Pozycjonowanie stron w Holandii - w Google.nl

autor: malineczka123 | 2019-11-28, 17:20 |

Oceń: Nie lubię Anuluj ()
|
Obecnie, jeśli prowadzimy jakikolwiek biznes, musimy zadbać o jego odpowiednią promocję. Czasy są jednak takie,że bez właściwej promocji w Sieci, nie będziemy w stanie się odpowiednio wypromować. Form, które pozwalają nam na budowanie własnego biznesu, rozwijanie go i pozyskiwanie klientów, jest bardzo wiele. Skupmy się jednak na promocji w Sieci. Bez posiadania własnej strony internetowej, jesteśmy w zasadzie niewidoczni dla potencjalnych klientów. Jak zatem stworzyć stronę w Holandii, która będzie bardzo dobrze widoczna w wyszukiwarce? Rozwiązaniem jest tutaj pozycjonowanie stron w Holandii. Jak jednak zrobić to dobrze?

Pozycjonowanie stron Holandia

To, od czego należy zacząć, jeśli mówimy o rozwijaniu własnego biznesu w Holandii, to określenie, czy pozycjonowanie w ogóle się tam opłaca. W 2013 roku, to właśnie Holandia zajmowała piąte miejsce, jeśli chodzi o kraj, w którym rynek internetowy jest najbardziej rozwinięty. Co więcej, jeśli chodzi o pozycjonowanie w Holandii, to w 2015 roku, kraj ten odnotował blisko 20 procentowy wzrost, jeśli chodzi o zakupy w Sieci. Stosunek ten dotyczy tego, jak w Holandii dokonywano zakupów w Sieci w roku 2014. Taka tendencja, jest bardzo wyraźnym sygnałem, który wskazuje na to, że pozycjonowanie stron internetowych w Holandii, jest jak najbardziej opłacalne.

Pozycjonowanie stron holenderskich – w jakiej wyszukiwarce?

Jeśli chcemy pozycjonować strony w Holandii, musimy najpierw dowiedzieć się, z jakiej wyszukiwarki najczęściej się w tym kraju korzysta. Prym wiodą tutaj trzy wyszukiwarki i są to:


  • Google (używana przez 92% użytkowników Sieci)
  • Yahoo (używana przez 2% użytkowników Sieci)
  • Bing (używana przez 5% użytkowników Sieci)

Pozostały 1% rozkłada się pomiędzy takie wyszukiwarki, jak: DuckDuckGo i, przynależną do Google, StartPagina. Dane te opracowane zostały przez StartCounter Global Stats. Dane te zatem bardzo jasno wskazują, że najbardziej opłacalne jest promowanie własnej strony w wyszukiwarce Google.

Jak pozycjonować stronę w holenderskim Google?

Kolejnym, bardzo ważnym krokiem, jeśli chcemy dobrze pozycjonować stronę w Holandii, jest dobranie odpowiednich narzędzi, które będą wspomagały widoczność naszej strony w wyszukiwarkach. Tych narzędzi jest bardzo dużo, nie ma więc zatem się czemu dziwić, że wybór najlepszych z nich nie jest prosty. W Holandii, funkcjonuje kilkanaście różnego rodzaju narzędzi, które sprawdzają ruch na stronach i na tej podstawie, tworzone są rankingi widoczności. Zdecydowanie najpopularniejszym narzędziem, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron w Holandii, jest
Woorank.com.
Strony, które to narzędzie „poleca”, aby zwiększyć widoczność swojej strony w Sieci, to m.in.:


  • Google Netherlands. Dzięki tej stronie, jeśli stworzymy wizytówkę w Google Business, nasi potencjalni kontrahenci, bez najmniejszego problemu znajdą naszą firmę. Musimy jednak posiadać wizytówkę w Google Business. Jest to warunek konieczny.
  • Yelp. To strona, która nie tylko pomoże nam zwiększyć widoczność naszej strony w Holandii, ale też jest doskonałym narzędziem, jeśli chodzi o kontakt z klientami. Dodatkową jej zaletą jest prosta budowa a także intuicyjna obsługa.
  • Telefoonboek. Ta strona to z kolei nic innego, jak bardzo prosta książka telefoniczna, w której znajdziemy kontakt do wybranej przez nas firmy. Dodatkową zaletą, jeśli chodzi o umieszczenie swojej strony na Telefoonboek jest to, że automatycznie nasza strona pojawi się na bliźniaczych i powiązanych z Telefoonboek portalach. Jak nietrudno się domyślić, zabieg ten doskonale będzie wspomagał pozycjonowanie strony w Holandii.
  • B9 – ręcznie edytowany. Jeśli rozważamy pozycjonowanie stron internetowych w Holandii, niewątpliwie warto jest rozważyć dodanie swojej strony do katalogu. Jednym z najczęściej odwiedzanych katalogów stron internetowych w Holandii, jest właśnie B9. Ogromną zaletą tego katalogu jest nie tylko to, że pokazuje on wszystkie informacje o danej firmie, ale też wskazuje dokładnie jej lokalizację w Google Maps.

Optymalizacja strony na Google.nl

Pozycjonowanie własnej strony w Holandii, to jednak nie tylko kwestia związana z tym, aby umieścić ją w widocznych w Sieci miejscach,. Kluczowym aspektem, jeśli chodzi o pozycjonowanie w Holandii, jest odpowiednia optymalizacja strony, a taką mogą wykonać wyłącznie najlepsi specjaliści jak Rankit.pl. Co mieści się jednak pod tym bardzo szerokim pojęciem? Przede wszystkim chodzi o to, aby strona była przyjazna dla użytkownika. To warunek konieczny, nie tylko, jeśli mówimy o pozycjonowaniu w Holandii. Optymalizacja strony, to pierwsza czynność, jaką powinniśmy wykonać, jeśli w ogóle myślimy o pozycjonowaniu. W przypadku, kiedy jednak mowa jest o wyszukiwarce Google.nl, warto zadbać o kilka szczegółów. Pierwszym z nich, jest sprawdzenie strony pod kątem SEO. Tę czynność należy jednak zlecić profesjonalistom. Sprawdzą oni m.in. to, czy frazy, które zostały wybrane do pozycjonowania są odpowiednie. Wyłapią takie czynniki, które wpływają negatywnie na widoczność naszej strony, jak:

  • kanibalizacja słów kluczowych,
  • duplikat treści,
  • niewłaściwe przekierowania lub zupełny ich brak,
  • zła budowa strony, nieprzyjazna dla użytkownika,
  • nieprawidłowa optymalizacja zdjęć i grafik umieszczonych na stronie.

Optymalizacja grafik i zdjęć zamieszczonych na stronie, to bardzo ważny czynnik, ponieważ definiuje on m.in. to, czy odwiedzający naszą stronę zostanie na niej, czy wyjdzie, nie sprawdzając zawartości. Szacuje się, że odpowiedni czas ładowania obrazków przy założeniu, że cała strona jest dobrze zoptymalizowana, powinien wynosić nie więcej, niż 2 sekundy.

Przeczytaj również:


Wszystkie z powyżej wskazanych czynników będą definiowały to, czy całe UX strony jest user friendly. W przypadku, jeśli którykolwiek z elementów związanych z pozycjonowaniem strony jest niewłaściwie skonstruowany lub wadliwy, nie ma mowy o tym, aby nasza strona dobrze pozycjonowała się w wyszukiwarkach holenderskich.

Strona internetowa na Holandię – jaka domena i na co zwrócić uwagę?

W momencie, kiedy mówimy o dobrze wykonanym pozycjonowaniu strony w Holandii, musimy przede wszystkim zadbać o to, aby miała ona właściwe rozszerzenie. W Holandii, najlepiej jest posiadać stronę, której rozszerzenie to „.nl”. W ten sposób, zyskamy gwarancję, że jeśli użytkownik Sieci w Holandii wpisze konkretną frazę, wówczas nasza strona pojawi się wyżej, aniżeli te, które posiadają rozszerzenie „.com”. W przypadku, kiedy myślimy o tym, aby strona przyciągnęła tylko i wyłącznie osoby posługujące się językiem holenderskim, warto zadbać o odpowiednie przetłumaczenie strony. Najlepiej jest jednak przetłumaczyć ją dodatkowo na język angielski. Ostatnim, ale wcale nie najmniej istotnym czynnikiem, jest sam adres URL. Nie powinien być on zbyt długi. Bardzo ważne jest, aby zawierał on w sobie chociaż jedno z wybranych do pozycjonowania strony w Holandii, słów kluczowych. To także będzie sprzyjało pozycjonowaniu naszej strony.

Pozycjonowanie sklepu holenderskiego – jak wybrać frazy long tail?

Według najnowszych badań, których wyniki przytoczyliśmy na samym początku tego artykułu, Holendrzy bardzo często dokonują zakupów online. Stąd też nie ma nic dziwnego, że kiedy tworzymy naszą stronę internetową, dodatkowo tworzymy także sklep online. On także powinien być we właściwy sposób pozycjonowany. Pierwszą kwestią, jest zatem umieszczenie na naszej stronie, w widocznym miejscu, odnośnika do sklepu. To z pewnością zabieg, który przyczyni się do zwiększenia przez nas sprzedaży. Jeśli jednak prowadzimy tylko i wyłącznie sklep internetowy i nie posiadamy osobnej strony naszej firmy, nie musimy rezygnować z pozycjonowania naszego sklepu. W tym celu, najlepiej jest jednak zdecydować się na pozycjonowanie sklepu frazami long tail.

Aby jednak we właściwy sposób wybrać frazy long tail, najlepiej jest skorzystać z narzędzia, które pozwoli nam dokonać analizy tych słów, które są najczęściej wpisywane w wyszukiwarce. Przykładem narzędzia, w dodatku bezpłatnego, którym możemy się w tym celu posłużyć, jest chociażby AnswerThePublic. Kardynalnym błędem, który najczęściej jest popełniany przy wyborze fraz – nie tylko long tail, ale w zasadzie każdych, jest tłumaczenie fraz z innego języka na język, który ma być dominujący na stronie. Wpisanie słów kluczowych, które są popularne np. w Polsce, nie jest jednoznaczne z tym, że będą one popularne w Holandii.

Jeśli będziemy pamiętać o zastosowaniu się do wszystkich powyżej opisanych wskazówek dotyczących pozycjonowania w Holandii, mamy sporą szansę na to, aby zrobić to dobrze. Nie zapominajmy jednak o tym, że samodzielne pozycjonowanie strony, jeśli nie wiemy, jak je wykonać, może przynieść nam znacznie więcej szkody, niż pożytku. Właśnie dlatego, najlepiej jest zlecić prace pozycjonerskie profesjonalistom w tym zakresie.

Oceń: Nie lubię Anuluj ()
|

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz lub

Komentarze dodawać mogą tylko użytkownicy zalogowani. Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się. Zajmie to pół minuty.


Dowiedz się jak umieszczać linki do tagów, pogrubiać tekst, itp.