Waldemar Ossowski: Nastąpi era super walk w polskim MMA? Mistrz kontra mistrz?

Choć starcie Mariusza Pudzianowskiego z Pawłem "Popkiem" Mikołajuwem trwało tylko 80 sekund, to i tak zapewniło rekordowe przychody federacji nr 1 w Europie. Czy tak komercyjny pojedynek da się jeszcze przebić, czy można pójść jeszcze krok dalej?

Z pewnością ciężko będzie zorganizować w naszym kraju pojedynek, który bardziej przyciągnie fanów sportów walki do hali i przed telewizory, a na dodatek obroni się sportowo. Warto bowiem przypomnieć, że choć było wiele opinii negatywnych o starciu "Popka" z "Pudzianem", to było to jednak starcie dwóch zawodników MMA, a nie debiutującego tancerza erotycznego z kulturystą.

[color=#00000a]

Jaki będzie kolejny krok włodarzy Konfrontacji Sztuk Walki? Wiadomo, że jeszcze przez kilka lat sprzedaż gal pociągną swoimi nazwiskami Mariusz Pudzianowski, Mamed Chalidow, Michał Materla czy nawet Paweł Mikołajuw. Co jednak stanie się, gdy zainteresowanie kolejną obroną pasa przez któregoś z mistrzów będzie coraz mniej interesowało fanów? Ja nad taką możliwością zastanawiam się już od długiego czasu i wydaje mi się, że kolejnym krokiem będzie organizowanie super walk - pojedynków mistrz kontra mistrz, bądź freaków rodem z Japonii, gdzie zawodnik ważący 70 kg próbuje poskromić olbrzyma ważącego niemal dwa razy więcej. Pytanie tylko, co ludzie będą chcieli oglądać i za co zdecydują się zapłacić.[/color]

Lepszą drogą i tą, którą być może w przyszłości pójdą też polskie federacje, jest organizowanie pojedynków mistrz kontra mistrz. Takie bitwy widzieliśmy przecież wiele razy za oceanem, a starcie McGregor vs Alvarez z gali UFC 205 jest tego świetnym przykładem. W Polsce organizatorom gal przychodziły już takie koncepcje do głowy, choćby prezesowi FEN, który chciał zorganizować super walkę dwóch mistrzów swojej federacji - Davy'ego Gallona (kat. 77 kg) z Romanem Szymańskim
 (kat. 70 kg).

Pomyślmy, jaką sprzedaż w KSW wykręciłyby ewentualne starcia Borysa Mańkowskiego z Mamedem Chalidowem? Co gdyby mistrz wagi półciężkiej, Tomasz Narkun po pokonaniu wszystkich topowych zawodników w swojej dywizji, zapragnął większych wyzwań w wadze ciężkiej? Wtedy ewentualne starcia z "Pudzianem", a nawet mistrzem królewskiej dywizji mają sens. Wzbudza to też zainteresowanie ludzi, a to jest przecież najważniejsze w tym biznesie. 

Według mnie era super fightów w polskim MMA nadejdzie i to w niedługim czasie. Niedawno zresztą sam spotkałem się z ofertą u bukmachera, w której wystawiono kursy na ewentualny pojedynek Pudzianowski vs Sowiński, po tym jak "Kornik" powiedział, że bez problemów pokonałby byłego siłacza. Szaleństwo? Nigdy nie mów nigdy, wszak w to, że Paweł Mikołajuw zawalczy w KSW też mało kto wierzył.

Waldemar Ossowski
Inne teksty autora>>>

ZOBACZ WIDEO Witold Bańka: sukces Stocha i Kota to zasługa Horngachera (źródło: TVP SA)

{"id":"","title":""}

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.