Natalia w ostatnich sezonach ścigała się m.in. w USA - w serii Star Mazda, gdzie pojawiła się w trzech wyścigach, jeździła również w Formula Renault 2.0 Eurocup oraz Formula Renault 2.0 NEC. Testowała także samochody Formuły 3 i serii International Formula Master. Zanim rozpoczęła międzynarodową karierę, świetnie radziła sobie w kartingu w mistrzostwach kraju.
- Formuła 2 - jak tylko znasz tą nazwę, zdajesz sobie sprawę jak wielka to seria! F2 odniosła wielki sukces w pierwszym roku i każdy, z kim rozmawiałam, odnosił się do niej pozytywnie. Oczywiście, to bardzo konkurencyjne mistrzostwa i w każdej rundzie jest mocna obsada. Zachowuję ostrożność, jako że będzie tam wielu bardzo dobrych kierowców, ale muszę się skupić na własnyn rozwoju i osiągach. Samochód jest zachwycający - taki poziom szybkości i mocy to coś, z czym wcześniej nie miałam do czynienia. Cieszy mnie to bardzo mocno, i myślę, że pasuje on do mojego stylu jazdy, więc czekam na dobry sezon - powiedziała Kowalska.
Pochwał pod adresem Polki nie szczędził Johanthan Palmer - szef serii F2: - Jestem zachwycony, mogąc powitać polskiego kierowcę w składzie na sezon 2010. Natalia zmierzy się z dużym oporem ze strony innych, ale w zimowych testach udowodniła, że jest w stanie szybko się uczyć i adaptować do nowych sytuacji. Jestem pewien, że Natalia czeka na możliwość podjęcia tego wyzwania, i w miarę postępowania sezonu, będzie celować w zdobywanie pewnej ilości punktowanych miejsc.
Reaktywowana rok temu Formuła 2 towarzyszy innym seriom wyścigowym, takim jak np. WTCC. Wyścigi odbywają się na europejskich (z jednym wyjątkiem) torach, a samochód zaprojektował zespół Williams. W każdy weekend odbywają się dwa wyścigi. Mistrzem w sezonie 2009 został Andy Soucek, który potem podpisał umowę z zespołem F1 - Virgin Racing, zostając testerem.