Pierwszy raz w Singapurze.

autor: Mind Control | 2014-10-17, 11:55 |

Oceń: Nie lubię Anuluj ()
|
20 pździernika 2014 rozpocznie się w turniej mistrzyń WTA czyli popularny "Masters". Turniej bardzo prestiżowy, ze względu na obsadę, pulę nagród przez wielu uważany za nieoficjalne mistrzostwa świata. Po raz pierwszy odbył się w roku 1972 w Boca Raton a do dnia dzisiejszego gospodarzami turnieju były takie metropolie jak Nowy Jork, Monachium, Madryt czy Stambuł. W tym roku gospodarzem tego emocjonującego wydarzenia został Singapur i na tym blogu chciałem napisać kilka słów a każdej z 8 tegorocznych finalistek. Zapraszam do lektury jak i dyskusji w komantarzach.

  • I. Serena Williams:
1. Osiągnięcia: 33 letnia, żywa legenda tenisa. Zwyciężczyni 18 turniejów wielkiego szlema. Przez wielu uważana za najwybitniejszą tenisistkę w historii. Zdobywczyni złotego medalu igrzysk olimpijskich z 2012 roku. czterokrotna triumfatorka zawodów masters. To chyba najlepsza etykieta więc nie napiszę już nic więcej.
2. Obecny sezon: Sezon 2014 Serena może zaliczyć raczej do średnio udanych, oczywiście jak na swoje możliwości. Williams zawodziła szczególnie w Wielkich Szlemach gdzie w pierwszych trzech nie doszła nawet do ćwierćfinału. Sytuację ratuje US Open w którym to zwyciężyła w wielkim stylu nie tracąc po drodze nawet seta. W tym roku triumfowała również w zwodach głownego cyklu w: Brisbane, Miami, Rzymie, Stanfordzie i Cincinatti co ostatecznie pozwoliło jej zakończyć sezon jako liderce rankingu race. Pisząc o odchodzącyn sezonie nie sposób nie wspomnieć o tegorocznej nemsis Williams Alize Cornet z którą przegrała aż 3 razy oraz dziwnym wirusie który dawał się Amerykance we znaki szczególnie na Wimbledonie.
3. Mocny punkt: Wszechstronność - Serena jest zwodniczką kompletną. Bije równie mocno i celnie z obu stron. Potrafi grać z głębi kortu jak i przy siatce do tego jest chyba jedyną tenisistką która ma stosunkowo wysoki procent wygranych piłek gdy jest łapana na backcourt-cie. Nie stanowi dla niej problemu gra płaska jak i top spinowa tak samo jak zagrywanie skrótów czy slajsów. Gdy jest w formie rywalki mają cięzki orzech do zgryzienia.
4. Słaby punkt: Koncentracja - W przypadku Sereny ciężko mówić o takim jedyne co nasuwa się na myśl to koncentracja. Williams jest już tak długo na szczycie, że zdarzją się jej mecz czy turnieje w których ciężko jej odnaleźć koncentracje i motywacje i jeśli chce się z nią wygrać to trzeba te momenty bezwzględnie wykorzytać.

  • II. Maria Sharapova:
1.Osiągnięcia: 27 letnia najjaśniejsza postać z licznego grona rosyjskich tenisistek. Wielokrotna liderka rankingu WTA. Mistrzyni 5 turniejów wielkoszlemowych oraz 32 rangi WTA. Finalistka Igrzysk w Londynie z 2012 roku. Triumfatorka masters z 2004 roku.
2. Obecny sezon: Rok 2014 upłynął Sharapovej pod znakiem powrotu po kontuzji barku. Pierwsza połowa sezonu bez wygranego turnieju. Kilka wpadek jak np. z Giorgi czy Cibulkovą. Dopiero na kortach ceglanych odnalazła formę i ta część sezonu należała zdecydowanie do niej. Na ziemii w tym roku została pokonana tylko raz przez Anę Ivanović w Rzymie. Po Roland Garros zdołała wygrać jeszcze tylko jeden turniej w stolicy Chin. Inne tegoroczne mistrzostwa to: Sttutgart i Madryt ostecznie zajeła 2 miejsce w rankingu race.
3. Mocny punkt: Waleczność - Maria oprócz tenisowego kunsztu najwyższych lotów posiada jeszcze jeden niezwykle cenny dar który nie pozwala się jej poddać. Nawet kiedy gra się nie układa i Rosjanka wysoko przegrywa nie odpuszcza i motywuje sie aż do skutku. Włśnie ta waleczność pozwoliła jej osiągnąc tak imponujące wyniki.
4. Słaby punkt: Porusznie się po korcie - Mimo, że Sharapova mocno poprawiła ten element to nadal stanowi on ryskę na jej tenisie. Pogoniona Rosjanka popełnia więcej błędów a jej gra traci wiele na jakości. Zawsze dobrym pomysłem będzie też grać Sharapovej skrót bo jeśli nawet do niego dobiegnie to często jest już tak wytrącona z równowagi, że popełnia błąd lub odgrywa bardzo łatwą piłkę.

  • III. Petra Kvitova:
1. Osiągnięcia: Nie do końca spełniony 24 letni czeski talent. Triumfatorka Wimbledonu w 2011 i 14 roku. Zwycięzczyni Masters z 2011 roku. Zdobywczyni Fed cupu z reprezentacją Czech oraz Pucharu Hopmana.
2. Obecny sezon: Ten rok był dla Petry nie do końca szczęśliwy co prawda wygrała Wimbledon ale miała też wiele wpadek. Porażka w pierwszej rundzie AO z Kumkhum, Kleybanovą w Sttutgarcie czy S. Zhang w Rzymie nie napawały optymizmem. Sytuację chwilowo poprawił wspomniany Wimbledon, chwilowo bo w US Open znów nieoczekiwana porażka z Krunic. Sezon ratuje azjatyckie tournee w którym świetnie się spisała wygrywając Wuhan i dochodząć do finału w Pekinie.
3. Mocny punkt: Lewa ręka - Jeśli świetne warunki i tenis Petry to za mało to natura wyposażyła ją w jeszcze jedną cenną broń. Jak wiadomo leworęczne zawodniczki w tourze są w mniejszości daltego rotacje nadawane przez te zawodniczki są zawsze pewnym zskoczeniem. Szczególnie przy serwisie dają pewną przewagę. To dlatego podanie Petry potrafi doprowadzić niektóre dziewczyny do rozpaczy.
4. Słaby punkt: Zdrowie - Jak wszyscy wiedzą w przyrodzie musi zostać zachowana równowaga. Dlatego problemy zdrowotne Patry są powszechnie znane. Niestety chamują one rozwój jej kariery i często nie pozwlają grać na normalnym poziomie a nawet dokończyć meczów.

  • IV Simona Halep:
1. Osiągnięcia: 23 letnia nadzieja rumuńskiego tenisa. Najwyżej notowana zawodniczka z Rumunii w historii rankingu WTA. Finalistka Roland Garros, triumfatorka 8 turniejów głównego cyklu.
2. Obecny sezon: Sezon 2014 jest zdecydowanie najlepszym w karierze Simonny. Mimo tego, że wygrała mniej turniejów niż w roku 2013 to ranga tegorocznych jest wyższa, do tego przyzwoita gra w turniejach WS, pozwoliło to wspiąć się Simonie na 2 miejsce w rankigu WTA. Jej najlepszy wynik to finał paryskiego szlema do tego triumfowała w Doha oraz Bukareszcie oraz była finalistką turmieju w Madrycie gdzie razem z Marią Sharapovą rozegrały moim zdaniem najlepszy mecz w całym tegorocznym cyklu WTA. Końcówka sezonu niestety dla Halep upłuneła pod znakiem kontuzji i urazów.
3. Mocny punkt: Poruszanie się po korcie - Simona nazywana przez wielu Nadalem w spódnicy jest jedną z najlepiej poruszających się zawodniczek. Świetna praca nóg pozwala Simonie szybko znajdować się przy piłce i nie tylko kontrować uderzenia ale również mimo słabych warunków fizycznych przyśpieszać piłki. Połączenie tego z regularnością powoduję, że naprawdę ciężko wygrać z nią każdą wymianę.
4 Słaby punkt: Gra na małe pola- Mimo, że gra przy siatce Simony nie jest tragiczna to jednak preferuje ona grę z głebi kortu, o ile granie z powietrza nie stanowi dla niej problemu to przy gierkach skrót na skrót potrafi się pogubić, a ze względu na warunki fizyczne ciężko jest jej pokryć siatkę i zamknąć kąty . Do tego łatwo może paść "ofiarą" lobów.

  • V Eugenie Bouchard
1. Osiągnięcia: 20 letnia kanadyjska gwiazda tenisa. Najmłodsza w tegorocznej stawce. Zwyciężczyni turnieju rangi WTA i finalistaka Wimbledonu. Reprezentantka kraju w Fed Cupie oraz Pucharze Hopmana.
2. Obecny sezon: Rok 2014 okazał się najlepszym w krótkiej karierze Kanadyjki. Wygrała swój pierwszy turniej WTA w Norymberdze a świetna gra w turniejach wielkoszlemowych połfinały w Australii i Paryżu oraz finał w Londynie pozwoliły popularnej Gienie z impetem wedrzeć się do top10 rankingu. Finał w Wuhan ostatecznie przypieczętował jej gre w Masters. Oczywiście nie zabrakło wpadek jak np z Rogers w swoim rodzinnym kraju ale na tym etapie kariery nie może to dziwić.
3.Mocny punkt: Gra z linii końcowej- Choć gra Bouchard nie jest jeszcze do końca poukładana to ten element wygląda imponująco. Potrafi trzymać długą piłkę w korecie jak również zagrać soczystego winnera. Gra po linii czy ciasne krosy nie stanowią dla niej problemu. Dysponuje również przyzwoitym serwisem.
4. Słaby punkt: Gra z powietrza: Ten element to zdecydowanie pięta achillesa Kanadyjki. O ile drive woleje wyglądają jeszcze w miarę dobrze to cała reszta technicznych zagrań często ląduje w siatce, na aucie lub w połowie kortu. Zaproszenia do siatki i podnoszenie piłki to zdecydowanie sposób na Bouchard.

VI. Agnieszka Radwańska
1. Osiągnięcia : 25 letnia Polka najlepsza tenisista swojego kraju w erze open. Finalista Wimbledonu 2012, triumfatorka 14 turniejów cyklu WTA w tym dwóch Premier Mandatory, finalistka PH oraz była wiceliderka rankingu.
2. Obecny sezon: Sezon 2014 zaczął sie dla Agnieszki bardzo dobrze, osiągneła finał Pucharu Hopmanna oraz swój najlepszy wynik w Australian Open dochodząc do półfinału. Finał turnieju w Indian Wells mogły napawać optymizmem. Niestety kiepska gra w reszcie Turniejów WS (nigdzie nie dotarła do ćwiećfinału) jak i kilka porażekz z dużo niżej notowanymi rywalkami spowodowały spadek w rankingu oraz sprawiły, że sezonu nie można uznać za udany. Ostatecznie sezon kończy z jednym wygranym turniejem rangi Prmier 5 w Montrealu.
3. Mocny punkt: Spryt - Przewidywanie miejsca w którym wyląduje piłka, wybieranie najlepszego w danym momencie uderzenia, mieszanie rotacji, długości i siły uderzeń. Drop shoty slajsy oraz nieprawdopodobne czucie piłki w grach na kara to znaki firmowe Agnieszki.
4. Słaby punkt: Pasywność - Najpoważniejszym problemem Polki jest niechęć do ryzyka, marnowanie przewag sytuacyjnych przez asekuranctwo, zmiana tzw. "putawayów" na approach shoty które połaczone z nienajwiększą siłą Radwańskiej nie dają pożądanego efektu. Polka gra często przez środek na przerzut i bywa że zagrania kątowe czy po linii są grane pod "przymusem" gdy nie ma innego wyjścia.

  • VII. Ana Ivanović
1. Osiągnięcia: 26 latka z Serbii wdarła się szturmem do kobiecego tenisa wygrywając w 2008 roku turniej Roland Garros, była również triumfatorką dwóch innych imprez tej rangi. Wygrała 12 turniejów WTA. Reprezentatntka kraju w Pucharze Federacjii.
2. Obecny sezon: Mijający sezon w wykonaniu Any na tle ostatnich lat był całkiem dobry.Wygrała 4 turnieje Auckland, Monterrey,Birmingham oraz Tokio do tego finał turnieju w Cincinatti pozwolił jej zagrać w Masters 2014. Ogólny obraz sezonu to dobre wyniki przemieszane z wpadkami do czego Serbka zdąrzyła nas juz przyzwyczaić.
3. Mocny punkt: Forhend - Firmowe zagranie Serbki. Kros, odwrotny kros, Inside-Out , po linii, z pozycji stojącej czy w pełnym biegu dla Ivanovic to uderzenie nie stanowi większego problemu, ba możnaby powidzieć, że Buggy whip to ulubione zagranie Any.
4 Słaby punkt: Psychika - Ana znana jest z swoich rozterek na korcie. Kilka nieudanych zagrań, prostych błędów czy passing shotów rywalki będącej na straconej pozycji może kompletnie rozemocjonować Serbkę i zaważyć na losach seta a nawet całego meczu.

  • VIII. Caroline Woźniacki
1. Osiągnięcia: 24 latka z Danii o polskich korzeniach. Dwukrotna finalistak US Open. Triumfatorka 22 turniejów rangi WTA. Była liderka rankingu kobiecej federacjii.
2. Obecny sezon: Caroline zaczeła sezon bez błysku. Nie było wpadek w pierwszych rundach ale też żadnych wyników godnych uwagi. Dopiero w drugiej połowie sezonu, po rozstaniu się z narzeczonym pokazała na co ją stać. Całkiem udane starty podczas amerykańskiego lata półfinał Cincinatti oraz finał na kortach Flushing Meadows oraz dobre występy w azjatyckiej części sezsonu otworzyły jej drogę do gry w Singapurze gdzie kwalifikuje się jako ostatnia z uczestniczek.
3. Mocny punkt: Obrona - Woźniacki potrafi przebijać piłkę godzinami, niesamowicie kontrować uderzenia a passing shot to jej zagranie firmowe. Do tego dobiega do wszystkiego czy to lewa, prawa, przód ,tył i oddaje każdą możliwą do złapania piłkę na drugą strone.
4.Słaby punkt :Monotonność - Dunka potrafi grac bardzo długie wymiany, Niestety są to piłki grane bez rotacji w jednym tempie. Jeśli rywalka się przyzwyczai, wstrzeli się i dysponuje kończącym uderzeniem to często się to źle kończy.
Oceń: Nie lubię Anuluj ()
|

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz lub

Komentarze dodawać mogą tylko użytkownicy zalogowani. Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się. Zajmie to pół minuty.


Dowiedz się jak umieszczać linki do tagów, pogrubiać tekst, itp.

Ostatnie komentarze

Sortuj:
Mind Control

W życiu nie chciałoby mi się znów tego pisać. Spędziłem nad tym pół nocy. Oczywiście teraz mi się nie podoba, ale na tamtą chwilę byłem dumny.
Dzięki. :)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (2|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [15 komentarzy tej dyskusji]

Wyglada na to ze w porzadku:) Doskonaly opis zawodniczek. Nawet to sobie sciagnalem do archiwum.

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Tom_J

Dzięki za zaproszenie :) Zdjęcie już wstawiłem w kokpicie, widziałeś. :P Na razie jestem jeszcze na szczeblu ocen powierzchowności, a do tenisa przejdę wkrótce ;) Serena wypada wyraźnie ze stawki. Szkoda, że za to punktów nie dają (odejmują), to byśmy mieli ją z głowy :P

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mind Control

Wiem, już znalazłem, dzięki. Mam tylko nadzieję, że z barkiem Diyas wszystko w porządku. ;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [15 komentarzy tej dyskusji]

http://www.wtafinals.c...ls/4225024 "Next on court was Puerto Rico's Monica Puig against Kazakhstan's Zarina Diyas. After a close opening set, Puig cruised past Diyas, 7-5, 6-2. " Z twittera Monicy:...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Lady Aga

Ale ładnie wyglądają dziewczyny przed ceremonią otwarcia. ;) A Aga wczoraj trenowała z Petrą. To może jej się tylko przydać..

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Lady Aga

http://www.wtafinals.c...ls/4225024


"Next on court was Puerto Rico's Monica Puig against Kazakhstan's Zarina Diyas. After a close opening set, Puig cruised past Diyas, 7-5, 6-2. "
Z twittera Monicy: "Won my first match tonight at the Rising Star Invitational 7-5 6-2! Playing tomorrow at 10am! #PicaPower #WTAFinals

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [15 komentarzy tej dyskusji]

A podobno dziś Zarina przegrała z Puig wiesz coś o tym? Lady Aga mi taką wiadomość zostawiła na tablicy, a ja pierwsze słyszę. Strona WTA nie działa i nie wiem co o tym myśleć?

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
żiżu

Świetny blog naprawdę , 100 % prawdy. Strzałem w 10 jest wspomnienie o Safarovej , Czeszka już dawno powinna być w top 10. Ma świetny forehand i serwis , poruszanie się również jest jej mocną stroną , i przede wszystkim lewa ręka , najlepszy mecz z jej udziałem to był bez wątpienia ćwierćfinał Wimbledonu. Jednak ciężko mi powiedzieć którą z zawodniczek by zastąpił Czeszką ? Jeśli już to przydzieliłbym jej rolę 1 rezerwowej zamiast Kerber. Ciekaw jestem jak się w tym turnieju spiszą debiutantki.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (2|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mind Control

A podobno dziś Zarina przegrała z Puig wiesz coś o tym? Lady Aga mi taką wiadomość zostawiła na tablicy, a ja pierwsze słyszę.
Strona WTA nie działa i nie wiem co o tym myśleć?

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [15 komentarzy tej dyskusji]

O tak, szczęście to zawsze się przydaje :D No, ja też, ja też, skoro juz Camila zrobiła mi na zlość i pokazała, że to basher ma rację i smecz i wolej są jej obce, przynajmniej dziś, to juz trzymam za...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
ellemarie

O tak, szczęście to zawsze się przydaje :D No, ja też, ja też, skoro juz Camila zrobiła mi na zlość i pokazała, że to basher ma rację i smecz i wolej są jej obce, przynajmniej dziś, to juz trzymam za Lucie :P

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [15 komentarzy tej dyskusji]

No właśnie, to nie są takie wpadki z "krwi i kości", być może trochę więcej szczęścia w niektórych momentach? W każdym razie też trzymam za nią kciuki w tym turnieju. ;)

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mind Control

No właśnie, to nie są takie wpadki z "krwi i kości", być może trochę więcej szczęścia w niektórych momentach? W każdym razie też trzymam za nią kciuki w tym turnieju. ;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [15 komentarzy tej dyskusji]

Ja bym powiedziała, że to jakiś dziwny brak pewności siebie, nie przypominam sobie, żeby ostatnio zaliczała jakieś konkretne wpadki, jak przegrywa to z najlepszymi: Sereną, Simoną, Aną. Jeszcze zdaje...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
ellemarie

Ja bym powiedziała, że to jakiś dziwny brak pewności siebie, nie przypominam sobie, żeby ostatnio zaliczała jakieś konkretne wpadki, jak przegrywa to z najlepszymi: Sereną, Simoną, Aną. Jeszcze zdaje się z Lisicką przegrała, ale Sabina też grać potrafi, szczególnie kiedy trafia. Mam nadzieję, że w tym tygodniu Lucie wygra w Moskwie :D To by jej na pewno dodało tej pewności siebie.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (1|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [15 komentarzy tej dyskusji]

Myślisz, że aż tak? Chociaż innego sensownego wytłumaczenia nie ma. Ekstremalny przypadek. ;)

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
ellemarie

O tak, Petra potrafi być świetna przy siatce to prawda, niektóre jej woleje z przyjemnością się ogląda.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [5 komentarzy tej dyskusji]

Nie za bardzo zgadzam się też z ogólnie zgodną poniżej oceną tenisa Petry. Fakt, że poruszanie się po korcie jest problemem dla niej, podobnie jak u Marii, ale Petra potafi świetnie grać przy siatce i...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mind Control

Jasne, że Petra nie jest jakimś tenisowym drewnem, w końcu to czeska szkoła. Chodzi raczej o to, że nie do końca pewne elementy w swojej grze chce regularnie wykorzystywać. ;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [5 komentarzy tej dyskusji]

Nie za bardzo zgadzam się też z ogólnie zgodną poniżej oceną tenisa Petry. Fakt, że poruszanie się po korcie jest problemem dla niej, podobnie jak u Marii, ale Petra potafi świetnie grać przy siatce i...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
basher

Nie za bardzo zgadzam się też z ogólnie zgodną poniżej oceną tenisa Petry. Fakt, że poruszanie się po korcie jest problemem dla niej, podobnie jak u Marii, ale Petra potafi świetnie grać przy siatce i skróty nie są jej obce.
Lubię jej tenis, jeśli jest w dobrej formie. Jej problemem była nadwaga, ale od kiedy pozbyła się Radka, poradziła sobie z tym i teraz jest bardzo groźna.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

ostatnia odpowiedź: 17 października 2014 [5 komentarzy tej dyskusji]

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mind Control

Hmmm... czyli może nie taka totalna fanaberia? Zdecydowanie Lucie jest najbardziej niedocenianą zawodniczką w cyklu, jak ma dzień to naprawdę ciężko ją zatrzymać. Nie wiem co nie pozwala jej wbić się o poziom wyżej. To znaczy wiem, ale nie wiem czym jest to spowodowane przecież w jednym meczu gra fantastycznie, żeby na drugi dzień nie pokazać nic. Tak duże dysproporcje w krótkim czasie? Dziwne. ;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [15 komentarzy tej dyskusji]

Dziwne, ale też pomyślałam o Safarovej :P Dzisiaj widziałam kawałeczek jej meczu ze Svetą, kurcze gdyby tak Lucie była bardziej regularna to naprawdę miałaby szanse na piewszą 10. Kto wie, może w przyszłym...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
ellemarie

Dziwne, ale też pomyślałam o Safarovej :P Dzisiaj widziałam kawałeczek jej meczu ze Svetą, kurcze gdyby tak Lucie była bardziej regularna to naprawdę miałaby szanse na piewszą 10. Kto wie, może w przyszłym sezonie? Szczególnie, że ona potrafi grać z niektórymi zakwalifikowanym zawodniczkami, np Agnieszką, Aną czy nawet Marią. Na pewno mogłaby coś pokazać.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [15 komentarzy tej dyskusji]

No mnie się ta ósemka bardzo podoba, i raczej nie wymieniłbym nikogo. Jeśli już to chyba Caro na Safarovą, wiem zupełna fanaberia, ale myślę, że byłaby to ciekawa podmianka i Lucie mogłaby namieszać więcje...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mind Control

Nie no skoro przed kontuzją to pewnie musiał być inny powód, chyba, że coś się już zaczynało dziać tylko o tym głośno nie mówiono a zmiana uderzenia na takie które odciąż trochę rękę angażując bardziej ciało miała mieć zadanie prewencyjne?

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [10 komentarzy tej dyskusji]

Ona wcześnie zagrywała z mocniejszym spinem. A zmiana balansu miała miejsce jeszcze przed kontuzją. Ale może i masz rację :-)

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Jagodzianka

Ona wcześnie zagrywała z mocniejszym spinem. A zmiana balansu miała miejsce jeszcze przed kontuzją. Ale może i masz rację :-)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [10 komentarzy tej dyskusji]

A nie sądzisz, że te modyfikacje mogą być związane z kontuzją barku? Forhend Mari był zawsze bardzo dobry technicznie, do tego ma mocną rękę dzięki czemu grany nawet na jednej nodze był piekielnie szybki....

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mind Control

A nie sądzisz, że te modyfikacje mogą być związane z kontuzją barku? Forhend Mari był zawsze bardzo dobry technicznie, do tego ma mocną rękę dzięki czemu grany nawet na jednej nodze był piekielnie szybki. Myślę jednak, że to odcisnęło swoje piętno i obecna forma zagrania tego uderzenia wynika jednak bardziej z troski o bark niż ze względu na przeciwniczkę.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [10 komentarzy tej dyskusji]

Komentarz usunięty przez użytkownika

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mind Control

No mnie się ta ósemka bardzo podoba, i raczej nie wymieniłbym nikogo. Jeśli już to chyba Caro na Safarovą, wiem zupełna fanaberia, ale myślę, że byłaby to ciekawa podmianka i Lucie mogłaby namieszać więcje niż Woźniacki. Fajnie, że są nowe twarze w postaci Gieni i Simony trochę świeżości zawsze się przyda. Powrót Ivanović też jak najbardziej na tak. No już nie mogę się doczekać. ;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [15 komentarzy tej dyskusji]

Kawał dobrej roboty, Majndzie, i ciekawe. Z ciekawych meczów, mnie utkwił ten Petra - Venus. Tam się działo! Pozatym, myślę sobie, że tegoroczna finałowa ósemka jest ciekawa i trochę zaskakująca. Pomyśleć,...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
basher

Kawał dobrej roboty, Majndzie, i ciekawe.
Z ciekawych meczów, mnie utkwił ten Petra - Venus. Tam się działo!
Pozatym, myślę sobie, że tegoroczna finałowa ósemka jest ciekawa i trochę zaskakująca. Pomyśleć, że dwa lata temu była niej Sara Errani, która tak wymęczyła Agę, że nie starczyło jej później sił na skuteczne stawienie czoła Marii, bo nie miała nawet doby na odpoczynek.. A w ub. roku Jelena.. Karolina też się nie kwalifikowała, a teraz pewnie znalazła się w finale. Ana też.
Zaskoczyła mnie też wysoka pozycja Simony, niezasłużona, moim zdaniem, przy uznaniu wszystkich jej sukcesów. Cieszy mnie za to obecność Genie w tej stawce :)
No i ogólnie, mam nadzieję, że Aga się lepiej spisze tym razem - trzymam za to kciuki!

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

ostatnia odpowiedź: 17 września 2017 [15 komentarzy tej dyskusji]

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mind Control

Ja absolutnie nie mam zamiaru "bronić" Petry tak jak napisałaś ona zdecydowanie nie posiada planu B co dobitnie było widać w tym roku w Australii. Co do tego co napisałaś o Sharapovej to o jakie słabości chodzi? No bo jeśli o to, że rywalka ma dziurę na bh to i Kvitova prędzej czy później się połapie a jak nie to Kotyza pomoże. Natomiast nie widzę ani jednej ani drugiej grającej slajsy tylko dlatego, że rywalka sobie średnio radzi z rotacjami. ;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [10 komentarzy tej dyskusji]

Tylko nawet Marysia potrafi wykorzystać słabość przeciwniczki, jeśli ją zauważy w trakcie spotkania. Czasem nawet umie zmodyfikować uderzenia. Petra, w moim odczuciu, w wielu elementach przewyższa Sharspovą...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mind Control

Może i masz rację... w sumie to nawet nie wiadomo, co pokaże każda z wyżej wymienionych a Masters za dwa dni. ;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [3 komentarze tej dyskusji]

Kobiecy tenis, dominacja, cały sezon...? Nijak się nie komponuje. Nawet Serena nie daje rady. Każda znika na jakiś czas. 'Świeżynki", po Nowym Roku, zagrałyby "najlepsz tenis".:-)

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Jagodzianka

Tylko nawet Marysia potrafi wykorzystać słabość przeciwniczki, jeśli ją zauważy w trakcie spotkania. Czasem nawet umie zmodyfikować uderzenia. Petra, w moim odczuciu, w wielu elementach przewyższa Sharspovą a i tsk zwykle gra tak jakby nie kojarzyła kto jest aktualnie po drugiej stronie siatki :-p

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [10 komentarzy tej dyskusji]

No właśnie wymieniłaś dziewczyny które raczej nie prowadzą gry a dostosowują się do przeciwnika. Nie dziwne więc, że posiadają większą płynność w wprowadzaniu planu B i, że w ogóle taki plan posiadają...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
-f-iolka

Kobiecy tenis, dominacja, cały sezon...? Nijak się nie komponuje. Nawet Serena nie daje rady. Każda znika na jakiś czas. 'Świeżynki", po Nowym Roku, zagrałyby "najlepsz tenis".:-)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [3 komentarze tej dyskusji]

Masz rację to nie najlepszy czas, ale może właśnie o to chodzi i najlepsza to też najlepiej przygotowana? W każdym razie trochę to psuje widowisko. ;)

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mind Control

Masz rację to nie najlepszy czas, ale może właśnie o to chodzi i najlepsza to też najlepiej przygotowana? W każdym razie trochę to psuje widowisko. ;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [3 komentarze tej dyskusji]

Pięknie napisane:-)... dziękuję za zaproszenie, bom nieogarnięta ostatnio.. Najsłabszym punktem - wspólnym dla wszystkich zawodniczek - jest czas w jakim rozgrywa się "Masters". Umordowane już wszystkie....a...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mind Control

Blog ogólnie miał powstać po losowaniu i miał być z podziałem na grupy ale, że losowanie dopiero jutro a jak wiadomo sobota to imieniny "kota" to bałem się, że nie zdążę więc powstał w takiej formie bez typowań ale jak najbardziej mam zamiar skrobnąć kilka słów po ceremonii. ;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [1 komentarz tej dyskusji]

Hej Majnd, zacny materiał! Jak mam się nie zgadzać, ja przeważnie dobrze prawisz:) Ja bym oczywiście dodał więcej mocnych stron u Agnieszki:) Takich jak odporność psychiczna w kluczowych momentach. Jak...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
-f-iolka

Pięknie napisane:-)... dziękuję za zaproszenie, bom nieogarnięta ostatnio.. Najsłabszym punktem - wspólnym dla wszystkich zawodniczek - jest czas w jakim rozgrywa się "Masters". Umordowane już wszystkie....a można by było zacnie zacząć nowy tenisowy sezon, tuż po Sylwestrze.:-) Ale to zbyt rewolucyjne może...

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

ostatnia odpowiedź: 17 października 2014 [3 komentarze tej dyskusji]

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mind Control

Bardzo mi miło, że wpadłeś. Nie znam tego tytułu ale jak skończysz to daj znać czy warto po to sięgnąć. Pozdro! ;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [1 komentarz tej dyskusji]

Thx za zaproszenie na bloga :) Merytorycznie to jeszcze ze mną nie bardzo ale staram się . Właśnie czytam sobie książkę "Tenis dla żółtodziobów czyli wszystko co pwinieneś wiedzieć o ..." Trish Faulkner...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mind Control

O tak tenis jest bardzo prosty, jak to mówi Agnieszka - "Ja tylko odbijam piłeczkę" ;)
Jeśli zaczyna Ci się podobać to gorąco zachęcam do spróbowania sił na korcie. Chyba tylko wtedy można tak naprawdę poczuć piękno tego sportu i docenić kunszt i trudność uderzeń. Gwarantuję, że się wciągniesz. ;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [1 komentarz tej dyskusji]

Jakby mało było spamerów, to jeszcze Ty MC! ;-p Ale że ładnie zachęciłeś do zajrzenia tutaj, więc się grzecznie stawiam. Nie mam aż takiej wiedzy jak Ty, bo za mało oglądam tenis. Tutaj mam trochę prościej,...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mind Control

Masz rację! ;)
Zawsze powtarzam, że trzeba z ludźmi rozmawiać, już zmienione co by nikogo w błąd więcej nie wprowadzać. Co do reszty to chciałem,wymienić po jednej według mnie najsilniejszej i najsłabszej ale i unikatowej z rzeczy w tenisie każdej z ósemki. ;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [2 komentarze tej dyskusji]

Świetny blog, taka mała poprawka, Maria rzeczywiście przegrała w tym roku w Rzymie, ale nie z Sereną, a z Aną ;) Tak sobie myslę, że do słabych punktów Petry dodałabym podobnie jak w przypadku Marii...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Mind Control

No właśnie wymieniłaś dziewczyny które raczej nie prowadzą gry a dostosowują się do przeciwnika. Nie dziwne więc, że posiadają większą płynność w wprowadzaniu planu B i, że w ogóle taki plan posiadają i to pewnie nawet nie jeden a kilka na każdy styl gry. ;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [10 komentarzy tej dyskusji]

Masz rację, ale nie jest aż tak źle. Halep często zmienia styl gry i dopasowuje się do przeciwniczki. Radwańska, będąc w formie, też często z gemu na gem potrafiła zmieniać repertuar. Bouchard również...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
ellemarie

Własnie próbowałam sobie wyobrazić Marię, która stosuje plan B, miesza grę, chodzi do siatki i dochodzę do wniosku, że w jej przypadku chyba każdy plan A jest jednak lepszy ;) Patrząc na to z tej strony to Maria prezentuje raczej mało urozmaicony tenis, no ale co ważne skuteczny.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

komentarz jest odpowiedzią na: [10 komentarzy tej dyskusji]

Brak planu B to duży problem w całym kobiecym tourze. Petra zdecydowanie takiego planu nie ma, ale ona działa na takiej zasadzie jak Sharapova: gram swoje aż nie zacznie działać...albo do przegrania ostatniej...

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
bezet

Hej Majnd, zacny materiał!
Jak mam się nie zgadzać, ja przeważnie dobrze prawisz:) Ja bym oczywiście dodał więcej mocnych stron u Agnieszki:) Takich jak odporność psychiczna w kluczowych momentach.
Jak napisał michal l też zauważam ostatnio lepszą grę Gieni przy siatce i z powietrza, w tych nielicznych meczach, które widziałem. Dlatego uważam, że jednak będzie kiedyś rządzić w WTA.
Mam też nadzieję, że po losowaniu podasz swoje typy;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

ostatnia odpowiedź: 17 października 2014 [1 komentarz tej dyskusji]

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
Tomek Majda

Jeśli mam być obiektywny i sprawiedliwy to najlepszy mecz w WTA w tym roku był to finał Rolland Garros w Paryżu pomiędzy Sharaphovą a Halep.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)
blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.
michal l

Thx za zaproszenie na bloga :) Merytorycznie to jeszcze ze mną nie bardzo ale staram się . Właśnie czytam sobie książkę "Tenis dla żółtodziobów czyli wszystko co pwinieneś wiedzieć o ..." Trish Faulkner i Vivian Leigh ; to nie żart .
Apropos bloga , b .fajnie to opisałeś .Dla mnie Petra to taki terminator i jeśli jest w top formie to po prostu niszczy rywalki . A Gienia ostatnio coraz częściej przy siatce i nawet z dobrymi rezultatami .
Odn . Agi to mam nadzieję że kwalifikacja do Masters nie wyczerpuje tematu sztabu trenerskiego . Bardziej niż na konkretny wynik liczę na dobrą rywalizację .

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj (0|0)

ostatnia odpowiedź: 17 października 2014 [1 komentarz tej dyskusji]

blokuj
Możesz dodać użytkownika do blokowanych, żeby nie widzieć więcej jego komentarzy.