Nowe oblicze reprezentacji Polski na żużlu

Pozyskanie sponsora reprezentacji Polski to jeden z kroków do zmiany wizerunku reprezentacji Polski na żużlu. Służyć mają temu uroczyste gale, prezentacje drużyny przed najważniejszymi zawodami, utworzenie strony internetowej reprezentacji, sprzedaż oficjalnych gadżetów, a także powołanie Klubu Wybitnego Reprezentanta Polski oraz mecz reprezentacji, będący rewanżem za finał Drużynowego Pucharu Świata.

Maciej Kmiecik
Maciej Kmiecik

Działaniami mającymi zmienić wizerunek reprezentacji Polski zajmie się firma Prestige z Ostrowa Wielkopolskiego. - Do tej pory niewiele działo się w kwestii public relations wokół reprezentacji Polski na żużlu, która przecież święci spore sukcesy. Trzeba to jak najszybciej zmienić – podkreślają przedstawiciele firmy Prestige MJM.

Jednym z tych działań ma być prezentacja zespołu przed Drużynowym Pucharem Świata w Lesznie w lipcu tego roku. Na wielkie żużlowe show składać się będzie m.in. parada żużlowej husarii ulicami Leszna, prezentacja zespołu na tamtejszym Rynku, połączona z koncertem znanego wykonawcy, a także… bicie rekordu świata w jeździe na jednym kole wokół ratusza. Całość zorganizowana będzie w formie żużlowego jarmarku waz ze stoiskami promocyjnymi sponsorów reprezentacji Polski, a także giełdą żużlowych pamiątek oraz sprzedażą oficjalnych gadżetów reprezentacji Polski.
Z tej okazji dojdzie także do spotkania Klubu Wybitnych Reprezentantów Polski, do którego powołani zostaną żużlowcy, mający w dorobku co najmniej jeden złoty medal rangi mistrzostw świata lub dwa medale z innego kruszcu. - Oczywiście, wszystkie te działania wymagają jeszcze uzgodnień z działaczami Unii Leszno, którzy organizują Drużynowy Puchar Świata, ale mamy nadzieję, że te propozycje tylko uatrakcyjnią trzydniowe święto speedway'a w Lesznie - mówi Mateusz Pawlicki z firmy Prestige.

Prestiż sportu żużlowego ma być także podniesiony poprzez pozyskanie ambasadorów polskiego żużla. - Jest przecież wiele znanych osób, które są kibicami "czarnego sportu". Wykorzystywanie ich twarzy do promowania reprezentacji Polski na żużlu czy to w programach telewizyjnych, wywiadach prasowych, a także ich obecność na imprezach w roli gości honorowych - może podnieść rozpoznawalność sportu żużlowego, także w ośrodkach, gdzie nie ma drużyny ligowej - tłumaczą przedstawiciele firmy Prestige.

Nowa oferta jest także skierowana do kibiców, którzy przecież są najważniejszym ogniwem w rozwoju sportu żużlowego. W ramach działań PR zorganizowany zostanie konkurs na najefektowniejszy strój kibica reprezentacji podczas Drużynowego Pucharu Świata w Lesznie, a także konkurs na maskotkę reprezentacji Polski. Rozstrzygnięcie ogłoszone zostanie podczas Finału Drużynowych Mistrzostw Świata Juniorów w Gorzowie Wielkopolskim.

We wrześniu planowany jest natomiast oficjalny mecz reprezentacji Polski, który ma być rewanżem za Finał Drużynowego Pucharu Świata. Rozegrany zostanie on pod hasłem - Polska kontra najlepsza obok Polski drużyna na świecie.

Firma Prestige zapewni także obsługę medialną reprezentacji Polski. Mają zostać podpisane patronaty medialne z telewizją, stacjami radiowymi oraz tytułami prasowymi. Częściej organizowane będą konferencje prasowe z udziałem reprezentantów Polski. Wkrótce ruszy także oficjalna strona reprezentacji Polski na żużlu.

Na koniec roku zorganizowana zostanie natomiast uroczysta gala podsumowująca sezon.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×