Polski biznes wchodzi do F1

W poniedziałek, w Warszawie ogłoszono oficjalnie, że parterem teamu Vodafone McLaren Mercedes w rozpoczynającym się sezonie Formuły 1 będzie polski dom maklerski X-Trade Brokers. - Wybraliśmy team, który z biznesowego punktu widzenia spełnia nasze oczekiwania. Tu nie było sentymentów. I chociaż szanuję Roberta Kubicę, trzymam za niego kciuki, to oferta McLarena była dla nas optymalna - powiedział prezes X-TB, Jakub Zabłocki, który obiecał wiele akcji promocyjnych. Ujawnił też, że czyni starania, by sprowadzić do naszego kraju dwóch ostatnich mistrzów świata.

Od jakiegoś czasu spekulowano w prasie na temat podpisania umowy w teamem Formuły 1 przez którąś z polskich firm. Dziś w jednym z ekskluzywnych hoteli ogłoszono, że firma X-Trade Brokers podpisała umowę i stała się partnerem zespołu Vodafone McLaren Mercedes F1. A więc nie Renault i nie Robert Kubica, a McLaren Mercedes i dwaj mistrzowie świata Jenson Button oraz Lewis Hamilton będą od rozpoczynającego się sezonu reklamować polski dom maklerski działający na rynkach całej Europy. Logo X-TB będzie widoczne na kombinezonach kierowców oraz na górnych pokrywach silników obu bolidów McLarena.

Oklejenie bolidu McLarena

- Jesteśmy firmą, która ponad połowę przychodów generuje za granicą i dlatego potrzebowaliśmy takiego teamu, który najlepiej reprezentowałby nas w całej Europie. Wybraliśmy najbardziej utytułowany zespół, jakim jest właśnie McLaren Mercedes - mówił prezes X-Trade Brokers, Jakub Zabłocki. - Oni, tak samo jak my, nastawieni są na sukces, więc ta współpraca wydaje się naturalna.

Jenson Button

Prezes nie ujawnił jednak na jaką kwotę opiewa umowa. Powiedzieli jedynie, że jest to suma dla firmy znacząca. -Mam nadzieję, że nasza współpraca nie skończy się po tym sezonie, ale potrwa kilka najbliższych lat - stwierdził Jakub Zabłocki. Nie mógł jednak ujawnić szczegółów umowy ponieważ jest to tajemnica handlowa. - My jesteśmy biznesmenami, znamy się na finansach i staramy się zawsze osiągać optymalne zyski. Tak też traktuję tę umowę. Nasze logo będą mieli na kombinezonach obaj kierowcy, będzie widoczne również na samochodzie. O to walczyliśmy i udało się nam umieścić je w bardzo eksponowanych miejscach - ocenił szef X-TB. - Dział marketingu długo negocjował miejsca gdzie pojawi się logo. Będzie ono widoczne tuż za głową kierowcy, na pokrywie silnika, a to naszym zdaniem miejsce prestiżowe i dość długo trwały negocjacje dotyczące właśnie tej sprawy - zdradził portalowi SportoweFakty.pl, Jakub Zabłocki.

Lewis Hamilton

Firma X-Trade Brokers zapowiedziała również wiele innych akcji promocyjnych związanych z Formułą 1 i zespołem McLarena. - Gdybyśmy sprawę ograniczyli tylko do naklejki na samochodzie i logo na rękawie kombinezonu kierowcy, prawdopodobnie byłyby to zmarnowane pieniądze. Planujemy wiele akcji związanych z Formułą 1, ponieważ chcemy budowę image`u naszej firmy oprzeć właśnie na tych wyścigach. Szczegółów jeszcze nie zdradzę - zastrzegł Zabłocki, który chciałby do Polski sprowadzić obu kierowców McLarena. - Bardzo o to walczę i zabiegam. Problem jest tylko jeden. Obaj mają bardzo napięty kalendarz i nie wiem kiedy się to uda - powiedział.

Bolidy McLarena

Czemu nie Kubica i jego Renault? - Po prostu patrzyliśmy na tę umowę z czysto marketingowego punktu widzenia. Chodziło nam o reklamę przede wszystkim poza Polską. Nie wchodząc w szczegóły oferta McLarena była dla nas po prostu lepsza. Nie mamy wątpliwości, że wybraliśmy najlepiej jak się dało - ocenił podpisaną umowę przez X-TB. - Do Roberta mam jednak ogromny szacunek i bardzo mu kibicuję jako Polak, ale z punktu widzenia biznesowego podjęta teraz decyzja była naszym zdaniem optymalna.

Prezes nie chciał mówić za wiele o sportowych efektach, na jakie liczy w tym sezonie, bo jak podkreślał, nie jest fachowcem. - My znamy się na biznesie i finansach, ale liczymy, że zespół McLarena znajdzie się w pierwszej trójce. Oczywiście będziemy trzymać złożone ręce jak w modlitwie, żeby była to pierwsza lokata. Z rozmów w teamie wynika, że zespół jest świetnie przygotowany, ma doskonałe samochody, a przecież wystartuje w nich dwóch ostatnich mistrzów świata. Żaden inny team nie ma takich kierowców. Bardzo mocno im kibicujemy i liczymy na dobre miejsca już od pierwszego wyścigu - zakończył Zabłocki.

Lewis Hamilton i Jenson Button

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.