W jaki sposób Honda oszczędza na MotoGP?

Honda w silnikach, które przygotowuje dla swoich zespołów satelickich wprowadza ograniczenie obrotów przy niższej ich wartości niż w silnikach zespołu fabrycznego Repsol Honda. Honda dostarcza silnik RC212V o pneumatycznym napędzie zaworów np. zespołowi LCR, w którym startuje Randy de Puniet.

Paweł Krupka
Paweł Krupka

Jest to silnik V4, taki sam jak rok temu przez większość sezonu używał Nicky Hayden, natomiast Dani Pedrosa jeździł z takim silnikiem na początku mistrzostw.

Zamiana silnika o napędzie zaworów sprężynowym nowym silnikiem kosztowała zespoły satelickie zmniejszeniem liczby maksymalnych obrotów. Te dla zespołów satelickich są ustawione na maksymalną wartość 18.200rpm. To 800rpm mniej niż wtedy, gdy silniki te były używane w 2008 roku.

Honda zdecydowała się na taki ruch, aby zmniejszyć koszty udziału w MotoGP, powodując że silniki będą mogły wytrzymać większy dystans i rzadziej będą potrzebne nowe części do nich. Ale oczywiście zmniejszenie ilości dostępnych obrotów negatywnie odbije się na osiągach.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×