Rajd Orlen z werwą zmierza w stronę IRC i Rajdowych Mistrzostw Europy

Druga edycja Rajdu Orlen będzie rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, ale także eliminacją Rajdowego Pucharu Europy FIA Strefy Centralnej. Płocka impreza będzie również kandydatem do cykli International Rally Challenge i Rajdowych Mistrzostw Europy. Przed organizatorami stoi więc duże wyzwanie, ale także ogromna szansa stworzenia wyjątkowej imprezy.

Mateusz Senko
Mateusz Senko

Podczas konferencji prasowej, poprzedzającej Rajd Orlen panowały bardzo pozytywne nastroje. W spotkaniu z mediami wziął udział dyrektor Rajdu Orlen, Grzegorz Gac, zastępca dyrektora rajdu do spraw mediów, Adam Widomski, wicedyrektor rajdu, Zdzisław Siwiński, przedstawiciele firm Orlen i AutoGuard, a także dyrektor Wydziału Kultury i Sportu Miasta Płock. - Organizacyjnie rajd będzie bez wątpienia stał na bardzo wysokim poziomie. Postaraliśmy się o stworzenie doskonałej infrastruktury zarówno dla uczestników, jak i dla kibiców, którzy przyjadą do Płocka. Nowa baza rajdu będzie znajdowała się w budynkach PKN Orlen a więc będziemy mogli korzystać z wielu gotowych rozwiązań i udogodnień. Prawdę mówiąc, teraz nie wyobrażam sobie już innej możliwej lokalizacji, powiedział dziennikarzom Grzegorz Gac, dyrektor Rajdu Orlen.

Grzegorz Gac podkreślił także kwestię bezpieczeństwa, a przedstawiciel firmy AutoGuard prezentował zgromadzonym przedstawicielom mediów system GPS, pozwalający na żywo śledzić zmagania każdej załogi na odcinku specjalnym. Podczas konferencji prasowej poznaliśmy także listę zgłoszeń. Znalazło się na niej 39 załóg, co pozwala na nieco optymizmu, szczególnie biorąc pod uwagę bardzo niską frekwencję podczas poprzednich rund RSMP. W tym roku w Płocku wystartują właściwie wszyscy zawodnicy z czołówki Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, z broniącym tytułu Bryanem Bouffier na czele.

Z jedynką na trasie zobaczymy jednak Leszka Kuzaja, co ciekawe zgłoszonego przez PSO BF Goodrich Rally Team. Obok Bouffiera i Kuzaja na liście zgłoszeń znalazły się jeszcze trzy załogi startujące samochodami S2000. W Peugeotach 207 S2000 zobaczymy także Krzysztofa Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją, Tomasza Kuchara i Daniel Dymurskiego oraz Michała Sołowowa i Macieja Barana. Na liście zgłoszeń nie zabrakło też zagranicznych załóg. Subaru Imprezą WRX wystartuje w Płocku Litwin Benediktas Vanagas. Także Subaru, tyle że Imprezą N12 będzie ścigał się w Rajdzie Orlen słowacki kierowca Michal Riecica, znany polskim kibicom z występu podczas czerwcowego Rajdu Polski. Na trasy RSMP powracają także między innymi Mariusz Stec, Zbigniew Staniszewski i Maciej Oleksowicz.

Na starcie Rajdu Orlen zobaczymy więc pięć aut S2000, 15 rajdówek klasy N4, a także samotnego Swifta S1600 Piotra Maciejewskiego. Oprócz kierowcy Suzuki w klasie A6 wystartują także Michał Streer i Tomasz Dąbrowski. W klasyfikacji C2 R2 Teams’ Challenge rywalizować będzie 6 załóg, a siedmiu kierowców zgłosiło się w klasie A7. Listę zgłoszeń Rajdu Orlen zamknie Suzuki Swift Artura Kurnickiego, zgłoszony w N2, a także dwie rajdówki z klasy historycznej, Audi S2 Krzysztofa Możyszka i dobrze już znany kibicom Fiat 126p "Prawie jak Subaru" Wojciecha Grondala.

Klasyfikacja generalna RSMP przed Rajdem Orlen

Nr Kierowca Samochód Kraj Punkty
1. Bryan Bouffier Peugeot 207 S2000 Francja 52
2. Kajetan Kajetanowicz Mitsubishi Lancer Polska 39
3. Michał Bębenek Mitsubishi Lancer Polska 34
4. Paweł Dytko Mitsubishi Lancer Polska 21
5. Tomasz Kuchar Peugeot 207 S2000 Polska 20
6. Leszek Kuzaj Subaru Impreza Polska 18
7. Tomasz Czopik Mitsubishi Lancer Polska 16
8. Grzegorz Grzyb Fiat Punto S2000 Polska 14
9. Michał Sołowow Peugeot 207 S2000 Polska 12
10. Michał Kościuszko Peugeot 207 S2000 Polska 10

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×