozbył gdy miał słabsze sezony a Miał a do Warda to już w ogóle miał ANIELSKĄ cierpliwość więc podawanie Torunia za przykład w wymienianiu zawodników nie trafiona POZD

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [11 komentarzy tej dyskusji]

U nas nie problemem jest wolny rynek u nas problemem są zapędy działaczy bo on musi mieć majstra.To oni windują ceny .Zobacz Toruń pozbył się Doyla i Łaguty musiał mieć Grega i Vacula Jaki to da wynik?...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Penhal

Niestety ale kiedyś nawet wśród obcokrajowców tak było.Per, Adams i wielu innych było po prostu nie do wyrwania.No chyba że ktoś naobiecywał a nie dawał[Hans]

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [11 komentarzy tej dyskusji]

Akurat tu się nie zgodzę. Nie ma czegoś takiego jak przywiązanie do klubu, to mit stworzony przez fanatyków.

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Dr. Neud

Akurat tu się nie zgodzę. Nie ma czegoś takiego jak przywiązanie do klubu, to mit stworzony przez fanatyków.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [11 komentarzy tej dyskusji]

U nas nie problemem jest wolny rynek u nas problemem są zapędy działaczy bo on musi mieć majstra.To oni windują ceny .Zobacz Toruń pozbył się Doyla i Łaguty musiał mieć Grega i Vacula Jaki to da wynik?...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Penhal

U nas nie problemem jest wolny rynek u nas problemem są zapędy działaczy bo on musi mieć majstra.To oni windują ceny .Zobacz Toruń pozbył się Doyla i Łaguty musiał mieć Grega i Vacula Jaki to da wynik? Zobaczymy po PO.Podobnie działają w innych klubach a zawodnicy skaczą z klubu do klubu[a gdzie przywiązanie do klubu ? typu Adams Woffi?

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [11 komentarzy tej dyskusji]

Jakieś to takie wątpliwe jeśli chodzi o wolny rynek

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mik

Podpisuje się pod tym tekstem dwoma rękoma. Mam podobnie, od jakiegoś czasu chodzę na żużel tylko okazjonalnie, to co mamy obecnie to nie żużel. 2010 - 2011 data upadku żużla w Polsce. Wyjątki potwierdzają regułę. To jest wstyd, że w Lesznie jedyne dobre zawody jakie były od 6 lat to IME 2015 !!

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [1 komentarz tej dyskusji]

Na szlakę zacząłem chodzić na przełomie lat 70 i 80tych. Tyle lat, tyle zjedzonego pyłu żużlowego a później granitowego tudzież sjenitowego, tysiące kilometrów baną na wyjazdy, setki imprez, dwa piętra...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Penhal

Dlatego powiększenia. Drodzy zawodnicy by się rozdzielili i np. przepis 3 wychowanków.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [11 komentarzy tej dyskusji]

Pomysł z powiększęniem ligi raczej by się nie sprawdził gdyż niektóre kluby mogłyby przez to popaść w ruinę finansową. Ten Gdańsk nie ma ską brać forsy. Budżet minimum 5 mln złotych i niech drużyna X...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Dr. Neud

Pomysł z powiększęniem ligi raczej by się nie sprawdził gdyż niektóre kluby mogłyby przez to popaść w ruinę finansową. Ten Gdańsk nie ma ską brać forsy. Budżet minimum 5 mln złotych i niech drużyna X jedzie w Extralidze

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [11 komentarzy tej dyskusji]

Każdy może mieć swoje zdanie. Nigdy nie zamykali[o przepraszam raz sezon był dwu-letni]ale zawsze była rywalizacja bogatych nie ma. Są tylko bogaci wujkowie [raz są raz ich nie ma] Podałeś przykład Gdańska....

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Penhal

Każdy może mieć swoje zdanie. Nigdy nie zamykali[o przepraszam raz sezon był dwu-letni]ale zawsze była rywalizacja bogatych nie ma. Są tylko bogaci wujkowie [raz są raz ich nie ma]
Podałeś przykład Gdańska.
Bedzie w klubie OK i już Lotos może podjąć temat. I znów będą na topie. Przy zamkniętej lidze gotują się sami.Pozdrawiam

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [11 komentarzy tej dyskusji]

Też mi argument. Kasa rządzi sportem i nie należy się oszukiwać. Awans dla takich drużyn jak Gdańsk czy Bydgoszcz które miały niski budżet był pyrrusowym zwycięstwem, dlatego uważam że zamknięta liga...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Dr. Neud

Też mi argument. Kasa rządzi sportem i nie należy się oszukiwać. Awans dla takich drużyn jak Gdańsk czy Bydgoszcz które miały niski budżet był pyrrusowym zwycięstwem, dlatego uważam że zamknięta liga i jakiś dolny budżet to doskonałe wyjście.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [11 komentarzy tej dyskusji]

1. ZAMKNIĘTA LIGA - Żeby uzdrowić ekstraligę, należy ją bezwarunkowo zamknąć. Dlaczego? Dlatego żeby jeździli w niej najbogatsi, a także Ci których na to stać. Myślę że nikomu nie trzeba tłumaczyć jak...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Penhal

A jak powstały problemy finansowe Polonii to jednak chyba mało wiesz,by podawać ich za przykład.Ale jest dużo o tym w necie warto poszukać.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (2|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Penhal

1. ZAMKNIĘTA LIGA - Żeby uzdrowić ekstraligę, należy ją bezwarunkowo zamknąć. Dlaczego? Dlatego żeby jeździli w niej najbogatsi, a także Ci których na to stać. Myślę że nikomu nie trzeba tłumaczyć jak bardzo duże problemy finansowe miała Bydgoszcz, Gdańsk, czy teraz Tarnów, a był to efekt właśnie tego, że tych drużyn nie stać było na ekstraligę. Każda z drużyn, musiałaby mieć budżet ponad 5 mln złotych.
A to dobre zamknięta liga? Liga [Mistrzostwa Polski nie są dla wybranych]Nie może o wszystkim decydować kasa bo dziś pewien klub ją ma za rok może nie mieć i co wtedy ? Sztucznie utrzymywany w elicie jak wujek przestanie się bawić żużlem?

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (2|0)

ostatnia odpowiedź: 26 sierpnia 2016 [11 komentarzy tej dyskusji]

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Wściekły Byk

1. i 2. punkt do dyskusji, 3. pkt pełna zgoda, 4. oczywiście trzeba wprowadzić jakiś system zabezpieczeń, aczkolwiek wszystkich meczów i tak się nie uda przeprowadzić w pierwotnym terminie, gdyż zawsze może zacząć padać np. na początku meczu (vide mecz UL-UT gdy potężne opady przeszły jak zawodnicy wyjeżdżali do 1. biegu), 5. jestem zwolennikiem wolnego rynku więc popieram postulat odnośnie zarobków.
Ponadto dodam, iż wszechobecne dzikie karty wypaczają sens rywalizacji (zawodnik odpada w eliminacjach a dostaje dzikusa na finał. Gdzie tu duch sportu?)
Pozdrawiam

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Eberhard Mock.

Na szlakę zacząłem chodzić na przełomie lat 70 i 80tych. Tyle lat, tyle zjedzonego pyłu żużlowego a później granitowego tudzież sjenitowego, tysiące kilometrów baną na wyjazdy, setki imprez, dwa piętra programów i biletów z tychże... I co? I nic. Teraz mam to w pompie. Nie chodzę. I nie jest to spowodowane stetryczeniem moim, brakiem pieniędzy, czasu, czy upadkiem klubu w moim mieście. Nie.
To co teraz jest to nie żużel. To produkt (nadużywane obecnie słowo) żużlopodobny o niskiej zawartości żużla w żużlu. To tak jak ze skokami narciarskimi - niby to samo ale nie to samo. Nazwijmy rzecz po imieniu: to zupełnie inna dyscyplina sportu.
.
Nie jestem w tym odosobniony.
.
W przypadku obecnego "żużla" ciężko mówić o jakichkolwiek zdrowych zasadach rywalizacji. Dzikie karty za zasługi a nie za wyniki, indywidualne mistrzostwa świata bez najlepszych, mistrzem świata zostaje ten, kto dzwona nie zaliczy w tzw międzyczasie a nie ten, kto jest najlepszy. Co to ma być? Licencje będące pseudolicencjami, regulamin będący pseudoregulaminem - wszyscy na nie się powołują a jednego i drugiego nikt nie przestrzega.
Ekstraliga pseudoprofesjonalna, w której pseudodziałacze robią durniów z kibiców, zawodników i z siebie samych, pseudozawodowcy robią durniów z kibiców i z samych siebie i kibice dający się dymać w doopę hasłami o potędze światowej. Rozgrywki z kolei polegają na jeżdżeniu tej samej (niewielkiej zaznaczam) grupy zawodników w 10 ligach - do czego to podobne? Zaproszenia do startu w najlepszej lidze świata (śmiechu warte - ktoś nie zna pojęcia tych zwrotów...), klub wygrywający niższą ligę nie może startować w wyższej bo nie ma lampek na stadionie, kary dla klubu za nieregulaminowe koszule gracarzy, bezsensowne i nie mające nic wspólnego z czystą rywalizacją playoffy, kaesemy i inne ustrojstwa na siłę "poprawiające" atrakcyjność zawodów...
To jeszcze bym przebolał, w tym kraju nie takie numery odchodziły, odchodzą i będą odchodzić. Najgorsze dla mnie jest robienie panienek z panów żużlowców. Niegdyś pan ścigający się na szlace był obiektem podziwu, szacunku za odwagę i umiejętności. Teraz tory gładkie jak lustro by najmniejszy kamyczek lub dziurka nie przeszkadzały żużlowcowi w wykonywaniu czynności żużlowych. To co się obecnie wyprawia w zakresie tzw bezpieczeństwa to jakieś zwyrodnienie. Dobra, dmuchane bandy mogą być, ale zniszczenie żużla poprzez takie a nie inne przygotowywanie torów jest nie do przyjęcia. Dlatego twierdzę, że to nie jest żużel tylko produkt żużlopodobny. Bez sensu, nie podoba mi się.
.
.
Kończąc przydługi wstęp odpwiadam na punkty:
ad 1) Bez sensu. W elidze startowałyby dwa zespoły. Nie oszukujmy się, w każdym bez wyjątku klubie są długi i to potężne, ergo: NIKOGO nie stać. W tej lidze mają startować najlepsi a nie najbogatsi, kryterium awansu powinno być sportowe a nie finansowe. Nie może być tak, że zabrania się kibicom oglądania najlepszych, bo jakiś patałach działacz nie zapłacił innemu patałachowi zawodnikowi. Kibic nie jest temu winny, a bez kibica nie ma żadnej dyscypliny.
ad 2) Play offy to wynaturzenie, pseudoatrakcja. Tak to już jest, że bywają sezony, gdy jakiś klub całkowicie zdominuje rozgrywki lu b inny całkowicie je skaszani. TAK TO JUŻ JEST kurna. Przynajmniej jest czysta rywalizacja na normalnych zasadach a nie system propagujący fuksy co nie ma związku ze sportem w sensie stricte.
ad 3) Warunek finansowy... Kolejne blabla dla gawiedzi... Problem polega na tworzeniu miliardów przepisów porządkujących klubowe sakiewki, podczas gdy brak choćby jednego porządkującego mózg działacza.
4) Zgoda 100%. O to chodzi.
5) Tyż prowda.
.
Pozdrawiam!

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (5|1)

ostatnia odpowiedź: 26 sierpnia 2016 [1 komentarz tej dyskusji]

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Donio

1. zupelnie bez sensu gdyż brak tak naprawdę rywalizacji dalej brak konsekwencji (spadek) a wiec brak ambicji
2. RZ*2 brak PO
3. DMP to DMP
4. kwstia na dłuższą dyskusje
5. 0 zł za podpis tylko punktówka

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Dawny Widz Żużla

1. Spadki i awanse z istoty są dobre i emocjonujące (tzn były dopóki nie dorwały się do stołków obecne władze).
Ludzie chyba (jeszcze) wolą zachować przynajmniej pozory rywalizacji sportowej. O awans powinna toczyć się walka, jeśli jej nie będzie to automatycznie ograbia się drugą i trzecią klasę rozgrywkową z emocji bo walka o mistrzostwo PLŻ (czy jak ją zwał) czyli o szarfę, takich emocji jak awans nigdy nie będzie budzić.
Żeby uzdrowić SE nie trzeba jej zamykać, są inne metody, może kaucje może coś, a przede wszystkim obniżenie kosztów i zniesienie nakazów/zakazów, jak najprostszy regulamin na dłuższy czas. Tak jak było kiedyś, nie zmieniano tego.
2. Też myślę że 8 czy 10 żadna różnica, ale obecnie wolę 10.
System z play-offami może być nawet do 3 zwycięstw, w NBA jest więcej.
Bonusy są ok, ale powinny po połowie dostawać drużyny które zremisowały dwumecz. Kartki i bieg juniorów do likwidacji. "natomiast zaś start nie musi być równy i można się wstrzelać." - wstrzelać od zarania dziejów było można i o to chodzi na starcie. Start nigdy nie jest równy, Można wprowadzić fotokomórki, nie ma co wymagać że sędzia wychwyci że ktoś się czołga. Jeśli się rusza czy go sprzęgło ciągnie - od razu out. Obowiązki komisarza może sprawować sędzia, w ogóle nie wiem po co drugi pozorant, wystarczy jeden. Sędzia który podejmuje absurdalne decyzje powinien spadać na koniec kolejki arbitrów do sędziowania.
Drukarze - ban dożywotni.
3. Zgoda, może ich startować nawet 30, tyle że nie znajdziemy nawet jednej chętnej, porządnej, mającej odpowiedni budżet. Przecież zagraniczne kluby z kontynentu to biedota która na jedne zawody składa budżet kilka miesięcy.
4. Za odwołanie meczu gospodarz powinien płacić gościom, do gospodarza powinno należeć zabezpieczenie (folie, plandeki reklamowe, cokolwiek, dziwne że jeszcze nie jest to w powszechnym użytku, przecież sponsor miałby olbrzymią powierzchnię reklamową), a czy to zrobi kryjąc tor, budując dach czy modląc się o brak opadów to jego sprawa.
Gospodarz powinien robić tor jaki chce, to prawda, ale u nas na 200% nieraz zrobi dziury tam gdzie tylko on wie, niespodzianki, nierówną przyczepność. Jazda na spreparowanym torze to rok stracony i za duże ryzyko żeby kupować karnet.
A właśnie, karnety powinny być dużo tańsze niż bilety, a nigdy nie były.
Na żużel chodzi często dosyć stała grupa, gdyby klub zestawiał budżet z ilością sprzedanych karnetów to miałby wiarygodne dane.
5. W zarobkach oczywiście że wolny rynek, jak we wszystkim zresztą, ale nie wiem z czego miałaby SE dawać te bańki mistrzowi itp, z kasy od tv i PGE ? TO do kitu bo mistrz nie dosyć że ma dobry skład to jeszcze dużą kasę z biletów, a jak dostanie bańkę na którą złożą się kluby gorzej sytuowane to różnica się jeszcze pogłębi, jedni zakontraktują najlepszych a ostatni droga do upadłości i zawodnicy z niższej ligi.
Niech każdy klub sobie zarabia i wydaje jak chce. Idealnie gdyby każdy klub był w rękach prywatnych, tyle że u nas chyba tylko Orzeł jest przygotowany na takie coś, reszta to gołodupcy i ratuszowe pasożyty, ale klub mający dużo mniejszych sponsorów, jak Leszno poradziłby sobie. Przy każdym klubie (spółce) powinno być stowarzyszenie które może pozyskiwać środki na młodzież. Trzeba pozwolić klubom przede wszystkim zarabiać. A te które zbankrutują - bardzo dobrze, w mieście gdzie jest stadion i tradycje, ktoś bardziej ogarnięty może założyć nowy i niech jedzie od razu jako nowy podmiot

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Dr. Neud

Jednak przyznasz że przy lidze obecnej i tak są cyrki chociaż wasz mecz z Gdańskiem. Chodzi mi tu bardziej o taką stabilizację finansową. Jeśli każda z tych drużyn będzie miała nieco ponad 5 milionów złotych, kluby sobie wtedy poradzą. Drużyna wypuszczająca juniorów, równie dobrze może zrobić to w lidze otwartej co sam zauważyłeś. Przy lidze otwartej wchodzi taki zespół X ma 3 miliony budżetu i sezonu do końca nie odjeżdża, o to głównie w tym chodzi, o zabezpieczenie finansowe. Wyniki pokroju natomast 60-30 będą zdarzać się cały czas.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [3 komentarze tej dyskusji]

liga zamknieta.. to liga bez spadkow i masz cyrk jak ktos od lipca o nic nie wlaczy i juniroow wypuszcza jak kiedys ckm.. ale ja nie daje zadncyh ograniczen.. TYLKO JAK JEDZIESZ TAK ZARABIASZ.. I WTEDY...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
--.night.--

liga zamknieta.. to liga bez spadkow i masz cyrk jak ktos od lipca o nic nie wlaczy i juniroow wypuszcza jak kiedys ckm..
ale ja nie daje zadncyh ograniczen..
TYLKO JAK JEDZIESZ TAK ZARABIASZ.. I WTEDY ZAOWNDIK MA SWIAODMOSC ZE JAK SLABO BEDZIE EJCHAL.. G.. ZAPORBI ZA ROK..
A WSZYSTKIE KLUBY CO PADLY... NIE PADLY PRZEZ BIEGOPUNKTOWKE ALE PRZEZ PLACENIE PRZED SEOZNEM..
PROBLEM POLEGA NA TYM..ZE ZANIM LKLUB ZAORBI ZLOTOWKE Z BILETOW JUZ NIE MA 2.5 MLN LUB 2 MLN..
nie wiaodmo czy kibcie beda chodzic... czy jakis zaowndik nie zlapie kontuzji ja emil... itd..
a tak masz kase clay czas na bierzace wyplaty.. i nie marwisz sie o nic..

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|1)

komentarz jest odpowiedzią na: [3 komentarze tej dyskusji]

Hmmm czemu jesteś przeciw zamknięciu ligi ? Co do zagranicznych drużyn jesteś na nie ze względu na finanse czy bardziej na to że ma być to polska liga ? Co do plandeki każdy klub powinien ją mieć i tu...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Dr. Neud

Hmmm czemu jesteś przeciw zamknięciu ligi ? Co do zagranicznych drużyn jesteś na nie ze względu na finanse czy bardziej na to że ma być to polska liga ? Co do plandeki każdy klub powinien ją mieć i tu nie rozumiem stanowiska PZM. Ja myślę że nie ma co wprowadzać ograniczeń, zwłaszcza finansowych. Przy zamknięciu ligi problem rozwiązuje się sam.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [3 komentarze tej dyskusji]

1 pkt moim zdaniem zly. 2.PO do 2 wygranych jak najbardziej.. 3.zadncyh zagranicznych druzyn 4.masz 3 rayz wiecje upadkow i kolejne trupy. 5.moim zdaniem tez nie tak. ale zbey nei byl tylko krytykanentem.....

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
--.night.--

1 pkt moim zdaniem zly.
2.PO do 2 wygranych jak najbardziej..
3.zadncyh zagranicznych druzyn
4.masz 3 rayz wiecje upadkow i kolejne trupy.
5.moim zdaniem tez nie tak.
ale zbey nei byl tylko krytykanentem.. to podma swoje pomysly:
1.8-8-6 lub 8-8-8
runda kazdy z kazdym..
- PO do 2 wygranych lub jadymy na nowow z zaliczeniem meczy bezposrednich.
2.wyniki powyzje 55-35 masz 3 pkt.. przegrwyjaacy -1
3.ZAKAZ PLACENIA KASY PRZED SEZONEM...
kasa za punkty adekwatna do wynikow z roku poprzedniego..
czyli jaka masz srendia biegowa taka masz kaze za punkty.
np.
srednia 3.0 razy 2.5 tys..
2.0 razy 2.5 tys..
1.0 razy 2.5 tys
itd itd..
czyli jak masz 1.78 srednia to za punklt dostajesz max.. 4.450 zl..
warunke ze klub nie dja nic na przygotwanie.. a jedynie niech zaowndik suzka sponsorow sobie i tyle
KONIEC SPONSOROWANIA POOLE, VETLANDY, LEJONEN, LEICERTER ITD..
4.plandeka jak najbardziej taka pod skosem od bandy.. zdejmujemy zaraz jak skonczy padac itd..
5.wprowadzenie przepisu o 4 polakach, ale nie koneicznie 2 junirowch..
3 seniroow polskich i 1 junoor( wbrew pozorom malo klubow sie na ot zdecyduje sam przeaanlizuj skady),bo obscny pomyls nic nie wniosl do zuzla, a powoaduje ze jezdzia DNA TOTLANE ...
6.jezlli mielibymsy wprowadac jakies ograniczenia to NIGDY KSM CO ZBAIJA I WYPACZA YWNIKI.. ale SRENDIA MECZOWA..
SREDNIA MECZOWA MAX 46... minimlana 33 lub 35 zeby nie ejchlai smai juniorzy jak patologie zuzla swogeo czasu robil ckm w ee.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|2)

ostatnia odpowiedź: 15 sierpnia 2016 [3 komentarze tej dyskusji]

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mik

Dwa pierwsze punkty są kontrowersyjne . Uważam ,że zamykanie drogi przed ,,maluczkim" jest błędem , bo sport to tylko sport - słabszy zawodnik , mniej zarabiający może pokonać mistrza świata. Nie zamykajmy drogi takim klubom.
Bonusy dodają dużo smaczku i są bardzo dobrym rozwiązaniem.
Lotne starty są niesprawiedliwe.
System kartek jest ok, moim zdaniem zdaje egzamin w tym roku.

Do nowych przepisów dołożył bym możliwość powtórki biegu w pełnym składzie nawet gdy upadek nastąpił w innej fazie trwania biegu niż pierwszy łuk, w momencie kiedy trudno wytypować winowajce.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (2|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
KOMbyy

Widzę, że mamy inny punkt widzenia, szanuję to. Ja osobiście uważam, że w sporcie nie zawsze chodzi tylko o wynik. Lubię, kiedy sport przybiera "artystyczną" formę, na przykład, gdy mogę obejrzeć fantastyczne mijanki na torze, czy bezbłędną defensywę podczas jazdy parą (co niestety we współczesnym żużlu jest rzadkim zjawiskiem). Zgodzę się jednak, że w niektórych sytuacjach rzeczywiście dochodzi do tego, że zawodnicy robią niezadowolone miny i ogłaszają, że nie jadą. Przykład: Pierwsza runda SEC, gdzie moim zdaniem bez większych problemów dało się odjechać finał zawodów, ale zawodnicy postanowili, że nie jadą, i wszyscy kibice czekali na rozstrzygnięcie (na najciekawszy bieg wieczoru), a nawet nie poznali zwycięscy turnieju... Pomysł z rozkładaniem mat chroniących przed deszczem byłby fajny, warto by to wdrożyć w życie.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [2 komentarze tej dyskusji]

Bonusy nie są sprawiedliwe. 1 fatalny mecz nie może decydować o punkcie bonusowym dla jednej z drużyn, przykładów w tym sezonie jest mnóstwo. Co do pogody czas aby przestała ona odgrywać kluczową rolę...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Nowik

Bonusy nie są sprawiedliwe. 1 fatalny mecz nie może decydować o punkcie bonusowym dla jednej z drużyn, przykładów w tym sezonie jest mnóstwo.
Co do pogody czas aby przestała ona odgrywać kluczową rolę w tym sporcie. Jak kibic się nudzi bo ogląda nudne spotkanie to niech idzie do teatru, w sporcie liczy się wynik a nie wrażenia artystyczne. Zawodnikom obecnie się w głowach poprzewracało, 20-30 lat temu ich dzisiejsze żądania jeśli chodzi o tor zostałyby bezlitośnie wyśmiane. Czas skończyć z amatorszczyzną i stworzyć produkt na światowym poziomie.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (2|1)

komentarz jest odpowiedzią na: [2 komentarze tej dyskusji]

Dlaczego nie podobają Ci się bonusy w rundzie zasadniczej? Dzięki nim mecz jest ciekawy do końca, a nie tylko do przekroczenia 45 punktów. Jeżeli chodzi o start, to zgadzam się, że przepis powinien być...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
KOMbyy

Dlaczego nie podobają Ci się bonusy w rundzie zasadniczej? Dzięki nim mecz jest ciekawy do końca, a nie tylko do przekroczenia 45 punktów. Jeżeli chodzi o start, to zgadzam się, że przepis powinien być jednoznaczny (dotknął / nie dotknął). Przepis z pogodą trochę kiepski, bo tak: kibic niezadowolony, bo ogląda nudne spotkanie, gdzie albo jazda gęsiego, albo uślizgi i przerwy (a do tego leje na głowę), zawodnik niezadowolony, bo niebezpiecznie, a jedynie prezes zaciera rączki, bo kasa z biletów zgarnięta... A co do zagranicznych drużyn, to niezależnie od tego co mają do powiedzenia kibice (bo zdania są podzielone) to ostatnio Witkowski wyraźnie dał do zrozumienia, że Lokomotiv nie ma się do łudzić, że pojeździ wyżej niż PLŻ. Pozostałą część pomysłów uważam za dobre. :)
Pozdrawaiam

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

ostatnia odpowiedź: 11 sierpnia 2016 [2 komentarze tej dyskusji]

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Nowik

Efekt jest taki że na wyspach mają amatorski produkt, który mało kogo obchodzi. Przerywanie startów to jawne wypaczanie wyników i co na to świat też mnie mało obchodzi. Niech się świat do nas dostosuje.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (2|1)

komentarz jest odpowiedzią na: [1 komentarz tej dyskusji]

No to się pośmiałem. Nawet na Wyspach przekłada się mecze ze względu na pogodę, a u nas mecz musi się odbyć. Start nie musi być równy? Czyli żużel by podzielono na system polski i reszty świata? Też zabawne....

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Przemek M11

No to się pośmiałem.
Nawet na Wyspach przekłada się mecze ze względu na pogodę, a u nas mecz musi się odbyć.
Start nie musi być równy? Czyli żużel by podzielono na system polski i reszty świata? Też zabawne.
Nigdy do tego nie dojdzie.
Pozdrawiam
Spływam :)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (3|0)

ostatnia odpowiedź: 10 sierpnia 2016 [1 komentarz tej dyskusji]

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.